MOTOR ukazał się jeszcze przed Świętami, ale to numer podwójny, więc jeszcze przez ładnych parę dni nie straci na aktualności. Przy okazji kończącego się już powoli drugiego dnia Świąt Bożego Narodzenia publikujemy stronniczy przegląd tego pisma. Czy znajdziemy w tym wydaniu coś sensownego o samochodach produkowanych przez koncerny francuskie?
MOTOR nr 52-53 (3522-3523) z 21.XII.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,89 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,5 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C4, C4 Cactus, C5, C6, CXperience, DS 4, DS 9, 207, 208, 308, Arkana, Captur, Clio, Kangoo, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Megane eVision, Twingo, A310, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Spring, Astra
Na okładce zagościło kilka małych zdjęć interesujących nas aut: DS 9, Renault Arkana, Renault Koleos I generacji, czy nowy Opel Astra.
Wewnątrz numeru już na stronach 4-10 MOTOR prezentuje wszystkie nowości 2021. Czy wszystkie, to się okaże, w przypadku niektórych pokazano auta koncepcyjne, do których mają nawiązywać produkcyjne modele, ale ważne, że nie zabrakło tam samochodów z francuskich koncernów. Mamy więc Citroëna C6, wzmiankę o C5 i zdjęcie koncepcyjnego CXperience, są Dacie Logan, Sandero i Spring, nie zabrakło dwóch modeli marki DS Automobiles (DS 4 i DS 9), pojawiła się fotka zamaskowanego Peugeota 308 III generacji, wspomniano także nowe Renault Megane (prezentując koncepcyjne Megane eVision) i Renault Arkana, a także najnowszą generację Opla Astry opracowaną już pod skrzydłami Grupy PSA.
Poszczególne modele wymieniono jeszcze raz w podziale na spodziewane daty premier (kwartały) w kalendarzu na stronie 11.
Trzy strony dalej znajdziecie tabelkę z wynikami sprzedaży (liczba rejestracji) 10 najpopularniejszych modeli nowych aut w Polsce. Obejmuje dane za jedenaście miesięcy. Na piątym miejscu znajduje się Dacia Duster, a dwa oczka niżej Renault Clio.
O tym, jak mogą się zmieniać samochody podczas liftingów (choć czasem mowa o nowych generacjach modeli) MOTOR pisze na stronach 22-25. Wśród opisanych aut są dwie generacje Captura oraz dwie fazy produkcji Laguny II.
No właśnie – liftingi, czy fazy (jak w przypadku Renault)… Z taką sytuacją mamy w tym roku w przypadku Megane. Auto poddano lekkim zmianom, które wyszły mu na dobre. MOTOR opisuje takie poliftowe Megane Blue dCi EDC Intens na stronie 32. Meganka IV ma już bowiem pięć lat rynkowego stażu i choć wciąż wygląda świetnie, to na pewno lifting się przydał. Zmieniono konsolę centralną, zastosowano nowe zegary ,dodano nowe elementy wyposażenia, a reflektory przednie są już w pełni LED-owe. Obsługa klimatyzacji jest tradycyjna. Z zewnątrz zmiany są kosmetyczne, ale przecież Meganka wygląda naprawdę doskonale! MOTOR pisze, że samochód prowadzi się dobrze, 115-konny diesel okazuje się wystarczający do sprawnego przemieszczania się, a jedynym problemem jest wzrost cen. Tyle, że w mijającym roku podrożały praktycznie wszystkie samochody, a w przypadku Megane mamy za to trochę elementów, których wcześniej cena nie obejmowała.
Wyciąg z rankingu TÜV MOTOR zamieścił na stronach 34-37. Wspomniano tam, oczywiście, i interesujące nas samochody. Wśród aut 2-3-letnich w czerwonej strefie pojawiły się Dacia Sandero (116), Citroën Berlingo (119), Citroën C4 Cactus (120), Renault Kangoo (122), Dacia Dokker (124), Dacia Logan (125), Dacia Lodgy (128) i Dacia Duster (129). Uwierzycie w to? Duster jako najbardziej usterkowy samochód w grupie aut 2-3-letnich! Bo mi się to jakoś w głowie nie mieści.
W gronie aut 4-5-letnich Opel Mokka X zajął miejsce 13. Innych „naszych” szukamy znowu w strefie czerwonej. I znajdujemy: Renault Kangoo (121), Dacię Sandero (122), Dacię Duster (124), Dacię Dokker (125), Dacię Lodgy (127) i Dacię Logan (128).
Gdy mowa o samochodach 6-7-letnich, to TÜV nisko ocenia min. Renault Twingo (108), Citroëna C3 (109), Dacię Duster (116), Dacię Lodgy (120), renault Kangoo (121) i Dacię Logan (122).
8-9-latki, to – zdaniem TÜV – awaryjne Dacie Duster (98), Renault Megane (99), Peugeot 207 (102), Renault Clio (106), Renault Twingo (109), Dacia Sandero (110), Renault Kangoo (111) i Dacie Logan (112).
Gdy mowa o samochodach w wieku 10-11 lat, to znów mamy tylko strefę czerwoną (z tego, co pokazał MOTOR), a w niej: Renault Clio (88), Peugeota 207 (93), Renault Twingo (94), Citroëna C4 (95), Dacię Logan (99) i Renault Kangoo (100).
Citroëna C3, Peugeota 208 i Renault Clio można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronach 50-51.
W dziale Używane MOTOR pisze na stronach 52-55 o 14 niedocenianych modelach. Wśród nich są trzy modele Renault: Fluence, Koleos I generacji oraz Latitude. Wszystkie okazują się solidne i trwałe, z reguły dobrze wyposażone, a ich głównymi mankamentami jest niezbyt urodziwa, koreańska stylistyka.
Nowy Citroën C4 jest główną nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020, o czym MOTOR przypomina na stronach 58-59 zapraszając czytelników do głosowania.
Maleńka wzmianka o Alpine A310 pojawiła się w dziale MOTOR Retro na stronie 62.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w ostatnim datowanym na rok 2020 numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze