Zmagania drugiego etapu rozpoczął OS8, czyli Irma 1. Na dystansie 18,57 km najszybszy był właśnie Giandomenico Basso, który dzięki temu triumfowi wskoczył na pozycję lidera klasyfikacji generalnej. Renato Travaglia, posiadający na koniec wczorajszego dnia 1,8 sekundy przewagi nad Basso, stracił na tej próbie 11,5 sekundy i spadł na drugą pozycję. Kolejne czasy – aż do ósmej na mecie załogi, zajmowali kierowcy Peugeotów: Di Benedetto, Perico, Antonelli, Betti Michelini i Cavallini. Michał Sołowow, ze stratą 41,6 sekundy, zameldował się na mecie dopiero na pozycji czternastej i spadł w generalce na dziesiątą pozycję.
OS9 o długości 25,08 km nosił nazwę Pertiche 1. Nawierzchnia odcinka, podobnie jak poprzedniego, miała zróżnicowaną nawierzchnię – część była mokra, część sucha, dużo zależało więc od właściwego doboru opon. Najwyraźniej najlepiej poradził sobie z tym Tobia Cavallini, który uzyskał na tej próbie pierwszy czas. Nieźle poszło też Alessandro Perico, który przyjechał jako drugi i wyprzedził trzeciego na próbie Basso.
Michał Sołowow był dopiero jedenasty tracąc do zwycięzcy odcinka blisko 40 sekund. Odrobił jednak niemal 4,5 sekundy do Corrado Fontany, z którym walczył o pubkty w Mistrzostwach Europy.
Kończący poranną pętlę OS10, czyli Cavallino 1, odbywał się w ulewnym deszczu. Najlepszy czas w tych warunkach uzyskał – któż by inny ;-) – Tobia Cavallini. Czy odcinek nazwano na jego cześć? ;-))) Basso, prowadzący ze sporą przewagą w klasyfikacji generalnej, pozwolił sobie ponownie na trzeci czas ze stratą tylko 12,2 sekundy. Wciąż posiadał nad drugim w generalce Cavallinim prawie 48 sekund zapasu.
Michał Sołowow odnalazł wreszcie swój rytm i popisał się szóstym czasem próby. Miał zresztą przy okazji sporo szczęścia, bo na tej próbie Corrado Fontana stracił przeszło dwie minuty łapiąc kapcia. Sprzed polskiej załogi wypadł też Davide Di Benedetto, który urwał koło 207-ki, wskutek czego Polacy wskoczyli na ósme miejsce klasyfikacji generalnej.
Popołudniowa pętla rozpoczęła się od powtórnego przejazdu przez Irmę, co oznaczone było w tabeli rajdu jako OS11. Atak przypuścił Renato Travaglia, i nawet przyniosło to pewien efekt – Basso stracił do kierowcy Peugeota 32,3 sekundy, a Travaglia pokonał też Cavalliniego i minimalnie przeskoczył go w generalce zyskując tam drugą pozycję. Jakim cudem Basso stracił aż tyle czasu? W Punto uległ uszkodzeniu przewód przepustnicy.
Michał Sołowow uzyskał dwunastą lokatę na tej próbie, ale nawet mimo 10-sekundowej kary, zdołał utrzymać ósme miejsce w klasyfikacji generalnej.
Przedostatnią próbą był drugi przejazd przez Pertiche. Po zwycięstwo na OS12 sięgnął Basso, któremu udało się naprawić uszkodzenie Punto. Renato Travaglia, drugi na próbie, stracił do zwycięzcy 6,7 sekundy, jednocześnie powiększając przewagę nad czwartym na odcinku Cavallinim o 19,5 sekundy.
Sołowow znowu był dwunasty, ale przed ostatnią próbą miał w zasadzie niezagrożoną ósmą pozycję w rajdzie i jednocześnie trzecie miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Europy.
Rajd kończył OS13, czyli powtórny przejazd przez Cavallino. Mimo triumfu Travaglii nie udało się wydrzeć zwycięstwa Giandomenico Basso. Kierowca Fiata zadowolił się czwartym czasem, ale stracił do zwycięzcy tylko 2,3 sekundy.
Sołowow w ostatniej próbie popisał się ósmym czasem pieczętując taką samą pozycję w generalce. W przypadku polskiej załogi najważniejsza była jednak walka o punkty w Mistrzostwach Europy, choć ósme miejsce w generalce Mille Miglia musi cieszyć. Sołowow i Baran byli najwyżej sklasyfikowaną załogą spoza Włoch.
A na koniec zostawiamy Was z klasyfikacją generalną, jeszcze nieoficjalną, a w zasadzie z pierwszą dziesiątką. Jak widać aż osiem samochodów, to Peugeoty 207 S2000!
1. Basso/Dotta, Fiat Grande Punto S2000, 2:32:39,6
2. Travaglia/Granai, Peugeot 207 S2000, +0:00:33,0
3. Cavallini/Farnocchia, Peugeot 207 S2000, +0:00:56,5
4. Perico/Carrara, Peugeot 207 S2000, +0:01:12,9
5. Michelini/Perna, Peugeot 207 S2000, +0:02:07,7
6. Signor/Barone, Fiat Grande Punto S2000, +0:02:16,8
7. Antonelli/Botticini, Peugeot 207 S2000, +0:03:04,1
8. Sołowow/Baran, Peugeot 207 S2000, +0:04:57,5
9. Betti/Bernacchini, Peugeot 207 S2000, +0:05:25,5
10. Fontana/Cassina, Peugeot 207 S2000, +0:06:07,9
Gratulujemy kieleckiej załodze znakomitego występu. I muszę przyznać, że podoba mi się, kiedy jest tak niebiesko w wynikach ;-)))
KG
Najnowsze komentarze