Rok 2024 był dla Renault pełen zmian i wyzwań. Francuska marka nie tylko utrzymała swoją silną pozycję na rynku europejskim, ale także wprowadziła kilka nowych modeli, które zaczęły kształtować przyszłość gamy produktowej. Renault Clio pozostaje liderem sprzedaży, ale dynamicznie rozwija się także oferta SUV-ów oraz elektrycznych modeli spod znaku E-Tech Electric. Jak wyglądały wyniki sprzedaży w minionym roku?
Renault Clio – niepokonany bestseller
Mimo rosnącej konkurencji Renault Clio pozostaje numerem jeden w gamie francuskiej marki. W 2024 roku model ten sprzedał się w 302.800 egzemplarzach, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu do 2023 roku. To doskonały wynik, który pokazuje, że kompaktowy hatchback nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów, zwłaszcza w Europie. Wpływ na popularność miała m.in. modernizacja modelu oraz wprowadzenie nowocześniejszych jednostek napędowych, w tym układu hybrydowego E-Tech Full Hybrid.
SUV-y Renault – Captur trzyma się mocno, Arkana w odwrocie
Renault Captur, który od lat pozostaje jednym z filarów oferty marki, zanotował nieznaczny spadek sprzedaży. W 2024 roku sprzedano 158.000 egzemplarzy, co oznacza spadek o 1%. Model ten wciąż pozostaje jednak jednym z najczęściej wybieranych miejskich crossoverów w Europie.
Nieco gorzej poradził sobie Renault Arkana – sprzedaż tego modelu spadła aż o 28%, co sugeruje, że dynamiczny SUV-coupe traci na atrakcyjności – wychodzi jego wiek. Prawdopodobnie wpływ na ten wynik miało pojawienie się nowych modeli, które przejęły część klientów poszukujących bardziej stylowego i nowoczesnego SUV-a.
Z kolei Renault Austral, następca Kadjara, zakończył rok na dobrym poziomie – sprzedaż 87.800 egzemplarzy oznacza wzrost o 2%, co pokazuje stabilną pozycję modelu w segmencie kompaktowych SUV-ów.
Nowa era elektrycznych Renault
Renault kontynuuje ekspansję w segmencie samochodów elektrycznych, choć wyniki sprzedaży nie wszystkich modeli były optymistyczne. Renault Mégane E-Tech Electric odnotował spadek o 26% i zamknął rok z wynikiem 35.100 egzemplarzy. Podobny trend dotknął również większego Renault Scénic E-Tech Electric, który w pierwszym roku sprzedaży osiągnął wynik 24.200 egzemplarzy.
Symbioz, 5 i Rafale
- Renault Symbioz – nowy crossover z napędem klasycznym znalazł 16.900 nabywców.
- Renault 5 – długo wyczekiwany elektryczny hatchback inspirowany legendarnym modelem z lat 70. i 80. Sprzedał się w 13.200 egzemplarzach, co jak na nowość jest dobrym prognostykiem na przyszłość.
- Renault Rafale – flagowy SUV-coupe, który zadebiutował w 2024 roku i sprzedał się w 12.800 egzemplarzach. To również dobrze wróży
Najnowsze komentarze