Carlos Tavares otrzymał tytuł All Star Global CEO 2022 od magazynu Automotive News. W 2021 roku Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group połączyły 14 marek o różnym stopniu sukcesu rynkowego. Tavares, lat 64, daje każdej z nich dekadę na odniesienie sukcesu pod parasolem Stellantis.
Nadał amerykańskiej stronie operacji samochodowych większy priorytet i zasoby. Zyski Stellantis w Ameryce Północnej przewyższyły w zeszłym roku General Motors i Ford Motor Co., co zaowocowało największymi wypłatami z tytułu udziału w zyskach, jakie firma lub którakolwiek z jej poprzedniczek wypłaciła w ciągu 35 lat.
Pod kierownictwem Tavaresa, Stellantis przeznaczył dziesiątki miliardów dolarów na elektryfikację – obszar, w którym FCA pozostawała w tyle. Chrysler i Alfa Romeo ogłosiły plany porzucenia silników spalinowych jeszcze w tej dekadzie, a nawet Dodge przygotowuje się do ponownego wymyślenia siebie z mięśniami zasilanymi bateriami.
Koncern współpracuje z partnerami w celu budowy zakładów produkujących akumulatory dla nadchodzących pojazdów elektrycznych, tworzy własne ramię finansowe w USA i buduje zróżnicowane źródła przychodów. Jednym z tych strumieni ma być jednostka biznesowa zajmująca się gospodarką cyrkularną, która według firmy wygeneruje ponad 2 miliardy dolarów do 2030 roku.
Działalność w zakresie gospodarki cyrkularnej jest częścią planu Dare Forward 2030 Stellantis, który koncentruje się na zarządzaniu środowiskiem, ponieważ Stellantis stara się być liderem w walce ze zmianami klimatycznymi. Firma planuje osiągnąć status carbon net-zero do 2038 roku.
„Jesteśmy gotowi, aby wykonać naszą część w ochronie ludzi przed negatywnymi skutkami, które już widzimy w wyniku zmian klimatycznych” – powiedział Tavares podczas marcowej prezentacji planu Dare Forward. „To jest nasza obietnica dla społeczeństwa. Osiągnięcie celu carbon net zero do 2038 roku to śmiałe wyzwanie; śmiałe wyzwanie, któremu z dumą przewodzimy.”
Najnowsze komentarze