Citroen wraca do tego, co stanowiło o sile marki. I wyraźnie wskazuje cztery filary, na których zamierza opierać swoje działania. Wśród nich komfort i dziedzictwo.
Francuskie pochodzenie
Francuskie pochodzenie firmy ma być pierwszym filarem. Francuskie produkty są słynne na całym świecie a Citroen zamierza jeszcze mocniej podkreślać, że jest tworzony właśnie we Francji i stąd się wywodzi. To ukłon w stronę rodzimego rynku i rynków, na których Citroen jest tradycyjnie silny ale też odbudowa wizerunku francuskich samochodów. Bezpośrednio wspiera inicjatywę Origine France Garantie. Francja znana jest przede wszystkim, z eleganckiego stylu życia i mody. Citroen zawsze będzie francuski – mówią w Paryżu.
Dziedzictwo
Dziedzictwo jest drugim filarem. Wspaniała historia marki, którą przypominamy regularnie w kolejnych artykułach ma być bazą dla działań i stanowić o kierunkach rozwoju. To cieszy, bo ostatnio Citroen zdawał się zapominać i o swoich fanach i tym, jak wspaniałą ma historię. Wiedzieliście na przykład, że dziadkowie Andre Citroena leżą na cmentarzu w Warszawie? Warto o tym poczytać.
Komfort
Komfort jest trzecim, kluczowym filarem. Citroen zawsze słynął z komfortu i teraz w końcu firma wraca do tej dobrej tradycji. Citroen C5 Aircross to przykład, że można zrobić komfortowego SUVa a producent obiecuje, że będzie jeszcze lepiej. Trzymamy za słowo.
Odważny design
Odważny design to czwarty filar. Citroeny będą się wyróżniać na ulicy, to samochód dla ludzi, którzy mają własne zdanie, nie chcą podążać za nudnym tłumem. I bardzo dobrze – auto ma wywoływać emocje a nie być kolejnym szarym dodatkiem do szarego, zwykłego życia! Kupowaliśmy Citroeny, bo wyróżniały się na drodze i oferowały coś, czego nie było nigdzie indziej. Chcemy to robić to nadal.
Filary różne w różnych krajach
Co ciekawe, nie wszystkie te elementy będą wykorzystywane na każdym rynku. W zależności od kraju wyróżniany będzie jeden lub dwa elementy. W Polsce zapewne dziedzictwo i komfort, chociaż nie ma co ukrywać, że do zrobienia jest bardzo dużo. W ostatnim czasie marketingowa obecność marki tutaj jest mało widoczna. W Polsce strategia francuskości nie zadziała, ale w Japonii już tak.
Nasz komentarz
Powrót do korzeni cieszy, bo widać te działania już od pewnego czasu. I chociaż zawsze będziemy tęsknić do hydro i wspominać, że drzewiej bywało lepiej, to świat idzie do przodu a wraz z nim zmienia się też Citroen. Oby były to zmiany, które przyniosą pozytywne i tak potrzebne efekty. Dla tych z nas, którym marka kojarzy się z zaawansowanymi zawieszeniami i kosmicznym designem pozostają używane Citroeny z hydropneumatyką. W redakcji mamy między innymi Citroena Xantię.
Wiele jest do zrobienia przed marką. Citroen kopiuje na przykład trochę strategię reklamową Renault i zamierza pokazywać prawdziwe historie prawdziwych ludzi. W Polsce materiału mu nie zabraknie do końca świata i jeden dzień dłużej. Kluczowe wyzwanie to jednak wzmocnienie sprzedaży. I nie ma na co czekać.
https://www.youtube.com/watch?v=kXwMoFMRWAA&t=25s
Najnowsze komentarze