Stanowisko prezesa Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA), czyli spółki joint venture należącej do Grupy PSA i chińskiego koncernu Dongfeng objął Massimo Roserba.
Massimo Roserba ma 50 lat i z Grupą PSA jest związany od 2016 roku, kiedy to przeszedł do francuskiego koncernu z Fiat Chrysler Automobiles. Dotychczasowy prezes Dongfeng Peugeot Citroën Automobile, Jean-Christophe Marchal, ma objąć ważne stanowisko w centrali PSA.
Nowy szef chińskiej spółki ma niełatwe zadanie – musi ożywić sprzedaż w Państwie Środka. A ta spada od wielu miesięcy. W styczniu bieżącego roku (dane firmy konsultingowej z Szanghaju, China Passenger Car Alliance) osiągnęła poziom ok. 12.300 samochodów, a to oznacza 63-procentowy spadek w stosunku do stycznia ubiegłego roku. Ubiegłoroczna sprzedaż DPCA w Chinach zamknęła się ilością ok. 253.000 aut, a to o 1/3 mniej, niż rok wcześniej.
Biorąc pod uwagę, że zdolności produkcyjne Dongfeng Peugeot Citroën Automobile wynoszą ok. 840.000 samochodów rocznie, są to wyniki mocno niezadowalające. A jeszcze dziesięć lat temu francuskie samochody sprzedawały się w Chinach bardzo dobrze. Państwo Środka jest dla Grupy PSA bardzo ważnym rynkiem i nic dziwnego, że czynione są starania, by sprzedaż tam wreszcie się odbiła.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze