Nowa Dacia Bigster w wersji Essential 130 MHEV 4×4 to podstawowa odmiana długo wyczekiwanego SUV-a klasy średniej od rumuńskiej marki. Choć jest to wersja bazowa, jej wyposażenie zaskakuje funkcjonalnością, nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi oraz przemyślanym komfortem użytkowania. Poniżej znajdziesz szczegółowy przegląd tego, co oferuje najtańszy wariant Dacii Bigster z napędem na cztery koła.
Nowa Dacia Bigster w wersji 4×4 jest dostępna od 110 tysięcy złotych. W tej cenie otrzymamy silnik 1.2 o mocy 130 KM – miękką hybrydę, czyli MHEV.

Zobacz pierwszy polski test Dacii Bigster 2025
Styl i wnętrze
Wewnątrz samochodu znajdziemy materiałową tapicerkę wersji Essential oraz nowoczesny system multimedialny Media Display z 10-calowym ekranem dotykowym i bezprzewodową replikacją smartfona. Kierownica pokryta została skórą ekologiczną, z możliwością regulacji zarówno wysokości, jak i głębokości. Fotel kierowcy oferuje regulację wysokości, a tylne oparcie kanapy dzieli się w proporcji 40/60. Na pokładzie znajduje się też centralny zamek, elektryczne szyby z przodu i z tyłu z włącznikami impulsowymi, a także kamera cofania i regulowane elektrycznie, podgrzewane lusterka z czujnikiem temperatury.

Komfort i funkcjonalność
Bigster w tej wersji oferuje pięć miejsc siedzących i przestronne wnętrze. W tylnej części pojazdu znajdziemy zwijaną roletę bagażnika oraz podłogę ustawianą w dwóch płaszczyznach. Obecność relingów dachowych zwiększa funkcjonalność pojazdu podczas podróży. W zestawie są również dwa kluczyki – jeden składany i jeden klasyczny.
Multimedia i wsparcie kierowcy
Kierowca ma do dyspozycji kolorowy 7-calowy wyświetlacz komputera pokładowego oraz wskaźnik zmiany biegów. Na liście udogodnień znajdziemy też czujniki parkowania z tyłu, światła automatyczne oraz tryb jazdy ECO.
Bezpieczeństwo
Bigster Essential jest dobrze wyposażony pod kątem bezpieczeństwa. Znajduje się tu system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, kontrola zmęczenia kierowcy, system utrzymania pasa ruchu oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów. Samochód posiada również poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe, napinacze pirotechniczne pasów oraz systemy ESP i HSA/HDC ułatwiające ruszanie na wzniesieniu i zjazdy.
Pod maską
Podstawowa wersja modelu Dacia Bigster napędzana jest przez trzycylindrowy silnik benzynowy z technologią mild hybrid. Jednostka o pojemności 1199 cm³ rozwija moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm. Napęd 4×4 współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Średnie zużycie paliwa wg normy WLTP wynosi 5,9 l/100 km.
Przestrzeń i możliwości
Bigster oferuje dużą przestrzeń bagażową – od 550 do aż 1853 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Prześwit wynosi nawet 219 mm, co przekłada się na dobre właściwości terenowe. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem to 1500 kg, a bez hamulca – 750 kg. Auto może przewieźć ładunek o masie do 466 kg.
Dacia Bigster – specyfikacja
Wyposażenie standardowe
WYGLĄD
-
Tapicerka materiałowa Essential
MULTIMEDIA
-
Usługi online
-
Kolorowy wyświetlacz komputera 7″
-
Wskaźnik zmiany biegów
KOMFORT I WNĘTRZE
-
5 miejsc
-
System Media Display (10″ ekran dotykowy, bezprzewodowa replikacja smartfona)
-
Fotel kierowcy z regulacją wysokości
-
Kierownica pokryta skórą ekologiczną
-
Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
-
Elektryczne szyby z przodu i z tyłu z włącznikiem impulsowym
-
Lusterko wsteczne dzień/noc
-
Kamera cofania
-
Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane z czujnikiem temperatury
-
3 zagłówki w drugim rzędzie
-
2 kluczyki (w tym 1 składany)
-
Składane tylne oparcie kanapy (40/60)
-
Centralny zamek
-
Konsola środkowa bez podłokietnika
-
Uszczelki przeciwpyłowe
-
Podłoga bagażnika regulowana w dwóch płaszczyznach
-
Roleta bagażnika
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
-
Światła do jazdy dziennej LED
-
Przednie światła ECO LED
-
Automatyczne światła, manualne wycieraczki
-
Jedno światło cofania
PROWADZENIE POJAZDU
-
Regulator-ogranicznik prędkości
-
Opony całoroczne
-
Czujniki parkowania z tyłu
-
Tryb ECO
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
-
Klimatyzacja manualna
BEZPIECZEŃSTWO
-
System rozpoznawania znaków i ostrzegania o nadmiernej prędkości
-
Kontrola zmęczenia kierowcy
-
Napinacze pirotechniczne przednich i tylnych pasów
-
Połączenie alarmowe e-Call
-
ABS, ESP, HSA/HDC
-
Czołowe i boczne poduszki powietrzne + kurtyny
-
Ostrzeżenie o niezapięciu pasów
-
AEBS z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
-
System kontroli bezpiecznej odległości
-
System utrzymania pasa ruchu
-
ISOFIX na bocznych tylnych siedzeniach
-
System monitorowania ciśnienia w oponach
-
Zestaw naprawczy do opon
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
-
Antena standardowa 300 mm
-
Relingi dachowe
-
Czarne, nielakierowane lusterka
Specyfikacja techniczna
-
Typ nadwozia: SUV
-
Liczba drzwi: 5
-
Liczba miejsc siedzących: 5
-
Wymiary (dł./szer./wys.): 4570 / 1812 / 1662–1711 mm
-
Szerokość z lusterkami: 2069 mm
-
Rozstaw osi: 2704 mm
-
Prześwit: 193–219 mm
-
Zbiornik paliwa: 50 l
-
Bagażnik: 550–1853 l
-
Silnik: 1.2 TCe 130 MHEV (3 cylindry, 12 zaworów)
-
Moc maksymalna: 96 kW (130 KM)
-
Moment obrotowy: 230 Nm
-
Skrzynia: manualna, 6 biegów
-
Napęd: 4×4
-
Zużycie paliwa (WLTP): 5.9 l/100 km
-
Emisja CO2 (WLTP): 134 g/km
-
Przyspieszenie 0–100 km/h: 11,2 s
-
Prędkość maksymalna: 180 km/h
-
Opony: 215/65/17
-
Masa własna (min.): 1428 kg
-
DMC: 1970 kg
-
Ładowność: 466 kg
-
Maks. masa zespołu pojazdów: 3470 kg
-
Masa przyczepy z hamulcem: 1500 kg
-
Masa przyczepy bez hamulca: 750 kg
-
Typ techniczny: DJFSG4MW6WB22M500B
-
Norma emisji: Euro 6
-
Akumulator MHEV: 0,839 kWh
-
Hałas przy 50 km/h: 68 dB
Najnowsze komentarze