sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Mocny start Dacii Duster

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-04-10
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
10 1
0
9
UDOSTĘPNIEŃ
31
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?

Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata

DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika

W Drawsku Pomorskim zakończyła się pierwsza eliminacja Rajdowych Mistrzostw i Pucharu Polski Samochodów Terenowych. W tym roku zawodnicy obu kategorii rywalizowali na tej samej trasie. Rajd rozpoczął się w piątek ceremonią startu i 20-kilometrowym odcinkiem Super Specjalnym. Szybkie tempo na nim podyktowali Jan Kozioł i Piotr Greguła, którzy dotarli do mety o 3 sekundy przed załogą Krzysztof Wicentowicz / Bartłomiej Boba i 6 sekund przed ekipą Wojciech Furman / Michał Augustyniak. Zwycięzcy SS1 w Dacia Duster Elf Cup 2018 zajęli trzecie miejsce w grupie S2 Pucharu Polski.

W sobotę na uczestników czekały dwa 140-kilometrowe odcinki na terenie poligonu. Zawodnicy startowali według czasów uzyskanych na SS1. Na pierwszym przejeździe sobotniej próby najlepszy rezultat w Dacia Duster Elf Cup i czwarty w grupie S2 RPPST uzyskała ekipa Sznajder / Mroczek (2:02:39), wyprzedzając duet Furman / Augustyniak (+5:07) i Wicentowicz / Boba (+7:21).

Na drugim przejeździe wyniki wyglądały już trochę inaczej. Najlepszym czasem w Dacia Duster Elf Cup pochwalić się mogli Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba (2:03:12). Kolejni na liście wyników byli debiutanci serii Dacia Duster Elf Cup 2018 – Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak (+6:52). Trzeci czas na swoje konto wpisali Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel (+7:18).

Zwycięzcy Dacia Duster Elf Cup, Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba, zajęli również drugie miejsce w grupie S2 i piąte w klasyfikacji generalnej Pucharu Polski. Jeszcze przed chwilą cieszyłem się z drugiej pozycji w Dacia Duster Elf Cup 2018 – komentował na mecie Krzysztof Wicentowicz. – Wszystko wskazuje na to, że nasz główny rywal pomylił trasę i dostał 15-minutową karę. Trochę nam tym błędem pomógł, bo jechał bardzo szybko. Natomiast rajd był dla nas bardzo trudny, mieliśmy sporo problemów i nawet to drugie miejsce było szczytem marzeń.

Druga lokata, po błędzie nawigacyjnym, przypadła załodze Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek. Ekipa ta zajęła także trzecie miejsce w grupie S2 i szóste w generalce RPPST. Czuję się bardzo dobrze, pojechaliśmy zgodnie z planem. Wiadomo, było trochę przygód. Kilka razy się zakopaliśmy, gasiliśmy auto, które się paliło po drodze, więc mieliśmy okazję zdobyć odznakę strażaka. Bardzo fajne odcinki, auto świetnie się prowadziło i wszystko było dobrze, tylko trudno się pogodzić z tą karą – opowiadał w strefie serwisowej Konrad Sznajder.

Podium Dacia Duster Elf Cup 2018 uzupełnili Wojciech Furman i Michał Augustyniak. Zrealizowaliśmy cel, jaki założyliśmy sobie przed rajdem – mówił Wojciech Furman. – Jechaliśmy spokojnie, równym tempem, tak żeby się nie zatrzymywać. Nie jest to jazda efektowna, ale efektywna jak widać. Zawodnicy w stawce są bardzo mocni, więc tym większa satysfakcja.

Przygody nie omijały innych uczestników Dacia Duster Elf Cup 2018. Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel pomagali załodze, której auto paliło się na poligonie. Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak nastawili się na ostrą rywalizację i szybkie tempo, ale mieli drobne problemy techniczne. Patrycja Brochocka, pilotowana przez Romana Kicińskiego, zaliczyła swój pierwszy start za kierownicą Dacii Duster. Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow na pierwszym przejeździe urwali koło, a na drugiej pętli mieli problem z długim podjazdem. O sporym pechu mogą mówić Jan Kozioł i Piotr Greguła. Zaczęli od pierwszego miejsca na SS1, ale później złamali półoś i stracili tylny napęd, przez co zajęli ostatnią pozycję w DDEC. Z powodu awarii skrzyni biegów rajdu nie ukończyli Dawid Urban i Daniel Siatkowski.

Dwa 140-kilometrowe odcinki na poligonie okazały się bardzo wyczerpujące dla zawodników i samochodów. Na trasie przeważały piaszczyste partie, ale nie brakowało błota i trudnych podjazdów. Spośród 28 samochodów rywalizujących w RPPST tylko 16 dotarło do mety, z czego 8 to Dacie Duster.

W Mistrzostwach Polski zwycięzcami zostali Michał i Julita Małuszyńscy. Drugie miejsce zajęli Marcin Łukaszewski z Magdaleną Duhanik. Mirosław Zapletal i Bartosz Momot po otrzymaniu 15-minutowej kary spadli z pierwszej lokaty na trzecią. W Pucharze Polski wygrali Janusz Ellert z Łukaszem Kwaśniewskim. Drugą lokatę wywalczyli Michał Smoleński i Michał Wilczyński, a najniższy stopień podium przypadł załodze Dariusz Szor / Andrzej Wieczorek.

Wyniki po OS3 Dacia Duster Elf Cup:
1. Krzysztof Wicentowicz / Bartłomiej Boba (04:29:52)
2. Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek (04:38:41)
3. Wojciech Furman / Michał Augustyniak (04:40:58)
4. Magdalena Zając / Kazimierz Ruszel (04:55:09)
5. Mariusz Pietrzycki / Kamil Nowak (05:06:25)
6. Patrycja Brochocka / Roman Kiciński (05:12:37)
7. Tadeusz Rzeżuchowski / Wojciech Jermakow (05:24:17)
8. Jan Kozioł / Piotr Greguła (05:30:50)
9. Dawid Urban / Daniel Siatkowski (n.u.)

Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup2018.pl
www.bajadrawsko.pl

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterrajdSport
Udostepnij4Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2018

Następny

Cztery Dustery w puli nagród

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Cztery Dustery w puli nagród

PSA inwestuje w Luton

Citroen C4 Cactus na Poznań Motor Show 2018

Citroen C4 Cactus – nowy wygląd, większy komfort i kilka niespodzianek (Poznań Motor Show)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.