Piąta runda bieżącego sezonu Formuły E odbędzie się w sobotę 3 marca na Autódromo Hermanos Rodríguez w Meksyku.
Po czterech dotychczasowych wyścigach zespół DS Virgin Racing plasuje się na wysokich pozycjach w klasyfikacjach kierowców i zespołów.
Zespół DS Virgin Racing, który początek sezonu 2018 może uznać za jeden z najbardziej udanych od początku swej rywalizacji w Formule E, kontynuuje tournée po krajach Ameryki Łacińskiej. Piąta runda sezonu odbędzie się 3 marca na słynnym torze w stolicy Meksyku, którego nazwa upamiętnia dwóch kierowców wyścigowych z tego kraju, braci Ricarda i Pedra Rodríguez. Zawodnicy DS Virgin Racing Sam Bird i Alex Lynn nastawiają się na rywalizację na wysokim poziomie i to w dosłownym sensie. Składający się z 17 zakrętów i liczący 2.092 m długości tor, usytuowany jest bowiem na wysokości 2.285 m n.p.m. Zarówno obaj Brytyjczycy jak i ich rywale mają do pokonania 47 okrążeń trasy, na której będą osiągać prędkości do 210 km/h.
Sam Bird, który w ubiegłym roku zajął w Meksyku miejsce na podium, także tym razem liczy na dobry wynik. Brytyjczyk chciałby podtrzymywać dobrą passę, która rozpoczęła się wraz ze startem nowego sezonu w Formule E. Obecnie Bird zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei dla Alexa Lynna wyścig będzie okazją do rewanżu po niepowodzeniu w Santiago. W stolicy Chile młodemu Anglikowi po raz pierwszy od początku sezonu nie udało się dotrzeć do mety. Rozczarowanie było tym większe, że w trzech pierwszych rundach niezmiennie zajmował punktowane pozycje. W klasyfikacji zespołów DS Virgin Racing również plasuje się na trzeciej pozycji.
Trzecia edycja wyścigu o E-Prix Meksyku będzie miała szczególne znaczenie: przy jej okazji Formuła E przekaże dar pieniężny przeznaczony na odbudowę po niedawnym trzęsieniu ziemi w tym mieście. Dlatego na obydwu DSV-03, podobnie jak na pozostałych bolidach Formuły E, pojawi się na ten dzień hasztag #FuerzaMexico.
Sam Bird: „Lubię ścigać się w Meksyku, bo oznacza to jazdę po rewelacyjnym torze, na oczach jednej z najwspanialszych publiczności na świecie. Ostatnim razem zajęliśmy tam miejsce na podium. W tym sezonie od początku pokazujemy naszą konkurencyjność, mam więc nadzieję, że także tym razem nie sprawimy zawodu”.
Alex Lynn: „Poprzedni wyścig przyniósł mi duże rozczarowanie, ale w sporcie samochodowym tak się zdarza. Zamierzam szybko puścić to niepowodzenie w niepamięć i podczas rundy w Meksyku dać z siebie wszystko. Dla mnie będzie to nowe miejsce – na tym torze jeszcze nie byłem, ale intensywnie przygotowywałem się na symulatorze, by określić wszystkie ustawienia samochodu i nabrać przekonania, że jestem gotów do startu”.
Alex Tai, szef zespołu DS Virgin Racing: „Każdy wyścig w Meksyku jest wielkim wydarzeniem i dostarcza fascynujących przeżyć. Rok temu ścigaliśmy się tam przed publicznością liczącą 35 tysięcy osób. Jestem pewien, że w tym roku atmosfera będzie równie gorąca. Piękną inicjatywa jest pomysł, by Formuła E przyłożyła się do dzieła odbudowy miasta po trzęsieniu ziemi. Nasze cele są takie same, jak zwykle: jedziemy po to, by zdobyć jak najwięcej punktów i starać się o jak najwyższe pozycje w klasyfikacjach kierowców i zespołów”.
Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance: „Autódromo Hermanos Rodríguez to bardzo szybki tor. Z naszych poprzednich doświadczeń wynika, że manewry wyprzedzania będą na nim szczególnie trudne. W procesie przygotowań do startu największą rolę odgrywać będzie dobre rozegranie kwalifikacji. Wśród przeszkód, które musimy pokonać, są wysokość nad poziomem morza i wysokie temperatury. Trzeba będzie zwrócić baczną uwagę na kwestię chłodzenia różnych komponentów bolidu”.
Piąta runda w kalendarzu 2018 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA ABB odbędzie się 3 marca w Meksyku. Więcej informacji na temat zespołu, zdjęcia w wysokiej rozdzielczości oraz filmy znajdziesz na stronie http://map.ds-virginracing.com/.
DS Virgin Racing – dane techniczne
Pojazd: DSV-03 (homologowany przez FIA)
Wymiary: 5 m x 1,78 m x 0,99 m
Rozstaw osi: 3,10 m
Masa minimalna: 880 kg (z kierowcą)
Masa baterii: 320 kg (pojemność 28 kWh)
Silnik: elektryczny, napędzający tylne koła
Moc maksymalna: 200 kW (271 KM)
Moc z odzysku energii podczas wyścigu: 150 kW
Napięcie prądu zasilającego: 700 V
Skrzynia biegów: 3 przełożenia
Hamulce: tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe, podział siły hamowania pomiędzy przednie i tylne koła regulowany z kabiny
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Przyśpieszenie: od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sek.
Opony: Michelin Pilot Sport EV 2, 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył)
Program Mexico E-Prix Formuły E
Runda 5: sobota 3 marca (godziny według czasu lokalnego. Strefa czasowa GMT -6)
08:00-08:45 wolne treningi 1
10:30-11:00 wolne treningi 2
12:00-12:36 kwalifikacje
12:45-13:00 Superpole
16:00 wyścig (47 okrążeń)
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze