sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wyprawy Turcja

Na tropie tajemnic Araratu cz.3: Peugeot 5008 jedzie do Grecji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-20
w Turcja, Wyprawy
Czas czytania 6 minut
214 2
0
Peugeot 5008
185
UDOSTĘPNIEŃ
617
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Citroën Jumpy i bałkańska przygoda. „Coś gruchnęło, puknęło i Vananas zatrzymał się w miejscu” (cz. III)

Citroen C4 Aicross na antypodach dzień 6 – na styku piekła z rajem

Wyprawa Renault Scenic 1.6 do Francji, która zapoczątkowała miłość do podróży i kamperowania. Dlaczego „Vananas”? (cz. I)

Jedziemy dwoma Peugeotami 5008 do Turcji i do Gruzji. Do pokonania prawie 10.000 kilometrów w nieco ponad tydzień. Tak, to czyste wariactwo. W środku samochodów ścierają się klimatyzacja z zewnętrznym upałem oraz ścierają się charaktery. Bo taka podróż to test i dla samochodu i dla człowieka. Szczególnie, gdy pokonuje się po 1000-2000 kilometrów dziennie.

<<< Część druga. Najdłuższa wycieczka, Warszawa – Saloniki Peugeotem 5008

Na dworze panuje ogromny upał. Momentami termometr pokazuje aż 40 stopni. Mimo to, w środku Peugeota panuje bardzo przyjemna temperatura. Klimatyzacja, musimy to podkreślić, jest bardzo wydajna i cztery osoby w samochodzie nie mają prawa narzekać na to, że jest im za ciepło. Szybkie tempo jazdy, momentami 130-140 km/h owocuje podniesieniem zużycia paliwa. Osiągamy 8,1 litra na 100 kilometrów w samochodzie z silnikiem 1.6 HDi 110 KM. Za to w aucie z większym silnikiem, 2.0 150 KM HDi, spalanie nie przekracza 7,3 litra na 100 kilometrów. Mimo znaczących różnić w mocy – w końcu jest to ponad 30% – oba Peugeoty 5008 poruszają się bardzo sprawnie i dynamicznie, sporadycznie tylko wyprzedza nas jakaś limuzyna z najwyraźniej spieszącym się biznesmenem. My aż tak się nie spieszymy, za to chcemy osiągnąć stałe tempo jazdy.

Już niedaleko granicy robimy przerwę na jedzenie. Nasza ekipa postanawia spróbować specjałów serbskiej kuchni. Każdy wybiera coś dla siebie i po bardzo krótkim oczekiwaniu otrzymujemy świeżo przygotowane i smakowicie wyglądające potrawy. Po killkunastu godzinach w drodze i przy braku solidnego posiłku, wygłodniali rzucamy się na jedzenie a później rozkoszujemy się pięknymi widokami z tarasu restauracji. Znajdujemy się bowiem wśród przepięknych zielonych wzgórz.

Peugeot 5008

Dołem wije się rzeczka a nad nią budowniczowie przerzucili estakady. Uwieczniamy widok na zdjęciach i ruszamy dalej. W końcu celem dzisiejszego dnia jest Grecja ze znanym kurortem Saloniki. Po drodze mijamy kilka polskich ciężarówek, które pozdrawiamy sygnałem klaksonu i światłami awaryjnymi. W szybkim tempie dojeżdżamy, wśród coraz bardziej zmieniającego się krajobrazu, do granicy. Po raz ostatni płacimy za serbskie autostrady, zostawiliśmy dzisiaj tutaj dobrych kilkanaście euro.

Tutaj mały korek. Temperatura na betonowej powierzchni zaczyna przekraczać 40 stopni, klimatyzacja pracuje na maksymalnych obrotach. W środku mamy bardzo przyjemnie, sytuację kierowców aut bez klimatyzacji – a starych pojazdów przekraczających granicę nie brakuje – ratuje tylko lekki wietrzyk. W końcu udaje nam się przejechać przed serbską odprawę i bogatsi o drugą pieczątkę ruszamy w stronę macedońskich celników. Sympatyczni panowie puszczają nas prawie od razu, dzięki czemu wjeżdżamy na niezwykłą górską autostradę. Jest tona zbudowana na zboczu góry. Dwa pasy idą jednym zboczem, dwa drugim. Szybka jazda po serpentynach dostarcza dużo radości kierowcy i pasażerowi z przodu, jednak osoby jadące z tyłu odczuwają brak trzymania bocznego foteli. Dla nich ta kołysanka, raz w lewo, raz w prawo, jest po prostu nieprzyjemna. Trudy zakrętów rekompensują niesamowite widoki, przełęcze, wzgórza, góry i roślinność nieco inna od tej, którą znamy z naszych okolic.

Przychodzi już czas na popołudniową transmisję w Trójce. Wyjeżdżamy w końcu z gór, bo nasze łącze satelitarne musi mieć dobrą widoczność nieba. Zatrzymujemy się w opuszczonym, chociaż najwyraźniej remontowanym motelu. Na ścianach wieżyczki widać jeszcze stare, ręcznie namalowane flagi państw bloku komunistycznego i krajów zachodnich. Na honorowym miejscu jest oczywiście flaga z sierpem i młotem. Ernest wdrapuje się na wieżyczkę i tam rozstawia swój sprzęt, w blasku zachodzącego już powoli słońca nadaje swój przekaz do radia. My rozdzielamy się. Peugeot 5008 uczestniczy w sesji fotograficznej na tle malowniczych gór a część uczestników wybiera klimatyzowany lokal pobliskiej stacji benzynowej. Na zewnątrz panuje bowiem niesamowity upał, jest nadal blisko 40 stopni. W końcu transmisja się kończy a my wsiadamy do aut i ruszamy w stronę granicy z Grecją. Zostało nam około 200 kilometrów, które musimy dzisiaj pokonać, kończąc swoją 24 godzinną podróż non-stop.

Ernest Zozuń

Wszyscy uczestnicy wyprawy, którzy mieli okazję spróbować jazdy za kierownicą Peugeota 5008, chwalą auto. Dużo uznania budzi komfortowe zawieszenie, potężny bagażnik i przemyślane, wysokiej jakości wnętrze. Zachwycamy się panoramicznym dachem, który pozwala rozkoszować się górskimi widokami. Ale coraz bardziej nie możemy się doczekać właściwego celu naszej wyprawy – Turcji. Wiemy już, że długa podróż samochodem takim jak 5008 może być dużą przyjemnością. Auto daje wolność zwiedzania, daje możliwość zatrzymania się w dowolnym momencie i odkrywania uroków okolicy, którą właśnie się przejeżdża. A tu gdzie jedziemy, jest do zwiedzania mnóstwo. Pakujemy sprzęt do samochodów i ruszamy w stronę granicy macedońsko-.greckiej. Nie da się jednak tej drogi przejechać bez co najmniej kilku postojów. Zatrzymujemy się co kilkanaście minut, robimy zdjęcia i zwyczajnie podziwiamy widoki.

Po godzinie tej przerywanej jazdy nasze Peugeoty 5008 docierają do granicy macedońsko-greckiej. Żegnają nas macedońskie góry, za którymi znika powoli słońce. Do Salonik docieramy już o zmroku. Jest to ogromna aglomeracja miejska, która zachwyca nas swoją beztroską wakacyjną atmosferą. Tłumy ludzi spacerujące bulwarami nad morzem, tysiące lokali i gwar ulicznych ogródków, to wszystko zachęca nas, żeby tu zostać. Nasz cel leży jednak dużo dalej, dlatego dzisiaj, po 23 godzinach w podróży idziemy do hotelu Oceania niedaleko Salonik a jutro rano znowu w trasę. No i pamiętajcie by jutro rano słuchać Trójki. Po 7.30 Ernest będzie znów nadawał, tym razem na żywo znad brzegu morza.

Jutro znajdziemy się w okolicach Ankary. Ale to już temat na oddzielną historię. Na razie oba Peugeoty 5008 odpoczywają po blisko 24 godzinach jazdy non-stop pod hotelem.

>>> część 4. Do Ankary i dalej. Peugeot 5008 w Turcji

A tak wyglądała nasza cała trasa od wczoraj wieczorem do dzisiaj wieczorem. 20 godzin jazdy.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 5008

Originally posted 2010-06-11 22:47:35.

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 5008AraratAzjaPeugeotpodróżeTurcja
Udostepnij74Tweet46Udostepnij13
Poprzedni

Test: nowy Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM kontra C4 II z 2012 roku – wady zalety i moje wrażenia z jazdy

Następny

Opel Classic przedstawia nową wirtualną wycieczkę z okazji 160. rocznicy powstania marki

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Opel Classic przedstawia nową wirtualną wycieczkę z okazji 160. rocznicy powstania marki

Alpine, Dacia i DS Automobiles rosną, pozostałe marki ze spadkami: IQ 2022 r.

Odkryta na nowo, niepublikowana piosenka z filmu „La Dolce Vita", ścieżką dźwiękową nowego spotu reklamowego „The Driver" z udziałem Leonarda DiCaprio i nowego Fiata 500

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.