free2move Wiadomości
Wiadomości

Free2move rośnie w siłę: 99% wzrostu rocznego i ambicje kształtowania przyszłości mobilności

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
citroen c3 3 Wiadomości
Wiadomości

Czy motoryzacja to wciąż domena mężczyzn? Citroën pokazuje zaskakujące wyniki badań

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
denis le vot dacia 4 Wiadomości
Wiadomości

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
dacia samochody Wiadomości
Wiadomości

Niezawodna jak Dacia. ADAC chwali modele Spring, Sandero i Duster

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
dacia spring Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

autor Gabi Rusek
2025-05-19
opel promocja Wiadomości
Wiadomości

Promocja Vauxhalla w Wielkiej Brytanii: nawet £1,000 zniżki i elektryfikacja na całego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-12

Najnowsze komentarze

  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wyprawy

Na tropie tajemnic Araratu cz.3: Peugeot 5008 jedzie do Grecji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-06-11
w Wyprawy, Turcja, Peugeot
Czas czytania 6 minut
440
A A
0
Peugeot 5008

Jedziemy dwoma Peugeotami 5008 do Turcji i do Gruzji. Do pokonania prawie 10.000 kilometrów w nieco ponad tydzień. Tak, to czyste wariactwo. W środku samochodów ścierają się klimatyzacja z zewnętrznym upałem oraz ścierają się charaktery. Bo taka podróż to test i dla samochodu i dla człowieka. Szczególnie, gdy pokonuje się po 1000-2000 kilometrów dziennie.

<<< Część druga. Najdłuższa wycieczka, Warszawa – Saloniki Peugeotem 5008

Na dworze panuje ogromny upał. Momentami termometr pokazuje aż 40 stopni. Mimo to, w środku Peugeota panuje bardzo przyjemna temperatura. Klimatyzacja, musimy to podkreślić, jest bardzo wydajna i cztery osoby w samochodzie nie mają prawa narzekać na to, że jest im za ciepło. Szybkie tempo jazdy, momentami 130-140 km/h owocuje podniesieniem zużycia paliwa. Osiągamy 8,1 litra na 100 kilometrów w samochodzie z silnikiem 1.6 HDi 110 KM. Za to w aucie z większym silnikiem, 2.0 150 KM HDi, spalanie nie przekracza 7,3 litra na 100 kilometrów. Mimo znaczących różnić w mocy – w końcu jest to ponad 30% – oba Peugeoty 5008 poruszają się bardzo sprawnie i dynamicznie, sporadycznie tylko wyprzedza nas jakaś limuzyna z najwyraźniej spieszącym się biznesmenem. My aż tak się nie spieszymy, za to chcemy osiągnąć stałe tempo jazdy.

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18

Już niedaleko granicy robimy przerwę na jedzenie. Nasza ekipa postanawia spróbować specjałów serbskiej kuchni. Każdy wybiera coś dla siebie i po bardzo krótkim oczekiwaniu otrzymujemy świeżo przygotowane i smakowicie wyglądające potrawy. Po killkunastu godzinach w drodze i przy braku solidnego posiłku, wygłodniali rzucamy się na jedzenie a później rozkoszujemy się pięknymi widokami z tarasu restauracji. Znajdujemy się bowiem wśród przepięknych zielonych wzgórz.

Peugeot 5008

Dołem wije się rzeczka a nad nią budowniczowie przerzucili estakady. Uwieczniamy widok na zdjęciach i ruszamy dalej. W końcu celem dzisiejszego dnia jest Grecja ze znanym kurortem Saloniki. Po drodze mijamy kilka polskich ciężarówek, które pozdrawiamy sygnałem klaksonu i światłami awaryjnymi. W szybkim tempie dojeżdżamy, wśród coraz bardziej zmieniającego się krajobrazu, do granicy. Po raz ostatni płacimy za serbskie autostrady, zostawiliśmy dzisiaj tutaj dobrych kilkanaście euro.

Tutaj mały korek. Temperatura na betonowej powierzchni zaczyna przekraczać 40 stopni, klimatyzacja pracuje na maksymalnych obrotach. W środku mamy bardzo przyjemnie, sytuację kierowców aut bez klimatyzacji – a starych pojazdów przekraczających granicę nie brakuje – ratuje tylko lekki wietrzyk. W końcu udaje nam się przejechać przed serbską odprawę i bogatsi o drugą pieczątkę ruszamy w stronę macedońskich celników. Sympatyczni panowie puszczają nas prawie od razu, dzięki czemu wjeżdżamy na niezwykłą górską autostradę. Jest tona zbudowana na zboczu góry. Dwa pasy idą jednym zboczem, dwa drugim. Szybka jazda po serpentynach dostarcza dużo radości kierowcy i pasażerowi z przodu, jednak osoby jadące z tyłu odczuwają brak trzymania bocznego foteli. Dla nich ta kołysanka, raz w lewo, raz w prawo, jest po prostu nieprzyjemna. Trudy zakrętów rekompensują niesamowite widoki, przełęcze, wzgórza, góry i roślinność nieco inna od tej, którą znamy z naszych okolic.

Przychodzi już czas na popołudniową transmisję w Trójce. Wyjeżdżamy w końcu z gór, bo nasze łącze satelitarne musi mieć dobrą widoczność nieba. Zatrzymujemy się w opuszczonym, chociaż najwyraźniej remontowanym motelu. Na ścianach wieżyczki widać jeszcze stare, ręcznie namalowane flagi państw bloku komunistycznego i krajów zachodnich. Na honorowym miejscu jest oczywiście flaga z sierpem i młotem. Ernest wdrapuje się na wieżyczkę i tam rozstawia swój sprzęt, w blasku zachodzącego już powoli słońca nadaje swój przekaz do radia. My rozdzielamy się. Peugeot 5008 uczestniczy w sesji fotograficznej na tle malowniczych gór a część uczestników wybiera klimatyzowany lokal pobliskiej stacji benzynowej. Na zewnątrz panuje bowiem niesamowity upał, jest nadal blisko 40 stopni. W końcu transmisja się kończy a my wsiadamy do aut i ruszamy w stronę granicy z Grecją. Zostało nam około 200 kilometrów, które musimy dzisiaj pokonać, kończąc swoją 24 godzinną podróż non-stop.

Ernest Zozuń

Wszyscy uczestnicy wyprawy, którzy mieli okazję spróbować jazdy za kierownicą Peugeota 5008, chwalą auto. Dużo uznania budzi komfortowe zawieszenie, potężny bagażnik i przemyślane, wysokiej jakości wnętrze. Zachwycamy się panoramicznym dachem, który pozwala rozkoszować się górskimi widokami. Ale coraz bardziej nie możemy się doczekać właściwego celu naszej wyprawy – Turcji. Wiemy już, że długa podróż samochodem takim jak 5008 może być dużą przyjemnością. Auto daje wolność zwiedzania, daje możliwość zatrzymania się w dowolnym momencie i odkrywania uroków okolicy, którą właśnie się przejeżdża. A tu gdzie jedziemy, jest do zwiedzania mnóstwo. Pakujemy sprzęt do samochodów i ruszamy w stronę granicy macedońsko-.greckiej. Nie da się jednak tej drogi przejechać bez co najmniej kilku postojów. Zatrzymujemy się co kilkanaście minut, robimy zdjęcia i zwyczajnie podziwiamy widoki.

Po godzinie tej przerywanej jazdy nasze Peugeoty 5008 docierają do granicy macedońsko-greckiej. Żegnają nas macedońskie góry, za którymi znika powoli słońce. Do Salonik docieramy już o zmroku. Jest to ogromna aglomeracja miejska, która zachwyca nas swoją beztroską wakacyjną atmosferą. Tłumy ludzi spacerujące bulwarami nad morzem, tysiące lokali i gwar ulicznych ogródków, to wszystko zachęca nas, żeby tu zostać. Nasz cel leży jednak dużo dalej, dlatego dzisiaj, po 23 godzinach w podróży idziemy do hotelu Oceania niedaleko Salonik a jutro rano znowu w trasę. No i pamiętajcie by jutro rano słuchać Trójki. Po 7.30 Ernest będzie znów nadawał, tym razem na żywo znad brzegu morza.

Jutro znajdziemy się w okolicach Ankary. Ale to już temat na oddzielną historię. Na razie oba Peugeoty 5008 odpoczywają po blisko 24 godzinach jazdy non-stop pod hotelem.

>>> część 4. Do Ankary i dalej. Peugeot 5008 w Turcji

A tak wyglądała nasza cała trasa od wczoraj wieczorem do dzisiaj wieczorem. 20 godzin jazdy.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big WiadomościIMG 2257 WiadomościPeugeot 5008big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig WiadomościIMG 2302 Wiadomości

Originally posted 2010-06-11 22:47:35.

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Azja5008AraratPeugeotpodróżeTurcja
Udostepnij152Tweet95Udostepnij27
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3090 udostępnienia
    Udostepnij 1236 Tweet 773
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1391 udostępnienia
    Udostepnij 556 Tweet 348
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4465 udostępnienia
    Udostepnij 1786 Tweet 1116
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    608 udostępnienia
    Udostepnij 243 Tweet 152

Testy samochodów

01. Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 – rodzinne kombi z benzyną. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-17
123 1 Wiadomości
Testy

Renault Captur Helly Hansen 1.2 TCe 120 KM EDC – dobrze ubrany. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-05
01. Peugeot 308 1.6 THP 270 GTi Wiadomości
Testy

Peugeot 308 1.6 272 KM – sportowy kompakt z lwem na masce. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-11
Peugeot Rifter
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 KM – zimowa jazda nowym kuzynem Berlingo i Combo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-05
Renault Captur II
Testy

Test: Renault Captur II TCe 130 KM EDC po pokonaniu 1000 km. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-01-11

Najnowsze komentarze

  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

Zobacz też

Renault Megane Techno E-Tech 160 plug-in hybrid dla spółki związanej z ochroną środowiska

Wiosenne porządki, czyli…. pomiędzy czyścicielem a brudasem

Czy serwis w ASO się opłaca? Najnowszy raport Związku Dealerów Samochodów

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz