Po 3 biegach kwalifikacyjnych 9 rundy MERC dwaj kierowcy samochodów Citroën Xsara – Szwed Kenneth Hansen oraz Norweg Morten Bermingrud wystartowali w finale B.
Zgodnie z regulaminem spośród 6 zawodników tylko zwycięzca zdobywa prawo startu w finale A. Fantastycznie rozpoczął Bermingrud, który po starcie z ostatniego pola, w pierwszym zakręcie był już drugi, za Hansenem! Wyścig przebiegał pod dyktando pary Skandynawów. Żaden z rywali nie był w stanie im zagrozić. Na mecie dwa Citroëny zameldowały się na dwóch pierwszych miejscach! Wygrał Hansen przed Bermingrudem i to Szwed awansował do finału A.
Finał A miał dramatyczny przebieg. Kenneth Hansen startujący z ostatniego pola szybko wyprzedził jednego z rywali i awansował na piąte miejsce, a potem na czwarte. Wreszcie po dramatycznej walce z Perem Eklundem, Hansen wyprzedził swego rodaka i dotarł do mety na 3 miejscu. Niestety, wtedy okazało się, że dyrektor zawodów uznał jazdę Hansena za zbyt agresywną i wykluczył go z biegu. Tak więc Kenneth Hansen zajął ostatecznie w klasyfikacji zawodów szóste miejsce, a Morten Bermingrud był siódmy. Hansen ma już zapewniony tytuł mistrzowski w prestiżowej dywizji 1, natomiast Bermingrud wciąż ma szanse na tytuł wicemistrzowski.
Po zakończeniu rywalizacji zapytaliśmy kierowców Citroënów, jak oceniają słomczyńskie zawody i swoje występy.
Kenneth Hansen:
„Przyjechałem do Słomczyna po zwycięstwo, ale musiałem uznać wyższość rywali. Uważam, że nie zasłużyłem na czarną flagę, którą otrzymałem w finale A. W poprzednich biegach moi rywale, zwłaszcza Eklund, robili gorsze rzeczy i uchodziło im to na sucho. Chociaż nie osiągnąłem wyniku na miarę oczekiwań, zawody podobały mi się. Lubię trudny tor w Słomczynie, na który trudno jest znaleźć optymalne ustawienie. Nam udało się to w drugim biegu kwalifikacyjnym. Zdobyliśmy sporo doświadczeń, które wykorzystamy w przyszłym roku. Za rok na pewno przyjadę do Słomczyna ponownie.”
Morten Bermingrud:
„Przed startem miałem nadzieję na lepszy wynik, niż ten, który osiągnąłem. Chciałem przede wszystkim wygrać z Kuypersem, by awansować na 2 miejsce w klasyfikacji mistrzostw. Niestety, pech pokrzyżował nasze plany. Defekt skrzyni biegów w 3 biegu odebrał mi szanse na finał A. Nie licząc tej przygody, samochód spisywał się bardzo dobrze. Jestem rozczarowany wynikiem, ale jeszcze nie wszystko stracone. Prosto z Polski jedziemy do Niemiec, gdzie już za tydzień odbędzie się decydująca rozgrywka.”
Wyniki 9 rundy mistrzostw Europy w Dywizji 1:
1. Lars Larsson (Szwecja) Skoda Fabia 20 pkt
2. Michael Jernberg (Szwecja) Ford Focus 17 pkt
3. Per Eklund (Szwecja) Saab 9-3 15 pkt
4. Jos Kuypers (Holandia) Ford Focus 13 pkt
5. Pavel Koutny (Czechy) Ford Focus 12 pkt
6. Kenneth Hansen (Szwecja) Citroën Xsara 11 pkt
7. Morten Bermingrud (Szwecja) Citroën Xsara 10 pkt
8. Patrick van Mechelen (Belgia) Subaru Impreza 9 pkt
9. Jacek Ptaszek (Polska) Toyota Corolla 8 pkt
10. Otokar Vyborny (Czechy) Ford Focus 7 pkt
Najnowsze komentarze