• Najnowsze

Megane po liftingu jest jeszcze lepsze! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 52-53/2020

2020-12-26
Renault, Zabrze

Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów

2021-03-02

Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.

2021-03-02

Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej

2021-03-02
dziura w drodze

Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?

2021-03-02
Renault Zoe

Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało

2021-03-02
Dacia Sandero Stepway

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

2021-03-02

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

2021-03-02
Dacia Bigster

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

2021-03-02
New Nissan Qashqai Premiere Edition

Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?

2021-03-02
Citroen C4

Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?

2021-03-02
środa, 3 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Megane po liftingu jest jeszcze lepsze! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 52-53/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-12-26
w Przeglad Prasy
Czas czytania5min
1.7k 90
2
1.5k
UDOSTĘPNIEŃ
5.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

MOTOR ukazał się jeszcze przed Świętami, ale to numer podwójny, więc jeszcze przez ładnych parę dni nie straci na aktualności. Przy okazji kończącego się już powoli drugiego dnia Świąt Bożego Narodzenia publikujemy stronniczy przegląd tego pisma. Czy znajdziemy w tym wydaniu coś sensownego o samochodach produkowanych przez koncerny francuskie?

 

MOTOR nr 52-53 (3522-3523) z 21.XII.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,89 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,5 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, C4 Cactus, C5, C6, CXperience, DS 4, DS 9, 207, 208, 308, Arkana, Captur, Clio, Kangoo, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Megane eVision, Twingo, A310, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Spring, Astra

 

Na okładce zagościło kilka małych zdjęć interesujących nas aut: DS 9, Renault Arkana, Renault Koleos I generacji, czy nowy Opel Astra.

Wewnątrz numeru już na stronach 4-10 MOTOR prezentuje wszystkie nowości 2021. Czy wszystkie, to się okaże, w przypadku niektórych pokazano auta koncepcyjne, do których mają nawiązywać produkcyjne modele, ale ważne, że nie zabrakło tam samochodów z francuskich koncernów. Mamy więc Citroëna C6, wzmiankę o C5 i zdjęcie koncepcyjnego CXperience, są Dacie Logan, Sandero i Spring, nie zabrakło dwóch modeli marki DS Automobiles (DS 4 i DS 9), pojawiła się fotka zamaskowanego Peugeota 308 III generacji, wspomniano także nowe Renault Megane (prezentując koncepcyjne Megane eVision) i Renault Arkana, a także najnowszą generację Opla Astry opracowaną już pod skrzydłami Grupy PSA.

Poszczególne modele wymieniono jeszcze raz w podziale na spodziewane daty premier (kwartały) w kalendarzu na stronie 11.

Trzy strony dalej znajdziecie tabelkę z wynikami sprzedaży (liczba rejestracji) 10 najpopularniejszych modeli nowych aut w Polsce. Obejmuje dane za jedenaście miesięcy. Na piątym miejscu znajduje się Dacia Duster, a dwa oczka niżej Renault Clio.

O tym, jak mogą się zmieniać samochody podczas liftingów (choć czasem mowa o nowych generacjach modeli) MOTOR pisze na stronach 22-25. Wśród opisanych aut są dwie generacje Captura oraz dwie fazy produkcji Laguny II.

No właśnie – liftingi, czy fazy (jak w przypadku Renault)… Z taką sytuacją mamy w tym roku w przypadku Megane. Auto poddano lekkim zmianom, które wyszły mu na dobre. MOTOR opisuje takie poliftowe Megane Blue dCi EDC Intens na stronie 32. Meganka IV ma już bowiem pięć lat rynkowego stażu i choć wciąż wygląda świetnie, to na pewno lifting się przydał. Zmieniono konsolę centralną, zastosowano nowe zegary ,dodano nowe elementy wyposażenia, a reflektory przednie są już w pełni LED-owe. Obsługa klimatyzacji jest tradycyjna. Z zewnątrz zmiany są kosmetyczne, ale przecież Meganka wygląda naprawdę doskonale! MOTOR pisze, że samochód prowadzi się dobrze, 115-konny diesel okazuje się wystarczający do sprawnego przemieszczania się, a jedynym problemem jest wzrost cen. Tyle, że w mijającym roku podrożały praktycznie wszystkie samochody, a w przypadku Megane mamy za to trochę elementów, których wcześniej cena nie obejmowała.

Wyciąg z rankingu TÜV MOTOR zamieścił na stronach 34-37. Wspomniano tam, oczywiście, i interesujące nas samochody. Wśród aut 2-3-letnich w czerwonej strefie pojawiły się Dacia Sandero (116), Citroën Berlingo (119), Citroën C4 Cactus (120), Renault Kangoo (122), Dacia Dokker (124), Dacia Logan (125), Dacia Lodgy (128) i Dacia Duster (129). Uwierzycie w to? Duster jako najbardziej usterkowy samochód w grupie aut 2-3-letnich! Bo mi się to jakoś w głowie nie mieści.

W gronie aut 4-5-letnich Opel Mokka X zajął miejsce 13. Innych „naszych” szukamy znowu w strefie czerwonej. I znajdujemy: Renault Kangoo (121), Dacię Sandero (122), Dacię Duster (124), Dacię Dokker (125), Dacię Lodgy (127) i Dacię Logan (128).

Gdy mowa o samochodach 6-7-letnich, to TÜV nisko ocenia min. Renault Twingo (108), Citroëna C3 (109), Dacię Duster (116), Dacię Lodgy (120), renault Kangoo (121) i Dacię Logan (122).

8-9-latki, to – zdaniem TÜV – awaryjne Dacie Duster (98), Renault Megane (99), Peugeot 207 (102), Renault Clio (106), Renault Twingo (109), Dacia Sandero (110), Renault Kangoo (111) i Dacie Logan (112).

Gdy mowa o samochodach w wieku 10-11 lat, to znów mamy tylko strefę czerwoną (z tego, co pokazał MOTOR), a w niej: Renault Clio (88), Peugeota 207 (93), Renault Twingo (94), Citroëna C4 (95), Dacię Logan (99) i Renault Kangoo (100).

Citroëna C3, Peugeota 208 i Renault Clio można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronach 50-51.

W dziale Używane MOTOR pisze na stronach 52-55 o 14 niedocenianych modelach. Wśród nich są trzy modele Renault: Fluence, Koleos I generacji oraz Latitude. Wszystkie okazują się solidne i trwałe, z reguły dobrze wyposażone, a ich głównymi mankamentami jest niezbyt urodziwa, koreańska stylistyka.

Nowy Citroën C4 jest główną nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020, o czym MOTOR przypomina na stronach 58-59 zapraszając czytelników do głosowania.

Maleńka wzmianka o Alpine A310 pojawiła się w dziale MOTOR Retro na stronie 62.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w ostatnim datowanym na rok 2020 numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 207208308A310AlpineArkanaAstraBerlingoC3C4C4 CactusC5C6CapturCitroenClioCXperienceDaciaDokkerDS 4DS 9DS AutomobilesDusterKangooKoleosLagunaLatitudeLodgyLoganMeganeMegane eVisionMOTORopelPeugeotRenaultSanderoSpringtwingo
Udostepnij616Tweet385Udostepnij108
Poprzedni

Citroën kontra Fiat. Przemysł samochodowy w Polsce w 1931 roku

Następny

Nowy elektryczny Citroën AMI trafił do Chin. Sfotografowano go w Wuhan

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy elektryczny Citroën AMI trafił do Chin. Sfotografowano go w Wuhan

Carlos Ghosn

Były szef grupy Renault-Nissan zostanie przesłuchany w Libanie przez francuskich śledczych

Citroën C6 z silnikiem V6 z niedużym przebiegiem, należący do burmistrza Marsylii, wystawiony na sprzedaż

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Slawo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Maciej o Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej
    • Grzegorz o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Franek o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Jerzy o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • lopood o Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało
    • lopood o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Bla o Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Jakman o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Jan o Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Renault uruchamia w Zabrzu autoryzowany zakład naprawy akumulatorów
    • Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.
    • Citroën jak Tesla? Francuska marka postawi na model sprzedaży bezpośredniej
    • Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?
    • Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało
    • Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?
    • Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?
    • Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    2
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.