Czyżby powstał kolejny elektryczny restomod? Nic z tych rzeczy. Maserati Shamal, który powstał na oryginalnym podwoziu Biturbo napędza jednostka V6, która generuje 500 KM.
W ostatnich latach producenci ochoczo oddają się przywracaniu do życia swoich kultowych samochodów, zazwyczaj przekształcając przy okazji napęd spalinowy na elektryczny. O podobną podróż do przeszłości pokusił się m.in. Opel odnawiając klasyczną Mantę, a także marka Renault, która wystawiła na targach motoryzacyjnych w Paryżu piękną 17-tkę. Przyszła kolej na Maserati i nowe spojrzenie na model Biturbo Shamal.
Nowe Renault 17 z bliska. Spełnienie marzeń o sportowym coupe
Maserati Shamal o mocy 500 KM
Autorem projektu jest firma Modena Automobili, która zdecydowała się tchnąć nowe życie w Maserati Shamal, z wykorzystaniem nowoczesnego silnika spalinowego. Zamiast oryginalnej 326-konnej jednostki V8 o pojemności 3,2 litra z oryginalnego modelu, restomod został wyposażony we wzmocniony 3-litrową V6-tkę bi-turbo pożyczoną od Maserati Ghibli S. Shamal generuje moc 500 KM oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5 sekund. Projekt oznaczono MA-01.
Podczas projektowania modelu pozostawiono jak najwięcej esencji projektu Marcello Gandiniego dokonując niewielkich zmian. Maska i profil pojazdu charakteryzują się ostrymi liniami, Shamal otrzymał reflektory LED-owe osadzone w obudowie z włókna węglowego oraz powiększone wloty powietrza. W tylnej części pojazdu możemy dostrzec motyw czterech wydechów zachowany z oryginału, wyraźnie zaznaczony dyfuzor, a także nowe tylne światła i duży spoiler.
Restomod Maserati dla wąskiego grona klientów
Maserati Shamal, którego nazwa została zaczerpnięta od ciepłego wiatru wiejącego na pustynnych terenach Mezopotamii był najbardziej ekstremalnym samochodem rodziny Biturbo. Produkcja trwała od 1989 – 1996 roku i w tym czasie powstało 369 egzemplarzy. Modena Automobili informuje, że zdecydowała się na przekształcenie arcydzieła lat dziewięćdziesiątych w nowoczesny, muskularny i szybki samochód naszych czasów ze względu na swoją pasję i miłość do motoryzacji.
Biturbo Shamal nie jest tylko jednorazowym konceptem. Modena Automobili ma w planach wyprodukować 33 kopie tego modelu, które oferuje swoim klientom. Pierwszy pojazd powstanie na początku 2025 roku a chętni na zakup muszą liczyć się z wydatkiem 600.000 euro.
Ile kosztuje nowe Renault Rafale? Wersje, wyposażenie, cena
Najnowsze komentarze