Jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze używanego samochodu jest zawsze ryzyko tego, że w jego historii widnieją wypadki. Po uszkodzeniu struktury nośnej obniżeniu ulega sztywność nadwozia, a wówczas kolejne zdarzenia są groźniejsze i dla samochodu, i dla pasażerów. Bardzo rzadko kierowcy inwestują w prawidłowe naprawy powypadkowe. Są one raczej przeprowadzane na chybcika, żeby tylko udało się sprzedać pojazd.
Ryzyko zakupu samochodu powypadkowego zależy między innymi od marki i modelu. Wiele osób uważa na przykład, że wśród marek wysokiego ryzyka jest BMW. To prawda, ale jeszcze gorzej pod tym względem wypadają Lexus i Subaru – wynika z danych Car Vertical.
TOP 5 najczęściej uszkadzanych samochodów
W tabeli powyżej wskazano pięć marek samochodów, co do których – na podstawie raportów carVertical dla Europy – istnieje największe prawdopodobieństwo wystąpienia uszkodzeń. Wskazano modele, które pojawiały się w wynikach najczęściej. Najgorzej wypada tu Lexus, z wynikiem blisko 50%. To oznacza, że szansa zakupu powypadkowego auta tej marki jest naprawdę wysoka. Podobnie wygląda wynik Subaru. Na kolejnych miejscach znajdują się Jaguar, BMW i – co chyba najbardziej zaskakujące – Dacia.
TOP 5 najrzadziej uszkadzanych samochodów
Okazuje się, że najlepiej jeżdżą lub – jak kto kwoli – najostrożniej, kierowcy marek Fiat, Citroën, Peugeot, Opel i Nissan. Kupno samochodu tych marek obarczone jest najniższym ryzykiem trafienia na egzemplarz powypadkowy.
10 krajów z najwyższym odsetkiem uszkodzonych samochodów
Polska jest krajem, w którym najczęściej odkrywa się uszkodzone samochody. Na kolejnych miejscach są kolejne kraje bloku wschodniego: Litwa, Słowacja, Czechy, Węgry, Rumunia, Chorwacja, Łotwa, Ukraina i Rosja.
Źródło danych: badanie zostało przeprowadzone na podstawie raportów z historii pojazdu generowanych przez użytkowników platformy carVertical. Serwis ten dostarcza informacje o historii auta na podstawie występowania numeru VIN w różnych bazach danych. To pozwala na identyfikację wypadków, listy uszkodzonych części, ocenę kosztów naprawy i wiele więcej.
Czas badania: od czerwca 2020 do czerwca 2021.
Próbka badana: uwzględniono prawie milion wygenerowanych raportów z historii pojazdu.
Kraje objęte badaniem: Polska, Rumunia, Węgry, Czechy, Bułgaria, Chorwacja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Rosja, Białoruś, Francja, Litwa, Ukraina, Łotwa, Włochy, Niemcy.
źródło: CarVertical
Najnowsze komentarze