Dacia Duster w cenie zbliżonej do Bigstera? Po wycofaniu jednostki 1.0 Eco-G 100 z oferty prawie zatarła się różnica pomiędzy kwotą potrzebną do zakupu bazowych wersji mniejszego i większego SUV-a, ale jest to tylko stadium przejściowe, przed wprowadzeniem nowych silników.
Zgodnie z najnowszą ofertą, najtańsza Dacia Duster kosztuje 97.600 zł. Kwota jest zbliżona do bazowej wersji Bigstera, którego kupimy za 99.900 zł. Zmiana w katalogu mniejszego SUV-a z pozoru wydaje się drastyczną podwyżką, ale jest tylko efektem wycofania bazowej jednostki 1.0 Eco G-100, która jako jedyna była dostępna w podstawowej wersji Essential.
Podobnie jak w Renault Captur, 1-litrowy silnik wkrótce zostanie zastąpiony nową miękką hybrydą 1.2 Eco-G o mocy 120 KM. Czy wprowadzenie mocniejszej wersji z fabryczną instalacją LPG na początku konfiguratora poskutkuje wzrostem ceny minimalnej? Jeśli tak, to nieznacznie, ale mamy nadzieję, że Dacia pozostawi poziom startowy 82 tys. zł z poprzedniego cennika. Zaletą Dustera Eco-G 120 ma być zasięg 1380 km jaki uzyskamy na dwóch zbiornikach paliwa: 50-litrowym na benzynę i 50-litrowym na LPG.
Nowa Dacia Sandero i nowa Dacia Jogger zaprezentowane – 155 KM pod maską i odświeżony design
Marka nie zdecydowała się na podwyżkę przy wprowadzeniu na rynek nowych napędów hybrydowych. Aktualnie najtańsza Dacia Duster to wersja Expression mild hybrid 140, która kosztuje 97.600 zł, czyli tyle samo, ile wcześniej wariant mild hybrid 130. Wymiana napędu 1.6 Hybrid 140 na 1.8 Hybrid 155 również nie miała wpływu na cenę. Samochód wciąż startuje z poziomu 112.100 zł. Z cennika zniknął topowy poziom Journey+ oferujący dodatkowe elementy wyposażenia oraz szybszą dostawę.
Wkrótce w ofercie zadebiutuje również nowy Duster 4×4 z fabryczną instalacją LPG. W tym przypadku wzrost ceny jest możliwy ze względu na zastosowanie automatycznej skrzyni biegów. Poprzedni wariant 4×4 był oferowany w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną za 111.900 zł.

Duster Hybrid-G 150 4×4 korzysta z napędu 1.2 mild hybrid 48 V o mocy 140 KM, który współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 31 KM. Łączna moc wynosi 154 KM a maksymalny moment obrotowy – 230 Nm dla silnika spalinowego oraz 87 Nm dla silnika elektrycznego.

















