Bardzo przestronny, w pełni hybrydowy SUV Renault w topowej wersji, czyli Renault Arkana E-Tech full hybrid 145. Sprawdzamy cenę i wyposażenie. Jak się okazuje za tą samą kwotę można kupić Arkanę Esprit Alpine mild hybrid 160. Dlaczego?
Otóż producent zachęca tym sposobem do zakupu rozwiązania uznawanego za bardziej ekologiczne. Jak można się zorientować obserwując cenniki, rozwiązania opisywane jako ekologiczne ostatnio zdają się stwarzać coraz większą konkurencję cenową dla tych pojmowanych jako ekologiczne mniej, których ceny pną się w górę. Tak, czy inaczej za Renault Arkana mild hybrid 160 i Renault Arkana full hybrid E-Tech 145 w wersji Esprit Alpine zapłacić należy w końcówce roku 149.900 zł.
Zobacz: Renault Arkana ma nowy cennik. Ile kosztuje w listopadzie 2024?
Renault Arkana E-Tech jest SUV-em z napędem full hybrid o mocy 145 KM. Arkana w pełnej hybrydzie ma na pokładzie dwa silniki elektryczne i jeden benzynowy. Zużycie paliwa z takim napędem – wg zapewnień producenta w katalogach – to 4,7 – 4,9 l/100 km w trybie mieszanym. Obiecywany zasięg z pełnym bakiem wynosi 1000 km. Pojemość litowo-jonowego akumulatora to 1,2 kWh.
Bagażnik o pojemności 492 litrów najbardziej przepastny nie jest, ale i tak jest spory. Ponieważ Arkana ma potencjał bycia świetnym pojazdem dla kilkuosobowej rodziny, trochę żal, że nie ma w nim możliwości elektrycznego otwierania klapy bagażnika gestem. Jest to funkcja ułatwiająca życie podczas większych zakupów. Ale i może zaskakiwać np. podczas wizyt w myjni automatycznej ;-)
Renault Arkana – wygląd nadwozia
Skupiamy się dziś na najwyższym wydaniu Arkany zaczynając od koloru. Opinie w temacie kolorów są kwestią gustu. W cenie wariantu Esprit Alpine dostajemy czerwoną Arkanę. Z daleka wygląda bombowo, z bliska i biorąc po uwagę kolory wnętrza – niebieskie akcenty Alpine, no cóż… nie koniecznie pasują. Subiektywnym zdaniem: najbardziej wygrane są wszystkie kolejne kolory dostępne za dopłatą. Może to celowy zabieg Renault? Prezentowane na zdjęciach w artykule biały universe i niebieski nocturne są najdroższe i dostępne za dopłata 3.400 zł. Biały metalik jest kolorem, w którym najlepiej prezentują się walory nadwozia Arkany. Widać starania projektantów, świetnie widoczne są akcenty nawiązujące do Esprit Alpine. Granatowy (niebieski nocturne) Arkana to jeżdżąca elegancja. Obydwa kolory mają jeden feler: mogą motywować do częstszych wizyt w myjni.
Nie zawsze najdroższe rozwiązanie oznacza rozwiązanie najlepsze, o czym przekonują się czasem panie u fryzjera przed świętami. Optymalnymi kolorami dla Arkany Esprit Alpine zdają się być szary metalic i niebieski zanzibar, opcje za dopłatą 2.000 zł. W takich barwach samochód prezentuje się bardzo dobrze i nie tak szybko widać na nim efekty jazdy zimą.
Oczywiście ta opinia jest subiektywna.
Felgi aluminiowe mają 19-cali i wyglądają się świetnie. Wzór zastosowany w wariancie jest jednocześnie nowoczesny, designerski i sportowy.
Wnętrze Arkany Esprit Alpine
We wnętrzu Esprit Alpine, czeka na potencjalnego użytkownika nuta sportowego szyku i zdecydowanie wyższy standard, w porównaniu do wersji bazowej. Chodzi tu przede wszystkim o zastosowane materiały. Pomimo faktu, że są to jedynie: imitacja drewna i imitacja skóry, prezentują się bardzo zachęcająco. Centralna część przednich siedzeń wykończona jest ciemną Alcantarą. Na siedzeniach, a także drzwiach Arkany można zauważyć przeszycia w kolorze niebieskim – nawiązującym do linii Esprit Alpine oraz akcenty w kolorze francuskiej flagi. Ekran dotykowy jest bardzo duży, w tunelu środkowym znajduje się ładowarka indukcyjna.


Podróżowanie Arkaną w najwyższej wersji ma szansę być wygodne. Samochód oferuje dużo przestrzeni zarówno dla kierowcy, jak i podróżujących, regulowane położenie kierownicy oraz elektryczną regulację fotela kierowcy. Kierownica ma podgrzewanie.
W wydaniu prawdziwie najbogatszym można sobie zafundować szklany dach nad przednimi siedzeniami. Ta przyjemność kosztuje dodatkowe 4.000 zł. Przed podjęciem decyzji co do tej opcji warto wcześniej, w salonie „przymierzyć się” do fotela kierowcy. Elektrycznie otwierany szklany sufit plus jego infrastruktura niekoniecznie będzie rozwiązaniem dla osób bardzo wysokich, ponieważ jednak zabierają trochę miejsca.
Co do dachu, można za dopłatą zdecydować się na dwukolorowe nadwozie i dach w kolorze czarnym, jest to dodatkowy wydatek 2.000 zł
Zobacz: Test: Renault Arkana 1.6 E-Tech 145 KM po faceliftingu: czy naprawdę tak mało pali?
Systemy wspomagania kierowcy
Renault Arkana ma na wyposażeniu szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Można tu wymienić kartę Renault Hands Free (czyli wolność od poszukiwania kluczy w kieszeniach i torebce), system utrzymywania pasa ruchu (LKA),system Multi-Sense (wybór trybu jazdy), system my safety shield , system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW), systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), aktywny system wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów (AEBS) oraz dostępny zazwyczaj w najwyższych wersjach wyposażeniowych system kontroli martwego pola (BSW).
Pakiet Easy Park Premium to dodatkowa możliwość wyposażenia Arkany w kamerę 360 stopni, czujniki parkowania z przodu, z tyłu i z boku pojazdu. Bez pakietu, Renault Arkana nie ma czujników parkowania z boku, a kamera nie ma takiego zasięgu.
Dla melomanów i audiofili jest Pakiet Bose Sound System za 3.500 zł oferujący 9 głośników Hi-Fi: 2 głośniki wysokotonowe po bokach deski rozdzielczej, 4 głośniki nisko tonowe w panelach drzwi przednich i tylnych, 2 głośniki wysokotonowe w panelach drzwi tylnych i 1 subwoofer w bagażniku.
Zobacz: Aktualna oferta Renault. Nowości, promocje
Podsumowując – Renault Arkana E-Tech full hybrid 145 Espirit Alpine:
KOMFORT I WNĘTRZE
- szyba tylna podgrzewana
- lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane oraz podgrzewane
- tapicerka ze skóry ekologicznej ECO TEP łączona z Alcantarą
- trzy zagłówki w drugim rzędzie siedzeń
- fotele przednie z regulacją elektryczną, fotel kierowcy z regulacją lędźwiową
- tylna kanapa z podłokietnikiem w układzie 1/3-2/3
- kierownica pokryta skórą ekologiczną TEP
- szyby przednie elektrycznie podnoszone, szyby tylne elektrycznie podnoszone
- fotele przednie podgrzewane
- podsufitka w kolorze czarnym
- podwójna podłoga bagażnika
- oświetlenie wnętrza ambiente
- kierownica podgrzewana
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- światła Full LED Pure Vision w kształcie litery C
- wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy,
- czujnik deszczu i światła
- funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
- lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne bezramkowe
- podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- światła do jazdy dziennej LED „Edge Light”
PROWADZENIE POJAZDU
- automatyczny, elektryczny hamulec postojowy z funkcją AutoHold
- karta Renault Hands Free
- elektroniczne ograniczenie prędkości do 180 km/h
- system utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- przystosowanie do koła zapasowego dojazdowego
- cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10″
- system kontroli martwego pola (BSW)
- system Multi-Sense
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA)
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- aktywny system wspomagania hamowania z funkcją wykrywania
- pieszych i rowerzystów (AEBS)
- system my safety shield
- system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA)
- przygotowanie do montażu alkotestu
- aktywny regulator prędkości (ACC)
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
- nawiewy klimatyzacji dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń
- klimatyzacja automatyczna
BEZPIECZEŃSTWO
- system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- funkcja łączności
- centralny zamek
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich miejscach
- czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
- system monitorowania ciśnienia w oponach pośredni
- boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz
- poduszki kurtynowe
- system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) + system
- wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
- system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych tylnych miejscach
- możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- funkcja połączenia alarmowego e-Call
- system ABS
Najnowsze komentarze