Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Megane R.S. vs Volkswagen Golf GTi. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 05/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-04-26
w Przeglad Prasy
Czas czytania 8 minut
157 2
A A
1

Warto przeczytać!

Renault Laguna Grandtour i Peugeot 5008. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 05/2023

Renault Austral ze świetnym wynikiem! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 02/2023

Test Renault Australa. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 01-02/2023

Jest co czytać. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 04/2023

Nieduże zdjęcie trzeciej generacji Peugeota 308 pojawiło się w górnej części okładki datowanego na maj wydanie miesięcznika AUTO MOTOR I SPORT. Oprócz tego wspomniani jeszcze DS 4 oraz Peugeota 508 PSE. Zapraszamy na stronniczy przegląd prasy.

 

AUTO MOTOR I SPORT nr 05 (360) z V.2021
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 108 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 10 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, DS 4, DS 4 Cross, 7 Crossback, 107, 208, 308, 508, 508 PSE, Clio, Megane, A110, Sandero, Astra, Crossland X

 

Zdjęcie Renault Megane R.S. pojawiło się przy „wstępniaku” na 5. tronie AUTO MOTOR I SPORT.

Popularność SUV-ów nie maleje, ale samochody kompaktowe, to wciąż duża część rynku. AUTO MOTOR I SPORT prezentuje nowości tego segmentu na stronach 10-13. Na pierwszy rzut poszedł nowy Peugeot 308 – samochód oryginalny stylistycznie i nafaszerowany ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Stylistyka nawiązuje do innych modeli marki, z których wymieniono 508-kę. Kompaktowy model z dumą prezentuje nowe logo marki – jest pierwszym modelem, który je otrzymał. W materiale wspomniano też nowego Opla Astrę, który powstanie z wykorzystaniem wielu wspólnych komponentów.

Z niektórych z nich skorzystał też nowy DS 4. Samochód designerski, świetnie wykonany, o którym AUTO MOTOR I SPORT również pisze. Co więcej, powstanie też DS 4 Cross. Cóz – takie czasy. Udzie chcą takich aut.

Citroëna C1 i Peugeota 107 wspomniano na stronie 14. pisząc o crossoverze na bazie Toyoty Aygo.

O niedawnych zmianach logotypów kilku różnych marek możecie przeczytać na stronach 22-23. Wspomniano tam Peugeota, Renault, Dacię i Opla.

Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę, że na stronie 42. zamieszczono test Opla Insigni.

Stronę dalej znajdziecie natomiast samochód bardzo francuski. To DS 7 Crossback E-Tense w wersji Louvre. Ten samochód, to oryginał w każdym calu. Docenia to Redaktor Piaskowski twierdząc, że mimo trzyletniego stażu rynkowego DS 7 Crossback wcale się nie zestarzał, a w limitowanej wersji Louvre okazuje się wykonany z niesamowitym pietyzmem. W teście pojawiła się odmiana hybrydowa, co podnosi cenę (to hybryda plug-in) do poziomu bliskiego 300.000 zł. Najtańszy DS 7 Crossback kosztuje niemal o połowę mniej. Testowana odmiana kusi mocą systemową 300 KM i przyspieszeniem do setki w czasie poniżej 6 sekund. O ile, oczywiście, w akumulatorach trakcyjnych jest odpowiednia ilość energii. Bez tego samochód staje się mało ekonomiczny i mniej dynamiczny, ale w żadnym razie nie będzie zawalidrogą – benzyniak generuje 200 KM. W cenie samochodu jest bezpłatny roczny bilet do Luwru.

Najmocniejszy seryjny drogowy Peugeot w historii – 508 Peugeot Sport Engineered. AUTO MOTOR I SPORT prezentuje ten samochód na stronach 50-51. Możecie to skonfrontować z naszymi wrażeniami z ubiegłotygodniowych testów w Polsce. W miesięczniku AMiS Redaktor Ziemek chwali design tego auta (słusznie!). Opisuje też trzy silniki. To podobny zespół, jak we wspomnianym DS 7 Crossbacku, ale tu trio jest w stanie wykrzesać z siebie o 20% mocy więcej – nawet 360 KM. I umie nad tą mocą zapanować. Przy czym to jest nie tylko niezły sprinter (5,2 sekundy do setki), ale i elastyczne auto (3 sekundy od 80 do 120 km/h). I niespecjalnie przeszkadza w tym niemała masa własna sięgająca 1.875 kg. Autor uznaje układ kierowniczy za przeciętnie bezpośredni, ale i tak chwali dobre prowadzenie i łatwość wyboru kierunku jazdy. I tylko cena przekraczająca 300.000 zł ostudzi zapal wielu klientów.

Niedawno miałem okazję jeździć tym samochodem. Niestety była zima, więc na szaleństwa pozwolić sobie nie mogłem, ale i tak przyjemność z jazdy poczułem w ciągu tych kilku dni niejeden raz. Mowa o Renault Megane R.S. – hot hatchu dostarczającym 300 KM przy naprawdę dobrym układzie jezdnym. Teraz AUTO MOTOR I SPORT zestawia francuskie żółtko z 245-konnym Volkswagenem Golfem GTi. Różnica w mocy maksymalnej – spora. W cenie – niewielka, raptem 6.010 zł. Tak, Golf jest taszy, ale i ma o ponad 20% mocy mniej. A mimo to… wygrał to starcie! Jak to się stało? Aby poznać odpowiedź na to pytanie zajrzyjmy na strony 62-69 majowego AUTO MOTOR I SPORT.

Wiele elementów w Golfie wymaga dopłaty (są takie także w Megane R.S.), ostatecznie więc to niemiecki samochód jest droższy. Przy wyraźnie niższej mocy i niższym maksymalnym momencie obrotowym. Golf jest też minimalnie ciaśniejszy, bo jest sporo krótszy i ma mniejszy rozstaw osi. System multimedialny Meganki działa szybciej, a sam samochód wygląda bardziej stylowo. Golf jest – jak to Golf – nader zwyczajny.

Ciężko mi się zgodzić ze stwierdzeniem, że kierowca nawet po krótkiej przejażdżce wysiada z Renault nieco zmęczony. Pokonywałem Meganką odcinki po ponad 200 km za jednym zamachem, a to już nie jest krótka przejażdżka. Nie tylko nie byłem zmęczony, ale wręcz wysiadałem z uśmiechem na twarzy! Bo w tego typu samochodzie sztywne zawieszenie nawet dla mnie – miłośnika francuskiego komfortu – nie jest problemem. Co więcej – dziwnym trafem sztywne zawieszenie w motogazetkach jest zaletą tak często, jak pojawia się w samochodach niemieckich. We francuskich zawsze jest albo za miękkie, albo za twarde. To bzdury, od lat powtarzane przez szereg tytułów z niemieckim kapitałem.

Megane jest dynamiczniejsze w każdym zakresie pomiarowym, ma też skuteczniejsze hamulce. Owszem, potrzebuje więcej benzyny, ale ono po prostu zachęca do ofensywnej jazdy. Nawet AUTO MOTOR I SPORT przyznaje, że to samochód la kierowców, którzy szukają zabawy i większych wyzwań. Golf jest poprawny. Megane ryczy wydechem, Golf w zasadzie wzmacnia swoje wrażenia głośnikami. To może ucieszyć sąsiadów, ale nie prawdziwego fana ofensywnej jazdy.

Nie bardzo też wiem, co Autor miał na myśli twierdząc, że układ kierowniczy Meganki pracuje z dość dużym oporem. Wprawdzie pozwala to z dużą pewnością atakować zakręty, ale nie zabrzmiało zbyt pozytywnie. Skrzynia Meganki (EDC) najlepiej działa w trybie ręcznym i to akurat potwierdzam.

W tekście wspomniano Alpine A110 (dziali z Meganką silnik).

Golf pokonał francuskie auto. Jednym punktem, ale jednak. Szczerze mówiąc nie podoba mi się ten wynik. Meganka jest praktycznie pod każdym względem lepsza. Wszak testowano – z założenia – hot hatche, a nie szybki kompakt i hot hatcha. Ciekawe, jaki byłby wynik starcia z planowanym Golfem o mocy 290 KM. Czy tam nagle twardość zawieszenia nie okaże się zaletą (choć w Megane R.S. naprawdę nie jest pod tym względem strasznie – wszak można jeszcze wybrać wersję R.S. Trophy i mieć zawieszenie Cup).

Opel Crossland X pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanej na stronie 70. Mazdy CX-3.

AUTO MOTOR I SPORT przetestował w aktualnym numerze opony w rozmiarze 195/55R16. Pasują one m.in. do Dacii Sandero, Peugeota 208 i Renault Clio. W stawce pojawiło się też ogumienie Michelin Primacy 4, które okazało się najlepsze. Szczegół znajdziecie na stronach 82-86.

Renault Megane R.S. Trophy (tak naprawdę jeszcze z literką R powinno być) wspomniano w dziale AMiS w liczbach na stronie 106.

I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w piątym tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 107208308508508 PSE7 CrossbackA110AlpineAstraAUTO MOTOR I SPORTC1CitroenClioCrossland XDaciaDS 4DS 4 CrossDS AutomobilesE-TenseMeganeMichelinOpelPeugeotR.S.RenaultSanderoStellantis
Udostepnij54Tweet34Udostepnij10
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more