f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie sesji kwalifikacyjnej 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-17
citroen c3 1 Wiadomości
Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
Dacia Duster
Wiadomości

Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

autor Gabi Rusek
2025-05-21
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
michal streer pierwszy polak za kierownica rajdowki lancia ypsilon hf rally4 1 Wiadomości
Wiadomości

Michał Streer – pierwszy Polak za kierownicą rajdówki Lancia Ypsilon HF Rally4

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-22
renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Co ma na wyposażeniu najtańsza nowa Dacia Bigster 4×4 Essential 130 MHEV?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-20
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 10 minut
2.4k
A A
12
dacia bigster 01 Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w wersji Essential 130 MHEV 4×4 to podstawowa odmiana długo wyczekiwanego SUV-a klasy średniej od rumuńskiej marki. Choć jest to wersja bazowa, jej wyposażenie zaskakuje funkcjonalnością, nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi oraz przemyślanym komfortem użytkowania. Poniżej znajdziesz szczegółowy przegląd tego, co oferuje najtańszy wariant Dacii Bigster z napędem na cztery koła.

Nowa Dacia Bigster w wersji 4×4 jest dostępna od 110 tysięcy złotych.  W tej cenie otrzymamy silnik 1.2 o mocy 130 KM – miękką hybrydę, czyli MHEV.

dacia bigster 02 Wiadomości
Dacia Bigster w najtańszej wersji

Zobacz pierwszy polski test Dacii Bigster 2025

Styl i wnętrze

Wewnątrz samochodu znajdziemy materiałową tapicerkę wersji Essential oraz nowoczesny system multimedialny Media Display z 10-calowym ekranem dotykowym i bezprzewodową replikacją smartfona. Kierownica pokryta została skórą ekologiczną, z możliwością regulacji zarówno wysokości, jak i głębokości. Fotel kierowcy oferuje regulację wysokości, a tylne oparcie kanapy dzieli się w proporcji 40/60. Na pokładzie znajduje się też centralny zamek, elektryczne szyby z przodu i z tyłu z włącznikami impulsowymi, a także kamera cofania i regulowane elektrycznie, podgrzewane lusterka z czujnikiem temperatury.

nowa Dacia Bigster
nowa Dacia Bigster

Komfort i funkcjonalność

Bigster w tej wersji oferuje pięć miejsc siedzących i przestronne wnętrze. W tylnej części pojazdu znajdziemy zwijaną roletę bagażnika oraz podłogę ustawianą w dwóch płaszczyznach. Obecność relingów dachowych zwiększa funkcjonalność pojazdu podczas podróży. W zestawie są również dwa kluczyki – jeden składany i jeden klasyczny.

Multimedia i wsparcie kierowcy

Kierowca ma do dyspozycji kolorowy 7-calowy wyświetlacz komputera pokładowego oraz wskaźnik zmiany biegów. Na liście udogodnień znajdziemy też czujniki parkowania z tyłu, światła automatyczne oraz tryb jazdy ECO.

Bezpieczeństwo

Bigster Essential jest dobrze wyposażony pod kątem bezpieczeństwa. Znajduje się tu system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, kontrola zmęczenia kierowcy, system utrzymania pasa ruchu oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów. Samochód posiada również poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe, napinacze pirotechniczne pasów oraz systemy ESP i HSA/HDC ułatwiające ruszanie na wzniesieniu i zjazdy.

Pod maską

Podstawowa wersja modelu Dacia Bigster napędzana jest przez trzycylindrowy silnik benzynowy z technologią mild hybrid. Jednostka o pojemności 1199 cm³ rozwija moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm. Napęd 4×4 współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Średnie zużycie paliwa wg normy WLTP wynosi 5,9 l/100 km.

Przestrzeń i możliwości

Bigster oferuje dużą przestrzeń bagażową – od 550 do aż 1853 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Prześwit wynosi nawet 219 mm, co przekłada się na dobre właściwości terenowe. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem to 1500 kg, a bez hamulca – 750 kg. Auto może przewieźć ładunek o masie do 466 kg.

Pierwszy test: nowa Dacia Bigster 2025 – jazda wersją Full Hybrid 155 KM. Opinie, spalanie, komfort, SUV dla rodziny

Dacia Bigster – specyfikacja

Wyposażenie standardowe

WYGLĄD

  • Tapicerka materiałowa Essential

MULTIMEDIA

  • Usługi online

  • Kolorowy wyświetlacz komputera 7″

  • Wskaźnik zmiany biegów

KOMFORT I WNĘTRZE

  • 5 miejsc

  • System Media Display (10″ ekran dotykowy, bezprzewodowa replikacja smartfona)

  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości

  • Kierownica pokryta skórą ekologiczną

  • Kierownica z regulacją wysokości i głębokości

  • Elektryczne szyby z przodu i z tyłu z włącznikiem impulsowym

  • Lusterko wsteczne dzień/noc

  • Kamera cofania

  • Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane z czujnikiem temperatury

  • 3 zagłówki w drugim rzędzie

  • 2 kluczyki (w tym 1 składany)

  • Składane tylne oparcie kanapy (40/60)

  • Centralny zamek

  • Konsola środkowa bez podłokietnika

  • Uszczelki przeciwpyłowe

  • Podłoga bagażnika regulowana w dwóch płaszczyznach

  • Roleta bagażnika

WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE

  • Światła do jazdy dziennej LED

  • Przednie światła ECO LED

  • Automatyczne światła, manualne wycieraczki

  • Jedno światło cofania

PROWADZENIE POJAZDU

  • Regulator-ogranicznik prędkości

  • Opony całoroczne

  • Czujniki parkowania z tyłu

  • Tryb ECO

OGRZEWANIE I WENTYLACJA

  • Klimatyzacja manualna

BEZPIECZEŃSTWO

  • System rozpoznawania znaków i ostrzegania o nadmiernej prędkości

  • Kontrola zmęczenia kierowcy

  • Napinacze pirotechniczne przednich i tylnych pasów

  • Połączenie alarmowe e-Call

  • ABS, ESP, HSA/HDC

  • Czołowe i boczne poduszki powietrzne + kurtyny

  • Ostrzeżenie o niezapięciu pasów

  • AEBS z wykrywaniem pieszych i rowerzystów

  • System kontroli bezpiecznej odległości

  • System utrzymania pasa ruchu

  • ISOFIX na bocznych tylnych siedzeniach

  • System monitorowania ciśnienia w oponach

  • Zestaw naprawczy do opon

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

  • Antena standardowa 300 mm

  • Relingi dachowe

  • Czarne, nielakierowane lusterka

Specyfikacja techniczna

  • Typ nadwozia: SUV

  • Liczba drzwi: 5

  • Liczba miejsc siedzących: 5

  • Wymiary (dł./szer./wys.): 4570 / 1812 / 1662–1711 mm

  • Szerokość z lusterkami: 2069 mm

  • Rozstaw osi: 2704 mm

  • Prześwit: 193–219 mm

  • Zbiornik paliwa: 50 l

  • Bagażnik: 550–1853 l

  • Silnik: 1.2 TCe 130 MHEV (3 cylindry, 12 zaworów)

  • Moc maksymalna: 96 kW (130 KM)

  • Moment obrotowy: 230 Nm

  • Skrzynia: manualna, 6 biegów

  • Napęd: 4×4

  • Zużycie paliwa (WLTP): 5.9 l/100 km

  • Emisja CO2 (WLTP): 134 g/km

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 11,2 s

  • Prędkość maksymalna: 180 km/h

  • Opony: 215/65/17

  • Masa własna (min.): 1428 kg

  • DMC: 1970 kg

  • Ładowność: 466 kg

  • Maks. masa zespołu pojazdów: 3470 kg

  • Masa przyczepy z hamulcem: 1500 kg

  • Masa przyczepy bez hamulca: 750 kg

  • Typ techniczny: DJFSG4MW6WB22M500B

  • Norma emisji: Euro 6

  • Akumulator MHEV: 0,839 kWh

  • Hałas przy 50 km/h: 68 dB

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia bigster Wiadomościdacia bigster 02 Wiadomościdacia bigster 01 Wiadomości
3.5 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Opel Frontera

Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper

2025-05-22
all new dacia bigster hybrid 155 journey indigo blue 13 Wiadomości

Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

2025-05-22

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

2025-05-21
Tagi: DaciaBigster
Udostepnij852Tweet533Udostepnij149
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2906 udostępnienia
    Udostepnij 1162 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1633 udostępnienia
    Udostepnij 653 Tweet 408
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1847 udostępnienia
    Udostepnij 739 Tweet 462
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1667 udostępnienia
    Udostepnij 667 Tweet 417

Testy samochodów

Opel Corsa-e
Wiadomości

Test: Opel Corsa-e: z Warszawy do Krakowa na jednym ładowaniu? Jazda pełna niespodzianek. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-15
15. Nowy Peugeot 3008 1.6 THP 165 Allure Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM 2017 – pierwszy SUV, którego bym kupił. Test i obszerny opis gamy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-06-16
peugeot 308 mhev 136km 9 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?

autor Tomasz Nowicki
2024-11-24
renault laguna 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Laguna 2.0 dCi GT 150 KM 2008 – oszczędny i dynamiczny diesel a przy tym wygodny samochód klasy średniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-09-20
renault megane grandcoupe tce 140 06 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GrandCoupe TCe 140 – kup, jeśli nie chcesz SUV-a

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-02-19

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Ile kosztuje najtańsza nowa hybrydowa Dacia Duster 4×4 130 KM?

Citroën rozważa wprowadzenie modelu AMI do Polski. To dobry pomysł!

Citroën Dyane 4×4: model, który nie boi się terenu. Jedyny taki!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz