Najtańsza nowa Dacia Duster 1.0 TCe 100 KM. Ile kosztuje, jak wygląda i co oferuje w standardzie?

14 75 158

Pełnoprawny SUV z przyjemnym silnikiem turbo o mocy 100 KM za grosze? Czemu nie – nowa Dacia Duster jest dużo tańsza niż Skoda Fabia, oferując nieporównywalnie więcej miejsca w środku i dużo wyższy komfort oraz zdolność do jazdy w terenie. 

Zobacz więcej informacji o Dacii Duster: testy, informacje i aktualności

Czekając na test takiego najtańszego SUVa w Polsce chcielibyśmy się przyjrzeć temu, co oferuje. Pięć pełnoprawnych miejsc w środku, wygodne fotele, duże, 16″ koła i centralny zamek z pilotem gwarantują, że jazda takim autem nie będzie się różnić niczym o tych najdroższych wersji. Są nawet światła LED do jazdy dziennej! Do pełni szczęścia brakuje w zasadzie tylko radia. Czy więc opłaca się kupić najtańszego Dustera? Zdecydowanie tak!

Brakuje mu bowiem w zasadzie tylko jednej rzeczy, która staje się potrzebna z powodu bardzo gorących letnich dni – klimatyzacji. Ale jeśli potraficie się bez niej obejść, to najtańszy Duster wcale nie jest takim złym pomysłem. Dlaczego? Bo jest tani, a dla uzyskania pełnoprawnego wyglądu wystarczy podczas konfiguracji dodać mu relingi za… 500 złotych. I jest pełnia szczęścia. Pozostałe elementy wyposażenia można dodawać z czasem a zaoszczędzone pieniądze przydadzą się na inne wydatki.

Najtańszy Duster oznacza też pewne nieduże, ale zauważalne korzyści – najmniejsze wyposażenie to najniższa waga i najniższe spalanie. 100-konny silnik turbo to bardzo nowoczesna jednostka ale jednak każdy kilogram wagi ma wpływ na zużycie paliwa. Producent zunifikował też produkcję na tyle, że dołączanie później dodatkowych opcji nie powinno stanowić problemu – w standardzie np. jest kierownica ze sterowaniem radia.

I owszem, wnętrze jest raczej ciemno-szare, nie ma żadnych  dodatków kolorystycznych ale nadal można to przeboleć albo przyozdobić czy rozjaśnić później produktami innych firm, np. takimi.

Najtańszy Duster kosztuje 41.900 złotych. Dodając do tego relingi, które jednak moim zdaniem są niezbędne i dają autu dużo uroku, otrzymujemy cenę 42.400 złotych. Czy za te pieniądze kupimy coś większego i lepiej spełniającego się w roli uniwersalnego samochodu rodzinnego z nadwoziem SUV? Nie ma na to szans. Dużo mniejsza Skoda Fabia, która jest bezpośrednim konkurentem cenowym i doskonale konkuruje też pod względem ciemności kokpitu, kosztuje znacznie więcej – ponad 45 tysięcy złotych.

Zobacz więcej informacji o Dacii Duster: testy, informacje i aktualności

Najpoważniejszym minusem pozostaje brak klimatyzacji – dołożyć jej się łatwo nie da a w konfiguratorze jest to niemożliwe. Minusem Dustera w tej wersji będzie także dla niektórych osób będzie jego biały kolor. Z drugiej strony biały lakier jesienią jest doskonale widoczny na drodze a latem skutecznie odbija promienie słoneczne, nadwozie nagrzewa się najmniej w stosunku do innych kolorów. Nie ma możliwości wyboru napędu 4×4.

Jakie jest standardowe wyposażenie najtańszego Dustera?

WYGLĄD
  • felga 16″ stalowa
  • stalowe obręcze kół 16″
MULTIMEDIA
  • komunikaty w języku polskim na desce rozdzielczej
  • miejsce na radio 2 DIN (można dokupić uniwersalne radio z Androidem lub fabryczny MediaNAV)
  • sterowanie z kierownicy
KOMFORT I WNĘTRZE
  • tapicerka materiałowa w kolorze grafitowym
  • centralny zamek
  • szyby tylne regulowane ręcznie
  • szyby przednie regulowane elektrycznie
  • kanapa tylna składana z oparciem niedzielonym
  • fotel kierowcy bez regulacji wysokości
  • zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi
  • nawiew powietrza na tylną kanapę
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
  • automatycznie włączane światła
  • światła do jazdy dziennej LED
PROWADZENIE POJAZDU
  • wskaźnik zmiany biegów
  • tryb ECO
  • ogranicznik prędkości
  • komputer pokładowy
BEZPIECZEŃSTWO
  • poduszki kurtynowe z przodu
  • ABS
  • układ wspomagania nagłego hamowania (AFU)
  • czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • mozliwosć dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
  • przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości
  • system kontroli ciśnienia w oponach
  • ESP + system wspomagania ruszania pod górę HSA
  • system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
  • zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa

Zobacz więcej informacji o Dacii Duster: testy, informacje i aktualności

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
12 Autorzy komentarzy
InfinitiMarcin (ten wiecie który)Bob budowniczyJacekSojer Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Lu
Gość
Lu

Dla mnie idealna byłaby konfiguracja: SILNIK 1.3, wnętrze prestige a z zewnątrz golas na stalakach. W granicach 60 tys było by wspaniałe.

Mao
Gość
Mao

Czyli wady dacii to jej zalety?
Brak wyposażenia – nic sie nie popsuje.
Brak klimy – nie przeziębimy zatok.
Brak koloru – szejkowie też mają białe auta.
No tylko te relingi trzeba dokupić…

Wojtek
Gość
Wojtek

Dacia na stalowych kołach wygląda naprawdę fajnie, ale sprzedawać auto w 2020 roku bez klimatyzacji to jakiś chory żart, nikt o zdrowych zmysłach nie kupi dziś nowego auta bez klimy i tyle w temacie.

Damian
Gość
Damian

Czemu nie? Jeśli nim nie jeździ a kupuje je pracownikom ;D

Jurek
Gość
Jurek

Kupiłem Dacią Duster Access 1.6 ale za 37500 z relingami i kołem. Po pół roku i 6 tysiącach na liczniku mam chętnych którzy chcą odkupić za 40000. Wydałem 2400 na benzynę 400 na OC i 186 na rejestracje. Jeśli po nowym roku zdrożeją o 20% to jeszcze można by jeździć i nic nie stracić. A co do wagi mój 1.6 SCe waży 1179 kg a nowy 1.0 TCe 1266 kg mniejszy silni mniejsza moc większa waga .jakiś absurd co waży 87 kg czy to waga z kierowcą.

Grzes
Gość
Grzes

Na słownik jeszcze wystarczy.

Grzes
Gość
Grzes

Dokładnie. Jak można kupić nowe auto bez klimy? I weź to potem sprzedaj w dobrej cenie ;)

Purebred
Gość
Purebred

Fiata Tipo można teraz dostać poniżej 44 000 złotych i jest z klimą i radiem.

Sojer
Gość
Sojer

1.0 w crossoverze? Mam obawy, że obliczają to na 200 tys. km, czyli ok 10 lat miejakiej jazdy, bo do trasy to słabo.

Jacek
Gość
Jacek

Nie wiem jak wam pasuje ale ja wolałbym felgi stalowe ale z wersji ESSENTIAL : Acier 16 Stylisees niż te błyszczące alu do pierwszych porysowań na zwykłych wysokich krawężnikach stawianych obecnie we wszystkich miastach. Brak radia nie doskwiera mi zupełnie bo za ten szmelc w Dacii z 7 calowym cuś płaci się ponad 3 tysiące, a za 2999 można mieć najdroższe radio ALPINE ILX-F903D z 9 calowym ekranem, pełnym kompletem wyjść na dodatkowe wzmacniacze, a takich w daciowym nie ma, a i klasa nieporównywalna. A propo sprzętu to i tak zmieniłbym głośniki na coś lepszego więc szkoda szmalu na nowe… Czytaj więcej »

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Nie parkuj na chodniku, nie będzie porysowań.

Bob budowniczy
Gość
Bob budowniczy

Wow. Ja lece do salonu. Biorę bez relingów. Sam założę. Klimę dołożę, alusy dokupię i radio. A i może silnik na 1.3 Tce przełoże. A jak to wyjdzie do napęd 4X4 też ogarnę. I będzie fajne autko za 41900.

Jacek
Gość
Jacek

Nie każdemu podobają się Alu felgi z wysokim wiejskim połyskiem polerowane.

Infiniti
Gość
Infiniti

Nie jakiemu podobają się dziadkowe stalówki