poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-16
w Wiadomości
Czas czytania 5 minut
65 4
0
59
UDOSTĘPNIEŃ
198
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Kierujący pomiędzy 18. a 24. rokiem życia od lat stanowią grupę z najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Brak doświadczenia, niejednokrotnie zbytnia pewność siebie i szereg ryzykownych zachowań podejmowanych przez świeżo upieczonych kierowców może często prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze i kolizji.

Młodzi kierowcy częściej niż kierowcy z innych grup wiekowych podejmują wysokie ryzyko związane z niebezpiecznymi zachowaniami na drodze*. Chęć współzawodnictwa czy zaimponowania innym połączona z przekraczaniem limitów prędkości może stanowić na drodze prawdziwie niebezpieczną mieszankę.

MŁODZI KIEROWCY A RYZYKOWNE ZACHOWANIA NA DRODZE

Wśród różnych rodzajów ryzykownych zachowań kierowców jedne z najniebezpieczniejszych to przekraczanie prędkości, nieodpowiednie korzystanie z telefonu w czasie jazdy, niezapinanie pasów bezpieczeństwa, prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, narkotyków lub niektórych leków czy też kierowanie w stanie zmęczenia. Badanie oparte na samoocenie pokazuje, że kierowcy w wieku 18-24 są bardziej skłonni do tego rodzaju zachowań niż osoby ze starszych grup wiekowych.

Szczególną formą ryzykownego zachowania kierujących jest agresja za kierownicą. Przejawiać się ona może na przykład w lekceważeniu innych użytkowników ruchu, „jeździe na zderzaku”, zajeżdżaniu drogi, nadmiernym używaniu klaksonu, miganiu światłami, krzyczeniu lub wykonywaniu obscenicznych gestów. Agresywne zachowania użytkowników dróg często mogą wynikać z niecierpliwości, frustracji, wrogości czy pośpiechu.

Według ustaleń badaczy ryzykowne zachowania za kierownicą często idą w parze ze skłonnością do złości. Osoby, które mają tendencję do szybkiego wpadania w złość, częściej przejawiają również agresywne zachowania prowadząc auto. Zwłaszcza u młodych kierowców złość podczas jazdy może sprzyjać między innymi wielokrotnemu popełnianiu tych samych wykroczeń drogowych. Takie osoby nie przestrzegają przepisów drogowych i robią to niestety dość konsekwentnie, stanowiąc ogromne zagrożenie*.

MŁODZI KIEROWCY WCIĄŻ ZA SZYBKO

Z policyjnego raportu wynika, że niedostosowanie prędkości do warunków ruchu było w ubiegłym roku przyczyną ponad 38% (38,2%) wypadków spowodowanych przez kierujących w wieku 18-24 lat.

Osoby, które dopiero co zdobyły uprawnienia do kierowania pojazdami, mają niewielkie doświadczenie i umiejętności w tym zakresie oraz nie potrafią jeszcze przewidywać zagrożeń. To powoduje, że często mogą jeździć mniej ostrożnie i gorzej radzić sobie w utrudnionych warunkach. Dlatego jeśli od niedawna posiadamy prawo jazdy, nie przeceniajmy swoich zdolności za kierownicą i nie lekceważmy zwłaszcza ograniczeń prędkości, przestrzeganie przepisów to podstawa. Kiedy jedziemy wolniej, mamy czas na właściwą reakcję, gdy na drodze zdarzy się coś nieprzewidzianego – mówi Adam, Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

JEST LEPIEJ NIŻ ROK WCZEŚNIEJ

Ubiegłoroczne statystki policyjne także potwierdzają, zresztą nie po raz pierwszy, że w porównaniu z kierowcami w starszym wieku kierujący pomiędzy 18 a 24 rokiem życia stanowią grupę nie tylko z najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji, ale i najwyższym wskaźnikiem ofiar na 1 mln populacji. Młodzi kierowcy byli w 2021 roku sprawcami 3.653 wypadków (17,7% wypadków powstałych z winy kierujących), w których zginęły 382 osoby, a 4.630 zostało rannych.

Warto jednak zwrócić uwagę, że w 2021 roku sytuacja się poprawiła, a liczba wypadków spadła w porównaniu z rokiem 2020. Według statystyk w ubiegłym roku wypadków spowodowanych przez najmłodszych kierowców było o 121 mniej (-3,2%), o 84 mniej osób zostały rannych (-1,8%) i o 49 mniej zginęło (-11,4%).

* SWOV

 

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault to pierwsza markowa szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault na świecie. Szkoła działa na terenie Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Modlin. W jej ofercie znajdują się szkolenia dla klientów indywidualnych i flotowych pomagające unikać ryzyka drogowego, a także kursy jazdy defensywnej i ekonomicznej dla każdego typu samochodów. Szkolenia mogą być wsparte warsztatami z psychologiem ruchu drogowego oraz kursem z zakresu pierwszej pomocy. Szkoła dysponuje torem szkoleniowym wyposażonym w 2 place treningowe i 4 płyty poślizgowe o łącznej powierzchni 3.900 m² (płyta poślizgowa podstawowa, duża płyta poślizgowa + szarpak, okrąg poślizgowy oraz wzniesienie z płytą poślizgową; przeszkody automatyczne, kurtyny wodne programowalne, wyświetlacze prędkości).

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault jest członkiem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy.

Szczegóły: szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwisRenaultSzkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Udostepnij24Tweet15Udostepnij4
Poprzedni

Używany Peugeot 308 2.0 HDi – niezawodny oszczędny i przestronny samochód z najlepszym dieslem. Opinia użytkownika

Następny

Peugeot 308 SW konta Volkswagen Golf Variant: Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14-15/2022

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 308 SW konta Volkswagen Golf Variant: Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14-15/2022

Nowy Opel Astra drożeje na polskim rynku. Duża podwyżka

Alpine A110 - zwiększenie produkcji

Nowy Alpine A110 nie będzie już produkowany w Dieppe?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • chłopczyku - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • zawsze - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Kolo - Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.