Zatem po dwóch latach startów Fordem Fiesta S2000, kielecko-krakowski duet wraca do samochodu, którym odnotowywał sukcesy w latach 2008 i 2009 (m.in. dwukrotnie wywalczył tytuł rajdowych wicemistrzów Europy). Jest to jednak całkowicie nowa ewolucja francuskiej rajdówki. Wersja 2012 jest szersza o 2 centymetry od poprzednika, posiada m.in. zmodyfikowane nadwozie (m.in. przeprojektowano zderzaki), silnik z nowym oprogramowaniem elektroniki, poprawiony układ wydechowy oraz nowy zestaw amortyzatorów.
Samochód powstał w kieleckiej "stajni" rajdowej w 7 dni. Przy budowie samochodu, po 8 godzin dziennie, pracowało 5 mechaników. Malowanie karoserii trwało dwa dni. Potem zaczęła się żmudna praca, polegająca na złożeniu auta z elementów i części dostarczonych przez Peugeot Sport. W aucie zamontowano ponad 10.000 części oraz 1.588 metrów kabli i przewodów elektrycznych.
W sezonie 2012 Synthos Cersanit Rally Team, wystąpi we wszystkich rundach mistrzostw Europy. – Mamy szansę na rywalizację z nowymi kierowcami i stawianie sobie kolejnych wyzwań, więc z tego korzystamy. Jesteśmy świadomi naszych możliwości i potencjału. Tegoroczne Mistrzostwa Europy będą bardzo ciekawe, zmienia się sposób punktowania – każda zgłoszona załoga będzie mogła o nie walczyć. Na poszczególnych rundach pojawią się zawodnicy, którzy do tej pory nie startowali w ME, przez co konkurencja będzie mocniejsza i zapewni to dodatkowe emocje – podkreślił Michał Sołowow.
Kolejną nowością jest zmiana oficjalnej nazwy zespołu, w której pojawił się koncern Synthos – jeden z największych na świecie producentów kauczuku.
Źródło: Synthos Cersanit Rally Team
Najnowsze komentarze