Nowa Dacia Duster 4×4 z silnikiem diesla 1.5 dCi o mocy 115 KM pomimo ostatnich podwyżek cen nadal nie przekracza bariery 100.000 zł. Najnowsza odmiana popularnego w Polsce SUVa przeszła niedawno facelifting i cieszy się dużym powodzeniem wśród klientów. Nowa Dacia Duster jest szczególnie popularna wśród nabywców indywidualnych i konkuruje o nich z takimi modelami jak Toyota Yaris czy Toyota Corolla. W najnowszym rankingu sprzedaży Duster wypadł zresztą lepiej niż Corolla i trudno się dziwić, ma bardzo wiele do zaoferowania.
Najdroższa odmiana Dacii Duster nazywa się Prestige. Można ją kupić z bardzo dobrym napędem na wszystkie koła i szczególnie polecanym do jazdy w terenie silnikiem diesla. Ma on co prawda 115 KM, ale tutaj dużo bardziej istotny jest drugi parametr, czyli 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Duster ma bardzo wysoką dzielność terenową, co oznacza że dobrze sobie radzi w trudnych trasach i ma swoich zwolenników w środowisku off-road. Przez wiele osób uważany jest za niedrogą przepustkę do samochodu, którym można pojechać w nieco cięższy teren.
Większość nabywców kupuje jednak samochód do miasta. Dacia Duster sprawdza tu się bardzo dobrze: wysoki prześwit, wynoszący aż 21 cm, pozwala bez obaw wjeżdżać nawet na wysokie krawężniki a kompaktowe wymiary powodują, iż łatwo się nią parkuje. Można również docenić wygodny sposób wsiadania i wysiadania, który oferuje SUV, wyżej zawieszony niż kompakty i hatchbacki.
Dacia Duster w tej wersji wyposażona jest w sześciobiegową manualną skrzynię. Można też zamówić skrzynię automatyczną, ale aktualnie tylko w wersji 4×2 z silnikiem benzynowym 1.3 TCe 150 KM. Dostępność automatu w innych wersjach nie jest obecnie potwierdza.
Wnętrze Dacii Duster – jest budżetowo, ale znacznie lepiej niż w poprzedniej generacji
Pomimo, że jest to samochód budżetowy, mocno się zmienił od poprzedniej generacji. W środku znajdziemy też wyposażenie odpowiadające wymogom współczesnego rynku. Jest to m.in. bezkluczykowy dostęp, system kamer czy duży wyświetlacz z nawigacją który łatwo połączyć ze smartfonem bezprzewodowo lub za pomocą kabla. Materiały wykończeniowe są trwałe a zawieszenie lepiej sprawuje się na naszych, często niezbyt równych ulicach, niż w wielu znacznie twardszych pod względem zawieszenia samochodach konkurencji.
Dacia Duster – jakie jest wyposażenie wersji Prestige?
Dacia Duster 1.5 dCi z napędem na wszystkie koła w wersji Prestige to najdroższa aktualnie propozycja w cenniku. Wyposażenie seryjne obejmuje m.in.
- relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu
- obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″
- szyby tylne przyciemniane
- komunikaty w języku polskim
- Apple Car Play lub Android Auto – funkcja replikacji ekranu telefonu komórkowego (przewodowo i bezprzewodowo)
- Media Nav
- centralny zamek
- szyby tylne regulowane elektrycznie
- szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
- oparcie tylnej kanapy składane w układzie 1/3-2/3
- kierownica i gałka dźwigni biegów pokryte skórą ekologiczną
- kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
- nawiew powietrza na tył
- konsola centralna ze schowkiem i regulowanym podłokietnikiem
- fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
- automatycznie włączane świateł
- lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie
- światła przeciwmgłowe
- światła do jazdy dziennej LED
- komputer pokładowy
- tryb ECO
- HDC – system kontroli zjazdu ze wzniesienia (dla wersji 4×4)
- system wspomagania parkowania tyłem
- wskaźnik zmiany biegów
- klimatyzacja automatyczna
- ABS
- układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
- przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
- poduszki przednie boczne i kurtynowe
- system monitorowania martwego pola (BSW)
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- regulator-ogranicznik prędkości
- system kontroli ciśnienia w oponach
- tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa
- osłona podwozia z przodu i z tyłu w kolorze chrom satynowy
Wyposażenie, które można zamówić dodatkowo do Dacii Duster:
- lakier pomarańczowy (dopłata 2.400 zł)
- tapicerka skórzana (2.000 zł)
- koło zapasowe (700 zł)
- Rozszerzona wersji mapy Europy Wschodniej (300 zł)
- System Multiview Camera (1.100 zł)
- Keyless Entry (1.000 zł)
- Fotele przednie podgrzewane (700 zł)
Benzyna, diesel a może LPG?
Za tak skonfigurowany samochód z silnikiem diesla i napędem 4×4 zapłacimy 96.100 zł. Jeśli interesuje Was wersja benzynowa to Dacia Duster ze znakomitym 1.3 TCe o mocy 150 KM w wersji 4×4 jest 400 zł tańsza, można też w tej samej cenie co 4×4 z manualem kupić 4×2 z automatem.
Dla osób oszczędnych jest dostępna wersja Dacii Duster z napędem 1.0 100 KM i fabrycznych LPG. Autogaz znacząco obniża koszty utrzymania samochodu. Sprawdzicie to sami w konfiguratorze Dustera.
Dacia rozwija swoją gamę modelową, chce też produkować większe samochody. Wkrótce w salonach pojawi się Dacia Jogger, której polski cennik powinniśmy poznać za około miesiąc. Jogger będzie oferować siedem pełnowymiarowych miejsc (realnie może przewieźć 7 dorosłych osób) i zapowiada się bardzo ciekawie.
Dacia zapowiada też większy model. Dacia Bigster to duży SUV, który ma się pojawić około roku 2024. Będzie to pierwsze auto tej wielkości w gamie.
https://www.youtube.com/watch?v=E2dfSGwhjuk
Najnowsze komentarze