Peugeot, Citroën, Opel i DS Automobiles mają dwie główne platformy (CMP i EMP2), które zostały dostosowane do procesu elektryfikacji a więc umożliwiają wykorzystanie napędu elektrycznego lub hybrydowego. W ofercie znajdują się jeszcze modele na płycie podłogowej PF1, ale wkrótce zostaną zastąpione bardziej nowoczesną konstrukcją.
W segmencie B i od niedawna także w klasie kompaktowej wykorzystywana jest architektura CMP (Common Modular Platform). Dzięki niej marki Peugeot, Citroën, Opel i DS Automobiles mogą oferować klientom trzy rodzaje napędu: jednostki benzynowe, diesla oraz silnik elektryczny. W ostatnim przypadku wszystkie pojazdy oferują ten sam motor o mocy 136 KM oraz akumulator trakcyjny o pojemności 50 kWh, który umożliwia pokonanie ponad 300 km na jednym ładowaniu.
CMP stanowi podstawę dla większości samochodów miejskich i crossoverów dawnej Grupy PSA. Z podwozia korzysta Peugeot 208, 2008, DS 3 Crossback, Opel Corsa i Mokka, a nawet kompaktowy Citroën C4. Pozostałe modele segmentu B (Citroën C3, C3 Aircross oraz Opel Crossland) wciąż produkowane są na starszej platformie PF1 uprawnionej wyłącznie do silników spalinowych, ale wszystko pozostaje kwestią czasu. Przy kolejnej generacji również przejdą na architekturę CMP.
Trzecią płytą podłogową PSA jest EMP2, która zadebiutowała w 2013 roku wraz z II generacją Peugeot 308. Od momentu premiery przeszła znaczącą ewolucję. Z ostatniej wersji korzysta najnowsze trio kompaktów: Peugeot 308, Opel Astra oraz DS 4. Pojazdy będzie można zamówić w wersji hybrydowej plug-in a więc z możliwością ładowania z gniazdka. Na EMP2 powstają również SUV-y, modele klasy średniej, kombivany oraz auta premium takie jak:
- Citroën C5 Aircross
- Citroën C4 Grand Spacetourer
- Citroën C5 X
- Citroën Berlingo
- Opel Grandland
- Opel Combo
- Peugeot 3008
- Peugeot 5008
- Peugeot 508
- Peugeot Rifter
- Peugeot Traveller
- DS 7 Crossback
- DS 9
Na zmianę podwozia czeka jeszcze Opel Insignia, którego konstrukcja wciąż jest pozostałością po koncernie General Motors, do którego należała niemiecka marka zanim została przejęta przez Grupę PSA.
Najnowsze komentarze