Rynkowy żywot Mercedesa Citana i jego osobowej wersji, czyli Klasy T dobiega końca. Niemiecki producent zakończy produkcję bliźniaka Renault Kangoo w ramach kolejnego etapu rozluźnienia współpracy z francuskim producentem.
Mercedes Citan trafił na rynek w 2012 roku po nawiązaniu współpracy marki ze Stuttgartu z Aliansem Renault Nissan Mitsubishi. Niemiecka odmiana Kangoo doczekała się dwóch generacji. Druga odsłona została wprowadzona na rynek w 2021 roku a jej produkcja potrwa do połowy 2026 roku. Mercedes zdecydował o zakończeniu montażu wszystkich wersji modelu: zarówno dostawczej, jak i osobowej oferowanej pod nazwą T-Class. Citan powstaje na taśmach fabryki Maubeuge we Francji wspólnie z bliźniaczymi modelami Kangoo i Nissan Townstar. Francuski i japoński model pozostaną w produkcji.
Renault z Volvo
Decyzja jest z jednej strony efektem mało zadowalającej sprzedaży samochodu, ale także następstwem rezygnacji Mercedesa z włączenia się do projektu elektrycznych samochodów dostawczych wspólnie z Renault. Niemiecki producent skupi się na rozwoju modeli Vito, Klasy V i Sprintera, które są bardziej dochodowe niż Citan.
Tymczasem francuska zaangażowała się w projekt FlexEvan łącząc siły z koncernem Volvo. Pierwsze efekty współpracy zostały przedstawione światu na początku 2025 roku. Francuska marka zaprezentowała trzy samochody dostawcze: Trafic, Goelette i Estafette, które prezentują kierunek rozwoju w segmencie aut użytkowych.
Ile kosztuje Renault Kangoo Van? Polski cennik, wyposażenie
Najnowsze komentarze