Najmniej, na obecną chwilę, trzeba zapłacić za Peugeota 508 Plug-in Hybrid o mocy 180 KM w wersji Allure. W katalogu brak benzynowej jednostki 1.2 PureTech i diesla 1.5 BlueHDi. Tym sposobem najtańszy, nowy sedan z logiem lwa kosztuje ponad 200 tys. złotych.
Dobrą informacją w tym wszystkim jest fakt, że marka utrzymała ceny z katalogu obowiązującego od grudnia 2023. Bazowy Peugeot 508 Plug-in Hybrid kosztuje nadal 218.000 zł.
Aktualnie najbardziej podstawowy model to Plug-in Hybrid z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 wspieranym jednostką elektryczną, który łącznie ma moc 180 KM. Skrzynia biegów to automat EAT8. Bak ma pojemność 43 litry.
Brak napędu stricte benzynowego i diesla to nie jedyna zmiana w ofercie Peugeota. W katalogu obowiązującym od połowy listopada nie znajdzie się już Peugeota 508 w wariancie GT. Wyborem „pośrednim” pomiędzy najtańszym i najdroższym 508 PSE jest 508 Plug-in Hybrid Allure o większej mocy – tj. 225 KM.
Bez dopłat Peugeot 508 Allure dostaniemy w kolorze granatowym – niebieskim eclipse, na 17-calowych, diamentowanych alufelgach. Najpiękniej, subiektywnym zdaniem, 508 wygląda w kolorze szarym selenium, za który należy dopłacić 3.100 zł. W 508 PSE jest to kolor standardowy.
Linia samochodu niezmiennie prezentuje się świetnie. Projektanci Peugeota w przypadku 508 od dwóch generacji mają dobrą passę. Biorąc pod uwagę topniejącą ilość modeli na rynku z nadwoziem typu sedan i klientów ze słabością do tej eleganckiej sylwetki jest szansa, że wyżej opisane zmiany w ofercie i tak nie będą zniechęcać.
Zobacz: Używany Peugeot 508 II SW Plug-in Hybrid okiem właściciela. Opinia, zalety i niedociągnięcia
Peugeot 508 Plug-in Hybrid Allure – wyposażenie i funkcje
Co dobrego ma na pokładzie Peugeot 508 Allure? Samochód uruchomimy i odpalimy bez poszukiwania kluczyków. Klimatyzacja jest automatyczna dwustrefowa, z nawiewami dla drugiego rzędu siedzeń. Praktyczne rozwiązania znajdziemy we wnętrzu, przykładowo: oświetlenie LED: przednie i tylne lampy sufitowe z 2 miejscami do czytania, osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami, schowki i elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne.
Włącznik reflektorów jest również automatyczny, jak i wycieraczki. 508 w standardzie ma funkcję „Follow Me Home”. Wariant Allure jest wyposażony w światła Matrix LED co oznacza, że posiada adaptacyjną wiązkę światła z automatycznym poziomowaniem, z 3 trybami (droga, autostrada, mgła) oraz światła do jazdy dziennej LED w zaktualizowanymi kształcie 3 pazurów.
W temacie multimediów Peugeot 508 w wariancie Allure ma radio cyfrowe DAB, bezprzewodowy Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto). Kierowcy jazdę ułatwia Peugeot i-Cockpit® z panelem 12,3-calowych wirtualnych zegarów oraz Peugeot i-Connect® Advanced z nawigacją satelitarną 3D online i 10-calowym ekranem HD oraz funkcją sterowania za pomocą poleceń głosowych. Ekran jak pisaliśmy w jednym z artykułów nie wystaje ponad deskę rozdzielczą i nie ogranicza pola widzenia.
Z funkcji bezpieczeństwa można wymienić m.in.: system hamowania awaryjnego z kamerą wideo i radarem, system ostrzegania przed kolizją i kontrola uwagi kierowcy, system utrzymania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi, rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych, tempomat z ogranicznikiem prędkości, rekomendacja dozwolonej prędkości do ustawień tempomatu oraz funkcja monitorowania martwego pola dostępna zazwyczaj w wyższych wersjach wyposażeniowych.
Czujniki parkowania znajdują się z przodu, tyłu oraz z boku pojazdu. Kamera cofania HD ma zasięg 180° i funkcję Top Rear Vision.
Dopłacając można mieć większe felgi i tapicerkę z Alcantary lub skóry, a decydując się na dodatkowe pakiety można ponadto zyskać np.: szklany dach, podgrzewaną przednią szybę, zawieszenie adaptacyjne o trzech trybach ustawień, przednią i tylną kamęrę 360 oraz otwieraną elektrycznie klapę bagażnika.
Zobacz: Nowy Peugeot 508
Dla zainteresowanych wyposażenie Peugeota 508 Plug-in Hybrid 180 KM EAT8 Allure:
Komfort
- System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia samochodu ADML
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
Systemy multimedialne
- Peugeot i-Connect Advanced: 4HP + 4TW, Bluetooth, WiFi*, Mirror Screen, radio DAB, ECall/A-Call, nawigacja 3D, ekran dotykowy 10″ HD, 2 x USB-C
Bezpieczeństwo i systemy wspomagania
- System monitorowania martwego pola (BSD)
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości,
- Pakiet Widoczność
- Pakiet Safety Plus
Fotele
- Fotele przednie z regulacją na wysokość, elektryczną w odcinku lędźwiowym
Styl wewnętrzny
- Kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą licową
Najnowsze komentarze