niedziela, 14 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Megane R.S. vs Volkswagen Golf GTi. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 05/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-04-26
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
144 2
1
125
UDOSTĘPNIEŃ
416
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Nieduże zdjęcie trzeciej generacji Peugeota 308 pojawiło się w górnej części okładki datowanego na maj wydanie miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Oprócz tego wspomniani jeszcze DS 4 oraz Peugeota 508 PSE. Zapraszamy na stronniczy przegląd prasy.

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 05 (360) z V.2021
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 108 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 10 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, DS 4, DS 4 Cross, 7 Crossback, 107, 208, 308, 508, 508 PSE, Clio, Megane, A110, Sandero, Astra, Crossland X

 

Zdjęcie Renault Megane R.S. pojawiło się przy „wstępniaku” na 5. tronie AUTO MOTOR I SPORT.

Popularność SUV-ów nie maleje, ale samochody kompaktowe, to wciąż duża część rynku. AUTO MOTOR I SPORT prezentuje nowości tego segmentu na stronach 10-13. Na pierwszy rzut poszedł nowy Peugeot 308 – samochód oryginalny stylistycznie i nafaszerowany ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Stylistyka nawiązuje do innych modeli marki, z których wymieniono 508-kę. Kompaktowy model z dumą prezentuje nowe logo marki – jest pierwszym modelem, który je otrzymał. W materiale wspomniano też nowego Opla Astrę, który powstanie z wykorzystaniem wielu wspólnych komponentów.

Z niektórych z nich skorzystał też nowy DS 4. Samochód designerski, świetnie wykonany, o którym AUTO MOTOR I SPORT również pisze. Co więcej, powstanie też DS 4 Cross. Cóz – takie czasy. Udzie chcą takich aut.

Citroëna C1 i Peugeota 107 wspomniano na stronie 14. pisząc o crossoverze na bazie Toyoty Aygo.

O niedawnych zmianach logotypów kilku różnych marek możecie przeczytać na stronach 22-23. Wspomniano tam Peugeota, Renault, Dacię i Opla.

Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę, że na stronie 42. zamieszczono test Opla Insigni.

Stronę dalej znajdziecie natomiast samochód bardzo francuski. To DS 7 Crossback E-Tense w wersji Louvre. Ten samochód, to oryginał w każdym calu. Docenia to Redaktor Piaskowski twierdząc, że mimo trzyletniego stażu rynkowego DS 7 Crossback wcale się nie zestarzał, a w limitowanej wersji Louvre okazuje się wykonany z niesamowitym pietyzmem. W teście pojawiła się odmiana hybrydowa, co podnosi cenę (to hybryda plug-in) do poziomu bliskiego 300.000 zł. Najtańszy DS 7 Crossback kosztuje niemal o połowę mniej. Testowana odmiana kusi mocą systemową 300 KM i przyspieszeniem do setki w czasie poniżej 6 sekund. O ile, oczywiście, w akumulatorach trakcyjnych jest odpowiednia ilość energii. Bez tego samochód staje się mało ekonomiczny i mniej dynamiczny, ale w żadnym razie nie będzie zawalidrogą – benzyniak generuje 200 KM. W cenie samochodu jest bezpłatny roczny bilet do Luwru.

Najmocniejszy seryjny drogowy Peugeot w historii – 508 Peugeot Sport Engineered. AUTO MOTOR I SPORT prezentuje ten samochód na stronach 50-51. Możecie to skonfrontować z naszymi wrażeniami z ubiegłotygodniowych testów w Polsce. W miesięczniku AMiS Redaktor Ziemek chwali design tego auta (słusznie!). Opisuje też trzy silniki. To podobny zespół, jak we wspomnianym DS 7 Crossbacku, ale tu trio jest w stanie wykrzesać z siebie o 20% mocy więcej – nawet 360 KM. I umie nad tą mocą zapanować. Przy czym to jest nie tylko niezły sprinter (5,2 sekundy do setki), ale i elastyczne auto (3 sekundy od 80 do 120 km/h). I niespecjalnie przeszkadza w tym niemała masa własna sięgająca 1.875 kg. Autor uznaje układ kierowniczy za przeciętnie bezpośredni, ale i tak chwali dobre prowadzenie i łatwość wyboru kierunku jazdy. I tylko cena przekraczająca 300.000 zł ostudzi zapal wielu klientów.

Niedawno miałem okazję jeździć tym samochodem. Niestety była zima, więc na szaleństwa pozwolić sobie nie mogłem, ale i tak przyjemność z jazdy poczułem w ciągu tych kilku dni niejeden raz. Mowa o Renault Megane R.S. – hot hatchu dostarczającym 300 KM przy naprawdę dobrym układzie jezdnym. Teraz AUTO MOTOR I SPORT zestawia francuskie żółtko z 245-konnym Volkswagenem Golfem GTi. Różnica w mocy maksymalnej – spora. W cenie – niewielka, raptem 6.010 zł. Tak, Golf jest taszy, ale i ma o ponad 20% mocy mniej. A mimo to… wygrał to starcie! Jak to się stało? Aby poznać odpowiedź na to pytanie zajrzyjmy na strony 62-69 majowego AUTO MOTOR I SPORT.

Wiele elementów w Golfie wymaga dopłaty (są takie także w Megane R.S.), ostatecznie więc to niemiecki samochód jest droższy. Przy wyraźnie niższej mocy i niższym maksymalnym momencie obrotowym. Golf jest też minimalnie ciaśniejszy, bo jest sporo krótszy i ma mniejszy rozstaw osi. System multimedialny Meganki działa szybciej, a sam samochód wygląda bardziej stylowo. Golf jest – jak to Golf – nader zwyczajny.

Ciężko mi się zgodzić ze stwierdzeniem, że kierowca nawet po krótkiej przejażdżce wysiada z Renault nieco zmęczony. Pokonywałem Meganką odcinki po ponad 200 km za jednym zamachem, a to już nie jest krótka przejażdżka. Nie tylko nie byłem zmęczony, ale wręcz wysiadałem z uśmiechem na twarzy! Bo w tego typu samochodzie sztywne zawieszenie nawet dla mnie – miłośnika francuskiego komfortu – nie jest problemem. Co więcej – dziwnym trafem sztywne zawieszenie w motogazetkach jest zaletą tak często, jak pojawia się w samochodach niemieckich. We francuskich zawsze jest albo za miękkie, albo za twarde. To bzdury, od lat powtarzane przez szereg tytułów z niemieckim kapitałem.

Megane jest dynamiczniejsze w każdym zakresie pomiarowym, ma też skuteczniejsze hamulce. Owszem, potrzebuje więcej benzyny, ale ono po prostu zachęca do ofensywnej jazdy. Nawet AUTO MOTOR I SPORT przyznaje, że to samochód la kierowców, którzy szukają zabawy i większych wyzwań. Golf jest poprawny. Megane ryczy wydechem, Golf w zasadzie wzmacnia swoje wrażenia głośnikami. To może ucieszyć sąsiadów, ale nie prawdziwego fana ofensywnej jazdy.

Nie bardzo też wiem, co Autor miał na myśli twierdząc, że układ kierowniczy Meganki pracuje z dość dużym oporem. Wprawdzie pozwala to z dużą pewnością atakować zakręty, ale nie zabrzmiało zbyt pozytywnie. Skrzynia Meganki (EDC) najlepiej działa w trybie ręcznym i to akurat potwierdzam.

W tekście wspomniano Alpine A110 (dziali z Meganką silnik).

Golf pokonał francuskie auto. Jednym punktem, ale jednak. Szczerze mówiąc nie podoba mi się ten wynik. Meganka jest praktycznie pod każdym względem lepsza. Wszak testowano – z założenia – hot hatche, a nie szybki kompakt i hot hatcha. Ciekawe, jaki byłby wynik starcia z planowanym Golfem o mocy 290 KM. Czy tam nagle twardość zawieszenia nie okaże się zaletą (choć w Megane R.S. naprawdę nie jest pod tym względem strasznie – wszak można jeszcze wybrać wersję R.S. Trophy i mieć zawieszenie Cup).

Opel Crossland X pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanej na stronie 70. Mazdy CX-3.

AUTO MOTOR I SPORT przetestował w aktualnym numerze opony w rozmiarze 195/55R16. Pasują one m.in. do Dacii Sandero, Peugeota 208 i Renault Clio. W stawce pojawiło się też ogumienie Michelin Primacy 4, które okazało się najlepsze. Szczegół znajdziecie na stronach 82-86.

Renault Megane R.S. Trophy (tak naprawdę jeszcze z literką R powinno być) wspomniano w dziale AMiS w liczbach na stronie 106.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w piątym tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 107208308508508 PSE7 CrossbackA110AlpineAstraAUTO MOTOR I SPORTC1CitroenClioCrossland XDaciaDS 4DS 4 CrossDS AutomobilesE-TenseMeganeMichelinOpelPeugeotR.S.RenaultSanderoStellantis
Udostepnij50Tweet31Udostepnij9
Poprzedni

Używany Peugeot 206 nadal niezwykle popularny w Polsce. Skąd sukces tego miejskiego auta?

Następny

Testy Euro NCAP przestały być wiarygodne? Trzeba je uważnie analizować

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Testy Euro NCAP przestały być wiarygodne? Trzeba je uważnie analizować

Renault logo 2021

Grupa Renault na nowo określa swoją misję: "chcemy sprawić, aby serce innowacji zabiło mocniej"

Renault rezygnuje z modelu Scenic, ale niekoniecznie z nazwy

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Adaś - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Jjj - Ten wykres pokazuje, że kolory samochodów w Polsce są coraz nudniejsze
  • Marcin - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Marcin - Nowa Dacia Duster 2024 – znamy kolejne szczegóły
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Darek - UOKiK: Akcja serwisowa związana z modelami Peugeot 308, 3008, 508 i 5008
  • Olaf - Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Anonimowo - Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • Polak - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • ZLA-viN - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Luksusowy DS 4 225 Cross kontra Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Który wygra?
  • Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Citroën C-Elysee Urban Taxi 2022 odniósł duży sukces sprzedażowy w tym kraju
  • Używany Peugeot Expert I: wszechstronny samochód dostawczy PSA i Fiata
  • Renault Mediallion w reklamie, która dzisiaj by nie przeszła
  • Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Citroën C4 Picasso cabrio – 7-osobowy kabriolet, wersja na lato


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.