Firmie Stellantis nie brakuje optymizmu w przekazach dotyczących sprzedaży w Europie. Koncern zajmuje pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w krajach EU29 i zwiększa swój udział w poszczególnych segmentach dzięki udanym nowym modelom Peugeot 3008 i Citroën C3.
Podczas gdy Stellantis przygotowuje się do wprowadzenia na rynek samochodu Grande Panda, nowego globalnego modelu marki FIAT należącego do segmentu B, najbogatszego i najbardziej konkurencyjnego w Europie, z pierwszych danych dotyczących rejestracji nowych samochodów w styczniu 2025 na rynku EU29 ogółem napływają pozytywne informacje.
Rynek lekkich pojazdów użytkowych – wzrost udziału Stellantis Pro One
Najbardziej wyróżniającym się osiągnięciem jest wynik Stellantis Pro One w segmencie pojazdów użytkowych. Stellantis Pro One to niekwestionowany lider w Europie z udziałem w rynku, który wzrósł do 29,5% (z 29,1% na koniec 2024 roku). Stellantis Pro One zajmuje również pierwsze miejsce na 9 z 10 głównych rynków: we Francji, Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii, Austrii, Belgii, Holandii, Polsce i Portugalii, natomiast Peugeot awansuje na podium najlepiej sprzedających się marek ogółem.
Jak Stellantis zamierza odzyskać rynek? Dealerzy i repozycjonowanie cenowe marek
Całkowity rynek pojazdów elektrycznych (BEV) – Znaczący wzrost udziału i wyjątkowe wyniki
Na rynku wykazującym oznaki ożywienia po spadku odnotowanym w 2024 roku, Stellantis wyróżnia się obiecującym wzrostem udziału w rynku: 12,9% w styczniu (12,1% w całym 2024 roku). Stellantis jest także liderem rynku we Francji, Włoszech, Portugalii i Hiszpanii, zajmując drugie miejsce w rankingu producentów EU29.
Dodatkowo, FIAT 500e jest liderem w segmencie A pojazdów elektrycznych (BEV) we Włoszech i jednocześnie najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem osobowym w Niemczech. Po raz kolejny na uwagę zasługuje dominacja w segmencie pojazdów użytkowych: Stellantis Pro One, ze swoją elektryczną gamą, jest niekwestionowanym liderem z udziałem w rynku na poziomie 31%. Co trzeci sprzedany pojazd należy do grupy Stellantis.
Test: Nowy Citroën C3 Max – najbardziej komfortowy samochód do miasta w swojej klasie. Zalety i wady
Peugeot 3008 – 100.00 zamówień
W styczniu, na całym rynku Stellantis utrzymuje drugą pozycję wśród europejskich producentów OEM, zachowując ten sam udział w rynku co na koniec 2024 roku: 17,1%. Koncern pozostaje liderem we Francji, Włoszech i Portugalii, a także zajmuje mocne drugie miejsce w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Ponadto, na całym rynku EU29, nowy Citroën C3 z ponad 90 000 zamówień oraz Peugeot 3008 ze 100 000 zamówień już teraz zajmują miejsce na podium w swoich segmentach. Warto również zauważyć, że we Francji model Peugeot 208 jest najlepiej sprzedającym się pojazdem na łącznym rynku samochodów osobowych i użytkowych, natomiast Citroën C3 prowadzi wśród samochodów osobowych. We Włoszech sukces FIATA Pandy trwa nieprzerwanie – jest to najlepiej sprzedający się model na całym rynku z 10% udziałem. Jeep® Avenger natomiast potwierdza swoją pozycję jako najlepiej sprzedający się B-SUV.
„Nasze styczniowe wyniki potwierdzają i umacniają naszą pozycję na szachownicy niezwykle konkurencyjnego europejskiego rynku motoryzacyjnego” – powiedział Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy, „ale przynoszą nam również znaczący wzrost udziału w rynku pojazdów użytkowych, gdzie Stellantis może poszczycić się długoletnią i niekwestionowaną pozycją lidera oraz pozytywnym krokiem naprzód w segmencie pojazdów elektrycznych (BEV), który stanowi fundament przyszłych technologicznych i handlowych zmian na rynku”.
Nowy Peugeot e-3008. Ile kosztuje elektryczny SUV? Cena, wyposażenie
Najnowsze komentarze