Poszerza się gama jednostek napędowych w Nowym Megane i Nowym Megane Grandtour. Do 205-konnej wersji GT napędzanej silnikiem benzynowym dochodzi odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy maksymalnej 165 KM. Na razie auto trafi na rynek francuski, ale spodziewamy się, że i Renault Polska wprowadzi tę wersję na nasze drogi.
Podobnie, jak wersja benzynowa, także i diesel będzie oferowany z dwusprzęgłową skrzynią EDC. Ten zespół napędowy trafi zarówno do hatchbacka, jak i do kombi (Grandtour). Oczywiście jak przystało na GT obie wersje nadwoziowe będą miały system czterech kół skrętnych 4Control.
We Francji zamówienia na tę wersję przyjmowane są od wczoraj. Ceny? Cóż – jest drożej, niż za odmianę benzynową. Czy więc warto? Tu każdy będzie musiał sobie odpowiedzieć sam. Francuskie ceny na Megane GT prezentują się na tę chwilę następująco:
Megane GT Energy TCe 205 EDC – 32.200 euro
Megane GT Energy dCi 165 EDC – 34.300 euro
Megane Grandtour GT Energy TCe 205 EDC – 33.100 euro
Megane Grandtour GT Energy dCi 165 EDC – 35.200 euro
Ale to nie wszystko. Jest jeszcze gama wyposażenia opcjonalnego, za które trzeba dopłacić. Na tej liście są:
– system Easy Park Assist – 350 euro;
– adaptacyjny tempomat – 300 euro;
– zestaw audio Bose® – 600 euro;
– elektrycznie otwierany szklany dach – 800 euro;
– Head-Up Display – 400 euro;
– czarno-niebieska tapicerka z alcantary – 100 euro;
– lakier metalizowany – 630 euro;
– lakier metalizowany specjalny – 820 euro;
– koło zapasowe – 120 euro.
Co to za silnik ten Energy dCi 165? To ta sama jednostka, co dCi 160 dostępna w Espace’ie i Talismanie, ale dostrojony przez inżynierów z Renault Sport. Wersja pracująca w Megane GT ma o 5 KM więcej mocy maksymalnej, a maksymalny moment obrotowy wynosi w tym silniku 380 Nm i osiąga tę wartość przy 1.750 obr./min.
Dane fabryczne dotyczące spalania (norma NEDC) mówią o średnim zużyciu na poziomie 4,6 l/100 km dla hatchbacka i 4,7 l/100 km dla kombi.
Przypomnijmy, że Megane GT z benzyniakiem oferuje 205 KM mocy maksymalnej i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 2.800 obr./min.
Wspomniany system 4Control sto razy na sekundę analizuje parametry związane z kołami i reguluje skręt kół tylnej osi tak, by zapewnić stabilność w szybko pokonywanych zakrętach i zwrotność w ruchu miejskim.
Megane GT, to uniwersalny samochód do codziennej jazdy ze sportowymi cechami. Inżynierowie z Renault Sport poświęcili też uwagę elementom zawieszenia, by auto było zarówno pewne w prowadzeniu, jak i komfortowe.
To jednak nie wszystko. Na rynek trafiają pakiety GT Line. Są trzy warianty:
– GT-Line Exterior Pack dla wersji wyposażeniowej Zen (w cenie 1.000 euro) obejmujący zderzaki przedni i tylny GT Line z wlotami powietrza w kolorze ciemnego metalu o wzorze plastra miodu, 17-calowe alufelgi Decaro, chromowaną końcówkę rury wydechowej, dyfuzor w kolorze ciemnego metalu oraz oznaczenia GT Line;
– GT-Line Exterior Pack dla wersji wyposażeniowej Intens (w cenie 1.000 euro) obejmujący zderzaki przedni i tylny GT Line z wlotami powietrza w kolorze ciemnego metalu o wzorze plastra miodu, 18-calowe alufelgi Grand Tour, chromowaną końcówkę rury wydechowej, dyfuzor w kolorze ciemnego metalu oraz oznaczenia GT Line;
– GT-Line Exterior Full Pack dla wersji wyposażeniowej Intens (w cenie 1.500 euro) obejmujący zderzaki przedni i tylny GT Line z wlotami powietrza w kolorze ciemnego metalu o wzorze plastra miodu, 18-calowe alufelgi Grand Tour, chromowaną końcówkę rury wydechowej, dyfuzor w kolorze ciemnego metalu, kierownicę obszytą skórą perforowaną z dodatkowym podparciem kciuka, sportowe fotele z dodatkowym podparciem i zintegrowanymi zagłówkami, tapicerkę tkaninową o wzorze Dark Charcoal oraz oznaczenia GT Line.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze