środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Miele przesiada się na napędzaną wodorem flotę marki Opel

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-08-03
w Opel, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
95 2
1
83
UDOSTĘPNIEŃ
276
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Miele stawia na napędzane wodorem samochody serwisowe Opla. Po pierwszych udanych testach z zasilanymi bateriami samochodami serwisowymi, Miele, wiodący na świecie dostawca premium urządzeń domowych i maszyn użytkowych, zwraca teraz uwagę również na pojazdy zasilane wodorem. Vivaro-e HYDROGEN, wyposażony w ogniwo paliwowe i produkowany przez Opla w Rüsselsheim, ma pojemność ładunkową do 6,1 m3 i ładowność 960 kg. Po fazie testowej furgonetki zostaną dostosowane do potrzeb serwisantów Miele w aglomeracji frankfurckiej.

„Realizując nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, bierzemy pod uwagę wszystkie dostępne obecnie na rynku technologie. W związku z tym wodór odgrywa kluczową rolę w naszych rozważaniach, na przykład w naszej flocie serwisowej” – wyjaśnia Hans Krug, starszy wiceprezes ds. zakupów w Miele Group.

Dzięki Opel Vivaro-e HYDROGEN firma Miele będzie mogła zaoferować serwisantom, którzy muszą parkować swoje pojazdy na noc na drodze i nie mają dostępu do własnej stacji ładowania, przyjazną dla środowiska alternatywę, zapewniając im w pełni naładowany pojazd, którym będą mogli rano odwiedzić klientów.

„Opel jest jedną z firm, które przodują w rozwoju pojazdów wodorowych i jesteśmy bardzo zadowoleni, że odebraliśmy nasz pierwszy Vivaro-e HYDROGEN. Stanowi on pomost między pojazdami z silnikiem spalinowym a pojazdami elektrycznymi typu plug-in i jest interesującą propozycją, zwłaszcza gdy w grę wchodzą większe odległości” – twierdzi Krug.

Również dla Opla ta dostawa i użytkowanie pojazdu przez Miele stanowi ważny kamień milowy: „Wraz z nowym Oplem Vivaro-e HYDROGEN rozpoczynamy kolejny etap naszej ofensywy na rzecz zrównoważonej mobilności. Jego inteligentna koncepcja łączy zalety wodorowego ogniwa paliwowego z elastycznością i zakresem zastosowań naszego najlepiej sprzedającego się pojazdu użytkowego” – mówi prezes firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.

Pierwsze wyniki wyczerpujących testów okazują się pozytywne

Pierwszy pojazd jest obecnie modyfikowany w celu dostosowania do indywidualnych potrzeb Miele Service. Obejmuje to m.in. instalację systemu przechowywania regałów na części zamienne i narzędzia, które serwisant Miele musi mieć w pojeździe, aby w każdej chwili móc wykonać naprawę na miejscu bez opóźnień.

„Dzięki trzem zbiornikom na wodór zamontowanym na podwoziu pojazdu nie ma utraty miejsca w przestrzeni ładunkowej” – mówi Milan Dajic, dyrektor Vehicle Fleet Management w Miele.

Z pełnym zbiornikiem Opel Vivaro-e HYDROGEN ma zasięg ponad 400 km (według WLTP). Uzupełnianie paliwa zajmuje mniej więcej tyle samo czasu, co tankowanie konwencjonalnego pojazdu z silnikiem spalinowym. Ponadto van jest praktycznie bezdźwięczny w ruchu, mimo że osiąga prędkość maksymalną 110 km/h. „Przejechaliśmy testowo Vivaro ponad 2000 km  i jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Po fazie testowej w Gütersloh i zamontowaniu systemu półek i magazynów przekażemy go serwisantowi, aby sprawdził go w codziennym użytkowaniu” – kontynuuje Dajic.

Konwersja floty Miele na alternatywne systemy napędowe jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji CO2 o co najmniej 30% do roku 2030. Oprócz Opla Vivaro-e HYDROGEN w tym roku w Niemczech planowany jest zakup 80 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych. Również w tym przypadku Opel Vivaro-e zasilany bateriami stanowi interesującą alternatywę.

Oprócz tego Miele zamówiło w Niemczech 31 samochodów elektrycznych do wykorzystania głównie jako pojazdy serwisowe lub samochody firmowe – a w tym roku ma zostać zamówionych co najmniej kolejnych 50.

„W zeszłym roku zrewidowaliśmy naszą politykę samochodową i możemy teraz zaoferować naszym pracownikom przynajmniej jeden model w wersji elektrycznej w każdej kategorii pojazdów jako samochód służbowy”, wyjaśnia Dajic.

Miele dba o to, aby nowe pojazdy elektryczne można było również łatwo ładować. Począwszy od współpracy z zewnętrznymi firmami, które zapewniają dostęp do ponad 130.000 publicznych stacji ładowania, poprzez ładowanie w miejscu pracy pracowników certyfikowanym ekologicznym prądem z lokalnego zakładu energetycznego, aż po instalację ładowarek ściennych w domach pracowników.

Elektromobilność w centrum uwagi na arenie międzynarodowej

Również w skali międzynarodowej kilka filii handlowych Miele zaczęło przestawiać swoje floty pojazdów na alternatywne systemy napędowe. Ostatnio przedstawicielstwo Miele w Wielkiej Brytanii złożyło zamówienie na 14 pojazdów elektrycznych. Milan Dajic: „Naszym celem jest stopniowe przestawienie floty pojazdów Miele Group na całym świecie na odnawialne źródła energii i przyczynienie się w ten sposób do osiągnięcia naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju”.

źródło: Miele

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: OpelVivaro-e Hydrogen
Udostepnij33Tweet21Udostepnij6
Poprzedni

Peugeot 508 pędził prawie 200 km/h drogą krajową. Auto skonfiskowano

Następny

Używany Peugeot 308 II to dobra propozycja. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2022

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Używany Peugeot 308 II to dobra propozycja. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2022

Włoski odpowiednik UOKiK interweniował w sprawie ofert sprzedaży nowych samochodów

Dacia Spring 2 - ta sama platforma, większy zasięg, produkcja w Europie

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Driver - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Piotr001 - Renault Clio przejechało samo ponad 25 kilometrów z nieprzytomnym kierowcą po autostradzie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.