Salon Samochodowy w Pekinie zbliża się wielkimi krokami. Jestem już w stolicy Chin i czekam, aż rozpoczną się te ważne targi, ale warto podgrzać atmosferę. Wszak to właśnie na tej imprezie ma mieć miejsce istotny debiut rynkowy. Chodzi o SUV-a Renault, który zastąpi Koleosa. Renault Maxthon wjeżdża na salony!
Renault Maxthon rozgrzewał umysły miłośników motoryzacji, nie tylko w Europie zresztą, ale też w Azji. Po szpiegowskich zdjęciach aut testowanych w postaci tzw. mułków (nowa konstrukcja pod starymi karoseriami) rozgorzała dyskusja granicząca z pewnością, że Renault Maxthon będzie – przynajmniej w opcji – autem siedmiomiejscowym. Teraz wiadomo już, że to praktycznie nierealne.
Dlaczego? Wyjaśnia sprawę Laurens van den Acker, starszy wiceprezes Renault, szef designu: „Nie ma wystarczającego popytu na tego typu pojazdy”. Siedmioosobowe SUV-y grające w segmencie D nie są zbyt powszechnie oczekiwanymi samochodami. Jeśli ktoś z klientów Renault będzie potrzebował auta na więcej, niż pięć osób, to może sięgnąć bądź po dostępne już na rynku Espace, bądź po Grand Scenic’a nowej generacji, który pojawi się jeszcze w tym roku. „Nie sądzę, że na kluczowych dla tego samochodu rynkach jest wystarczająco wiele rodzin z co najmniej czwórką dzieci, które skłonne byłyby kupić tego typu samochód” – dodał van der Acker.
Wydaje się to słuszną koncepcją. Renault Maxthon ma być klasycznym SUV-em o dość zachowawczej linii stylistycznej. Trochę to zaskakuje w świetle aut, które Renault zaprezentowało w ostatnim czasie. Laurens van den Acker nie zdradza żadnych szczegółów na temat Maxthona poza tym, że jest to po prostu wersja Renault Nissana X-Traila.
Wiadomo na pewno, że Renault Maxthon powstał na modularnej platformie CMF (Common Module Family), tej samej, na której zbudowano choćby Kadjara. Do napędu, zależnie od rynku, posłużą turbodoładowane silniki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 130 do 200 KM znane choćby z Renault Talismana i wspomnianego Nissana X-Traila. Można się spodziewać wielu innych technologii znanych z ostatnich modeli Renault, jak reflektory Pure Vision full LED, czy system R-Link2.
Po debiucie na Salonie Samochodowym w Pekinie przyjdzie czas na premierę handlową. Renault Maxthon trafi do salonów w Państwie Środka w listopadzie br., zaś na rynku europejskim zostanie zaoferowany na początku roku 2017.
Pytanie tylko, czy Maxthon będzie faktyczną nazwą tego samochodu, bo tego Laurens van den Acker potwierdzić nie chciał…
Za informację dziękujemy Adamowi.
KG
Najnowsze komentarze