Pojutrze rozpoczną się targi motoryzacyjne Vienna Autoshow 2020. W stolicy Austrii obecna będzie Grupa PSA. Marka DS Automobiles zaprezentuje swoje zelektryfikowane modele, a i Peugeot pochwali się podobnym asortymentem. Marka sygnowana kroczącym lwem podkreśla, że pokaże w Wiedniu najmocniejszy seryjny model, jaki kiedykolwiek produkowała.
Peugeot przygotował na targi Vienna Autoshow 2020 aż pięć lokalnych (austriackich) premier! Oprócz czysto elektrycznych wersji nowych Peugeot 208 i 2008, szczególny nacisk kładziony jest na wysokowydajne modele hybrydowe. Jako najmocniejszy seryjny model Peugeot wszechczasów, SUV 3008 HYbrid4 z napędem na wszystkie koła zapewnia dużą przyjemność z jazdy w połączeniu z przyjazną dla środowiska technologią hybrydową. Peugeot 508 Hybrid i 508 SW Hybrid również oferują klientom możliwość elastycznego wyboru między silnikami spalinowymi i zelektryfikowanymi napędami – zgodnie z mottem „The Power of Choice”. W efekcie dwa modele wyłącznie elektryczne, trzy hybrydy plug-in i samochód koncepcyjny Peugeot e-Legend zelektryzują stoisko francuskiej marki zlokalizowane w hali C.
„Na Vienna Autoshow 2020 Peugeot w imponujący sposób pokaże, w jaki sposób marka sprosta wyzwaniom rynku motoryzacyjnego. Pod hasłem #UnboringTheFuture odwiedzający targi mogą przekonać się, że zelektryfikowane modele Peugeot są już dziś realną alternatywą. Zarówno nasze nowe hybrydy plug-in, jak i modele w pełni elektryczne są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale także zapewniają wiele przyjemności z jazdy” – powiedział Raphaël Gaillard, dyrektor marki Peugeot w Austrii.
Peugeot 3008 GT HYbrid4 – austriacka premiera najmocniejszego seryjnego modelu marki wszechczasów
Nowy Peugeot 3008 GT HYbrid4 osiąga maksymalną moc 220 kW (300 KM). Pochodzi ona z połączenia silnika benzynowego PureTech o pojemności 1.6 litra z 147 kW (200 KM) z dwoma silnikami elektrycznymi (przód / tył), które zapewniają 81 kW (110 KM) i 83 kW (112 KM). Model ten, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego, może pokonać 55 kilometrów zgodnie ze standardem WLTP. Pomimo dużej mocy napędowej – która obecnie sprawia, że 3008 GT HYbrid4 jest najmocniejszym modelem serii Peugeot wszechczasów – SUV emituje zaledwie 30-32 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Wariant hybrydowy z napędem na wszystkie koła, Peugeot 3008 GT HYbrid4 będzie początkowo dostępny tylko z najwyższym poziomem wyposażenia GT. Samochód jest wyposażony w najnowsze systemy wspomagania kierowcy, które są również stosowane w nowym Peugeot 508. Należą do nich na przykład adaptacyjny tempomat ACC z funkcją STOP & GO, oraz asystenci pozycjonowania na pasie ruchu. Wszystko to będzie można obejrzeć już za parę dni podczas Vienna Autoshow 2020.
Austriacka premiera Peugeot 508 Hybrid i Peugeot 508 SW Hybrid: trzy warianty wyposażenia dla hybrydowych wersji nowego modelu flagowego
Zarówno Peugeot 508 Hybrid, jak i Peugeot 508 SW Hybrid są wyposażone w dwa silniki: 1.6-litrowy silnik benzynowy PureTech o mocy 133 kW (180 KM) oraz silnik elektryczny o mocy do 81 kW (110 KM). W rezultacie zarówno Peugeot 508 Hybrid, jak i Peugeot 508 SW Hybrid osiągają łączną moc 165 kW (225 KM) przy niskiej emisji dwutlenku węgla wynoszącej poniżej 35 gramów na kilometr. Oba modele mają wyłącznie na prądzie zasięg 54 km (sedan) i 52 km (wersja kombi) zgodnie z WLTP.
Producent wprowadza trzy linie wyposażenia do wyboru dla Peugeot 508 Hybrid i Peugeot 508 SW Hybrid: bogate wyposażenie podstawowe Allure oferuje między innymi kamerę cofania z widokiem 180° i dookólnym (aproksymowany) oraz wielofunkcyjny ekran dotykowy HD o przekątnej 25,4 cm (10 cali). Wersja GT-Line posiada liczne ulepszenia wizualne, takie jak osłona chłodnicy w kształcie flagi wyścigowej i czarna podsufitka. W topowym wyposażeniu GT standardowo występuje tapicerka Alcantara® w kolorze szarym. Opcjonalnie we wszystkich trzech wersjach jest system noktowizyjny Night Vision, który pokazuje sytuację na drodze w nocy na zestawie wskaźników.
Peugeot e-2008: na Vienna Autoshow 2020 będzie miała miejsce austriacka premiera całkowicie elektrycznego SUV-a o efektownym designie
Oprócz wersji z silnikiem spalinowym nowy Peugeot 2008 pojawia się również w wersji wyłącznie elektrycznej: jako nowy Peugeot e-2008. Ma silnik elektryczny o mocy 100 kilowatów (136 KM), który rozwija maksymalny moment obrotowy 260 Nm i umożliwia cichą i pozbawioną wibracji podróż. Dzięki dużemu akumulatorowi o pojemności 50 kWh nowy Peugeot e-2008 ma zasięg do 320 kilometrów (zgodnie z WLTP). Akumulatory są umieszczone w podłodze pojazdu, dlatego nowy Peugeot e-2008 oferuje taką samą przestrzeń i pojemność bagażnika jak wersje z silnikiem spalinowym. Gwarancja na akumulator wynosi osiem lat lub 160.000 kilometrów, i zapewnia utrzymanie co najmniej 70 procent pojemności ładowania. Podczas podróży centralny ekran i zestaw wskaźników 3D w Peugeot i-Cockpit®, który jest standardem w zależności od wersji wyposażenia, dostarczają w czasie rzeczywistym informacji o tym, jak działa układ napędowy.
Austriacka premiera Peugeot e-208: sportowy wygląd małego samochodu elektrycznego
W pełni elektryczna wersja Peugeot e-208 zostanie zaprezentowana na Vienna AutoShow 2020. Silnik elektryczny o mocy 100 kilowatów (136 KM) rozwija maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy zerowej emisji dwutlenku węgla (podczas eksploatacji) i umożliwia pasażerom cichą i pozbawioną wibracji podróż. Dzięki pojemności akumulatora wynoszącej 50 kWh samochód ma zasięg do 340 kilometrów (zgodnie z WLTP). Kierowca jest informowany w czasie rzeczywistym za pomocą ekranu dotykowego na konsoli centralnej o funkcjach układu napędowego.
Nowy Peugeot e-208 ma trzy tryby jazdy: tryb Eco zapewnia zoptymalizowany zasięg. Tryb normalny zapewnia najwyższy komfort w życiu codziennym, a tryb sportowy zapewnia maksymalne osiągi pojazdu elektrycznego i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy.
Peugeot e-Legend Concept: przyszłość ekonomicznej jazdy
Na Vienna Autoshow 2020 francuska marka przedstawi koncepcyjny model Peugeot e-Legend Concept. Auto nawiązuje do słynnego coupe Peugeot 504 i przekonuje nowoczesnym, zorientowanym na przyszłość designem, dwoma autonomicznymi i manualnymi trybami jazdy oraz licznymi nowoczesnymi detalami wyposażenia wnętrza. Peugeot e-Legend Concept ma wyłącznie elektryczny napęd, dzięki czemu uosabia realistyczną wizję przemian energetycznych w motoryzacji. Napęd elektryczny z akumulatorami o pojemności 100 kWh osiąga moment obrotowy 800 Nm. Moc 340 kW przenoszona jest na wszystkie cztery koła. Peugeot e-Legend Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Jego zasięg wynosi 600 kilometrów (zgodnie ze standardem WLTP). Dzięki bezprzewodowemu systemowi szybkiego ładowania akumulator można naładować do zasięgu 500 kilometrów w ciągu 25 minut.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze