Dacia Jogger 1.0 LPG została zakupiona przez pana Macieja blisko pół roku temu. Wcześniej w jego posiadaniu była hybrydowa Toyota Yaris 2017, dlatego obecne auto porównuje właśnie z nią. Jakie są jego wrażenia?
Dacię Jogger w wersji Essential pan Maciej zamówił w grudniu. W czasie konfigurowania samochodu dobrał dodatkowo klimatyzację i pakiet komfort. Samochód w ciągu 5 miesięcy przejechał 9000 kilometrów i przyszedł czas na podsumowanie pierwszych wrażeń.
Bardzo pozytywne zaskoczenie
„Pierwsze wrażenia? Bardzo pozytywne zaskoczenie. Samochód jest duży w środku, mały na zewnątrz. Przewiozłem od lakiernika drzwi do łazienki, ściankę prysznicową, blat do kuchni długi na 205cm i jeszcze na przednim fotelu jechała narzeczona. Na wakacje w 4 dorosłe osoby pod namioty i bagaże weszły bez problemu. Wizualnie też bardzo mi się podoba, zwłaszcza z profilu” – opowiada pan Maciej.
Wakacje z Joggerem w górach
Jogger zdążył pojechać już w dalszą trasę: „Byłem nim w Rumunii na wakacjach we wrześniu, zdobyłem dwie trasy Transfogarska i Transalpina. I po takich wakacjach stwierdzam, że świetny samochód na takie wczasy. Te 700 litrów bagażnika (i to do rolety!) to jest kozak” – uśmiecha się właściciel. Jogger daje radę!
Turbodziura przeszkadza w mieście?
Mimo, że napęd ma tylko 100 KM, to pan Maciej ocenia go pozytywnie, chociaż nie ukrywa, że dostrzega też pewne wady: „Dużym plusem jest to, że 170 Nm robi swoje. Auto bardzo żwawe, więcej mocy do toczydełka nie potrzeba.” A jakie są wady? W odczuciu kierowcy jest to coś w rodzaju turbodziury: „Jak chcę jechać powoli, nie ma problemu. Jak chcę jechać szybko, też nie ma problemu, 3-4 tys. obrotów i auto idzie jak przecinak. Za to jeśli chcę jechać jakoś tak pomiędzy to samochód szarpie. Skrzynia biegów też mogłaby być precyzyjniejsza i chodzić lżej… ale miałem taką samą w Thalii i można z tym żyć. Za to z turbodziurą cały czas mam problem i niezbyt przepadam za jazdą tym samochodem po mieście.” – opowiada pan Maciej. „Na trasy, nawet ekspresówki czy autostrady – rewelacja, ale w mieście tak sobie. Szczęśliwie pracuję zdalnie i nie muszę po mieście jeździć.”
Zobacz: Dacia Jogger – opinie, pomiary, pierwsza jazda
Spalanie i koszty eksploatacji
A jak wyglądają koszty eksploatacji? Trudno chyba by było znaleźć tańszy w jeździe samochód tej wielkości. Spalanie utrzymuje się na stosunkowo niskim poziomie, nie przekracza 8 litrów gazu. „Przejechałem 9 000 km. Średnie spalanie na trasie 7,7 l LPG, zawsze prawy pas, tempomat, podcast i jazda „na chillu”. W mieście prawie w ogóle nie jeżdżę, czasami na krótkich trasach – komputer pokazuje wtedy 10l.” – mówi pan Maciej.
Awaryjność Joggera
Dacia Jogger jest jak na razie bezawaryjna. „Na gwarancji wymieniali mi mechanizm lusterka kierowcy, bo nie było wystarczającego zakresu regulacji (mam 190cm wzrostu). Poza tym aktualizacja komputera silnika, ponieważ był problem ze wskazaniami poziomu LPG w baku – nigdy nie wchodził na rezerwę. Zobaczę jaki tego będzie efekt”.
Skonfiguruj swoją Dacię Jogger.
Czy warto kupić Dacię Jogger?
Po blisko pół roku eksploatacji Joggera pan Maciej podsumowuje swoje wrażenia krótko i zdecydowanie: „Bardzo pozytywne zaskoczenie. Jakby się kto zastanawiał – generalnie polecam!”. Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej artykułu.
Chcesz podzielić się wrażeniami z jazdy swoim samochodem? Przyślij opis i zdjęcia na adres [email protected]. Wybrane materiały opublikujemy na łamach Francuskie.pl.
Najnowsze komentarze