Zgodnie z przewidywaniami dzień na poligonie w Drawsku Pomorskim zweryfikował klasyfikację w tabeli Dacia Duster Elf Cup podczas ORLEN Baja Poland. Na pierwsze miejsce awansowali Maciej Grabowski i Adam Binięda, którzy wypracowali ponad 20-minutową przewagę nad Piotrem Perzanowskim i Rafałem Pinkowskim. Na trzecim miejscu uplasowali się Wojciech Musiał z Danielem Siatkowskim, którzy do poprzedników tracą jedynie 4 sekundy.
Sobotni etap ORLEN Baja Poland dał się we znaki wszystkim uczestnikom rajdu. Jazdę w i tak ciężkich warunkach panujących na piaszczystej trasie dodatkowo utrudniał upał – termometry wskazywały ponad 36 stopni Celsjusza. Zawodnicy Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych musieli dwukrotnie pokonać 145-kilometrowy odcinek specjalny. Podczas pierwszej pętli wielu kierowców skarżyło się na problemy z utrzymaniem koncentracji oraz osłabienie kondycyjne spowodowane upałem. Na drugim przejeździe niemal cała trasa spowita była kurzem, który zmniejszał widoczność i wdzierał się do aut.
Jest powód do radości, bo pojechaliśmy szybko, ale bez większych błędów – komentował Maciej Grabowski. – Ani razu nie uszkodziliśmy opony, a było wiele pułapek. Z rajdu na rajd nabieram doświadczenia i nauczyłem się oszczędzać auto. Jadę tak, jak mnie kieruje mój pilot Adam Binięda i nie przesadzam z prędkościami, bo na tak długim rajdzie taktyka ma znaczenie.
Świetny rajd, choć wiele się działo – mówił Rafał Pinkowski. – Był jeden moment, w którym mieliśmy problem z nawigacją, ale to chyba dotyczy także większości załóg. Trasa była ciekawa, ale mocno zniszczona przez poprzedzających nas zawodników Pucharu Świata i Mistrzostw Polski. Na pierwszej pętli zakopaliśmy się, przez co straciliśmy sporo czasu, a na drugim przejeździe kurz utrudniał wyprzedzanie i przez 30 kilometrów musieliśmy jechać za wolniejszą od nas załogą.
W naszym przypadku możemy się cieszyć, bo nie mieliśmy problemów. Może pojechaliśmy trochę wolniej niż konkurenci, ale bardzo czysto. Ten dzień był bardzo ciężki fizycznie, upał dawał się we znaki i wychodził brak przygotowania kondycyjnego. Około 80. kilometra Wojtka złapał lekki kryzys, co nas trochę hamowało. Woleliśmy odpuścić, bo wiadomo, że przez słabszą koncentrację łatwiej o błąd – podkreślił Daniel Siatkowski.
W klasyfikacji generalnej rajdu najlepszy wynik osiągnęli Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja, którzy wyprzedzają Jakuba Przygońskiego i Timo Gottschalka oraz Władimira Wasiliewa z Konstantinem Żilcowem. W Pucharze Polski prowadzą Michał Goczał z Szymonem Gospodarczykiem, wyprzedzając załogi: Tomasz Gołka/Filip Gołka i Tomasz Kobyłecki/Michał Pawłowski.
W niedzielę zawodnicy Pucharu Świata i Mistrzostw Polski dwukrotnie pokonają OS Krzekowo (18,39 km) i Lubieszyn (10,5 km). Uczestnicy Pucharu Polski zaliczą tylko po jednym przejeździe tych samych prób.
Wyniki po OS3 Dacia Duster Elf Cup 2019/ ORLEN Baja Poland:
1. Maciej Grabowski/Adam Binięda 4:36:41
2. Piotr Perzanowski/Rafał Pinkowski 4:58:24
3. Wojciech Musiał/ Daniel Siatkowski 4:58:28.4
4. Grzegorz Brzeziński/ Mieczysław Sobkiewicz 5:12:28
5. Tadeusz Rzeżuchowski/Wojciech Jermakow 5:22.58.4
6. Pascal Brodnicki/Ernest Górecki 5:25:49.9
7. Ewa Soroczyńska/ Roman Kiciński 5:52:53.5
8. Michał Cebula/Filip Chilarzewski 6:05:55.3
9. Magdalena Zając/Michał Ogórek 10:21:01.3
10. Konrad Sznajder/Tomasz Mroczek 24:08:02.03
Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi cyklu Dacia Duster Elf Cup 2019 będzie wyjazd na rajd Dakar 2020 (w charakterze kibiców), a na zwycięzców poszczególnych rund czekają nagrody finansowe: I miejsce 3.000 zł, II miejsce 2.000 zł i III miejsce 1.000 zł. W ciągu sezonu zostanie rozegranych sześć rajdów, w których łączna długość odcinków specjalnych będzie miała około 1.400 km. Uczestnicy Dacia Duster Elf Cup 2019 są klasyfikowani także w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych w Grupie S2. Zawody są rozgrywane równolegle z Rajdowymi Mistrzostwami i Pucharem Polski Samochodów Terenowych oraz Pucharem Świata FIA Cross-Country (Szczecin).
Dacia Duster Elf Cup 2019 jest rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, a partnerem strategicznym Motrio. Partnerami mediowymi w sezonie 2019 są Onet i Przegląd Sportowy. Organizatorzy Dacia Duster Elf Cup to: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup.pl
www.bajapoland.eu
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze