Miele stawia na napędzane wodorem samochody serwisowe Opla. Po pierwszych udanych testach z zasilanymi bateriami samochodami serwisowymi, Miele, wiodący na świecie dostawca premium urządzeń domowych i maszyn użytkowych, zwraca teraz uwagę również na pojazdy zasilane wodorem. Vivaro-e HYDROGEN, wyposażony w ogniwo paliwowe i produkowany przez Opla w Rüsselsheim, ma pojemność ładunkową do 6,1 m3 i ładowność 960 kg. Po fazie testowej furgonetki zostaną dostosowane do potrzeb serwisantów Miele w aglomeracji frankfurckiej.
„Realizując nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, bierzemy pod uwagę wszystkie dostępne obecnie na rynku technologie. W związku z tym wodór odgrywa kluczową rolę w naszych rozważaniach, na przykład w naszej flocie serwisowej” – wyjaśnia Hans Krug, starszy wiceprezes ds. zakupów w Miele Group.
Dzięki Opel Vivaro-e HYDROGEN firma Miele będzie mogła zaoferować serwisantom, którzy muszą parkować swoje pojazdy na noc na drodze i nie mają dostępu do własnej stacji ładowania, przyjazną dla środowiska alternatywę, zapewniając im w pełni naładowany pojazd, którym będą mogli rano odwiedzić klientów.
„Opel jest jedną z firm, które przodują w rozwoju pojazdów wodorowych i jesteśmy bardzo zadowoleni, że odebraliśmy nasz pierwszy Vivaro-e HYDROGEN. Stanowi on pomost między pojazdami z silnikiem spalinowym a pojazdami elektrycznymi typu plug-in i jest interesującą propozycją, zwłaszcza gdy w grę wchodzą większe odległości” – twierdzi Krug.
Również dla Opla ta dostawa i użytkowanie pojazdu przez Miele stanowi ważny kamień milowy: „Wraz z nowym Oplem Vivaro-e HYDROGEN rozpoczynamy kolejny etap naszej ofensywy na rzecz zrównoważonej mobilności. Jego inteligentna koncepcja łączy zalety wodorowego ogniwa paliwowego z elastycznością i zakresem zastosowań naszego najlepiej sprzedającego się pojazdu użytkowego” – mówi prezes firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.
Pierwsze wyniki wyczerpujących testów okazują się pozytywne
Pierwszy pojazd jest obecnie modyfikowany w celu dostosowania do indywidualnych potrzeb Miele Service. Obejmuje to m.in. instalację systemu przechowywania regałów na części zamienne i narzędzia, które serwisant Miele musi mieć w pojeździe, aby w każdej chwili móc wykonać naprawę na miejscu bez opóźnień.
„Dzięki trzem zbiornikom na wodór zamontowanym na podwoziu pojazdu nie ma utraty miejsca w przestrzeni ładunkowej” – mówi Milan Dajic, dyrektor Vehicle Fleet Management w Miele.
Z pełnym zbiornikiem Opel Vivaro-e HYDROGEN ma zasięg ponad 400 km (według WLTP). Uzupełnianie paliwa zajmuje mniej więcej tyle samo czasu, co tankowanie konwencjonalnego pojazdu z silnikiem spalinowym. Ponadto van jest praktycznie bezdźwięczny w ruchu, mimo że osiąga prędkość maksymalną 110 km/h. „Przejechaliśmy testowo Vivaro ponad 2000 km i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Po fazie testowej w Gütersloh i zamontowaniu systemu półek i magazynów przekażemy go serwisantowi, aby sprawdził go w codziennym użytkowaniu” – kontynuuje Dajic.
Konwersja floty Miele na alternatywne systemy napędowe jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji CO2 o co najmniej 30% do roku 2030. Oprócz Opla Vivaro-e HYDROGEN w tym roku w Niemczech planowany jest zakup 80 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych. Również w tym przypadku Opel Vivaro-e zasilany bateriami stanowi interesującą alternatywę.
Oprócz tego Miele zamówiło w Niemczech 31 samochodów elektrycznych do wykorzystania głównie jako pojazdy serwisowe lub samochody firmowe – a w tym roku ma zostać zamówionych co najmniej kolejnych 50.
„W zeszłym roku zrewidowaliśmy naszą politykę samochodową i możemy teraz zaoferować naszym pracownikom przynajmniej jeden model w wersji elektrycznej w każdej kategorii pojazdów jako samochód służbowy”, wyjaśnia Dajic.
Miele dba o to, aby nowe pojazdy elektryczne można było również łatwo ładować. Począwszy od współpracy z zewnętrznymi firmami, które zapewniają dostęp do ponad 130.000 publicznych stacji ładowania, poprzez ładowanie w miejscu pracy pracowników certyfikowanym ekologicznym prądem z lokalnego zakładu energetycznego, aż po instalację ładowarek ściennych w domach pracowników.
Elektromobilność w centrum uwagi na arenie międzynarodowej
Również w skali międzynarodowej kilka filii handlowych Miele zaczęło przestawiać swoje floty pojazdów na alternatywne systemy napędowe. Ostatnio przedstawicielstwo Miele w Wielkiej Brytanii złożyło zamówienie na 14 pojazdów elektrycznych. Milan Dajic: „Naszym celem jest stopniowe przestawienie floty pojazdów Miele Group na całym świecie na odnawialne źródła energii i przyczynienie się w ten sposób do osiągnięcia naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju”.
źródło: Miele
Najnowsze komentarze