Przed nami nowoczesny, niezwykle stylowy, a przy tym rodzinny SUV Renault. SUV, który po serii metamorfoz nie przypomina już dawnego Scenica, czy też Grand Scenica.
Nowy Renault Scenic E-tech nie przypomina siebie z dawnych wcieleń. I tu moja wątpliwość, czy to dobrze, czy to źle(?) Kwestia preferencji kierowców. W przełożeniu na rynek muzyczny – było i jest na nim miejsce dla Sinead O’Connor, Alanis Morissette i Dolly Parton. W motoryzacji jakby to powiedzieć, zaczyna być mniej różnorodnie. I salony zdominował jeden typ nadwozia. Co jest podobno Vox populi…
Zobacz: Renault Grand Scenic i Espace po cichu zniknęły z polskiej oferty
Design i styl
Już bez sentymentów – wracając do „tu i teraz”. Auto jest niezwykle starannie zaprojektowane. Ma piękne – i sprytne przy tym – linie nadwozia. Sprytne – bo ułożenie okien i listew sugeruje opadającą linię tyłu pojazdu. Co wygląda atrakcyjnie, ale na szczęście, jest nieprawdą. Tył Scenica jest wysoki. Można spakować bagaże pod dach. Super. Sam bagażnik ma pojemność 545 l, a po złożeniu siedzeń 1670 l. Klapa bagażnika jest sterowana elektrycznie. Podsumowując: rozważnie i romantycznie zarazem.
Zobacz: Renault Scenic E-Tech lepszy niż Tesla. Przekonuje bogatym wyposażeniem i ceną
Nawiązując do treści artykułu z linku powyżej – nowy Scenic E-Tech ma zdobywać nowe rewiry …i jak się okazuje może być konkurencją dla Tesli Y – występując jednak w wyższej wersji wyposażeniowej Scenic E-Tech Iconic.
Również w podstawowej wersji wnętrze sprawia bardzo nowoczesne wrażenie. Kierowca ma do dyspozycji kokpit z ekranami sporych rozmiarów. Ciekawy jest także panoramiczny dach – solarbay – który może być przyciemniany strefowo. Za tekie rozwiązanie niezależnie od wersji należy dopłacić 7.000 zł. Dla osób rozmiłowanych w skórzanej tapicerce złą wiadomością może być brak możliwości posiadania takowej. Niezależnie od wersji, skóry, nawet ekologicznej nie ma na fotelach, również w opcjach dodatkowych. Przy czym warto mieć na uwadze, że Scenic jest modelem elektrycznym, nowoczesnym, ale ciągle rodzinnym, więc skóry – to może jednak nie w nim.
W wersji podstawowej Renault Scenic E-Tech techno dostaniemy nadwozie w ognisto czerwonym kolorze flamme i sporymi felgami aluminiowymi 19″ streamline.
Silnik i zasięg
Podstawowy wariant Renault Scenic E-Tech techno ma do wyboru dwie jednostki napędowe. Najmniej zapłacimy za auto z silnikiem elektrycznym o mocy 170 KM, z baterią comfort range posiadającą w cyklu mieszanym zasięg 430 km. Silnik 170 KM daje możliwość przyspieszenia od 0 do 100 km w 8,6 s. Zapowiada się to bardzo dobrze. Na ostudzenie emocji dodam, że prędkość maksymalna to 150 km/h. Za Scenica E-Tech techno z opisanym układem napędowym zapłacimy 202.900 zł. Jednostka o większej mocy 220 KM i baterią o większym zasięgu 625 km dostępna jest w wersji techno i jest droższa o 17.000 zł.
Wyposażenie Renault Scenic E-Tech w wersji techno z silnikiem 170 KM comfort range:
MULTIMEDIA
- cyfrowa instrukcja pojazdu w systemie multimedialnym
- system multi-sense (3. generacji) z funkcją living lights
- 2 gniazda USB-C z przodu i z tyłu + 2 gniazda USB w tylnym podłokietniku Ingenius (R) + 12V
- funkcja łączności z usługami online na 5 lat
- zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
- oświetlenie ambiente wnętrza
- openR link 12″ DAB z nawigacją, system Arkamys Auditorium z 6 głośnikami
- funkcja bezprzewodowej replikacji ekranu smartfona Android Auto / Apple Carplay
- ładowarka indukcyjna
KOMFORT I WNĘTRZE
- podgrzewana tylna szyba
- wysoka konsola między przednimi fotelami z podłokietnikiem
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
- szyby tylne sterowane elektrycznie
- system air quality (filtr PM 2.5, funkcja oczyszczania powietrza w
kabinie) - szyby przednie sterowane elektrycznie
- szyby przednie z filtrem UV, szyby tylne przyciemniane
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- kierownica pokryta skórą ekologiczną (TEP)
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla pasażerów z tyłu
- tylna kanapa w układzie 40/20/40
- centralny zamek drzwi
- elektrycznie sterowana klapa bagażnika
- tapicerka z materiału z recyklingu szara łączona z tkaniną w kolorze czarnym
- deska rozdzielcza pokryta materiałem z recyklingu
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- kierunkowskazy sekwencyjne
- funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
(AHL) - światła przednie full LED z funkcją AFS
- lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- światła przecimwgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów
- zintegrowane z reflektorami głównymi
- czujnik deszczu i zmierzchu
- lusterka boczne sterowane i składane elektrycznie, podgrzewane
- światła do jazdy dziennej LED
PROWADZENIE POJAZDU
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- aktywny regulator prędkości (ACC)
- system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- system wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- system wspomagania parkowania tyłem, przodem, bokiem
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) kamera cofania
- system ostrzegający pieszych (AVAS)
- systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA)
- zestaw do naprawy uszkodzenia opony
BEZPIECZEŃSTWO
- trzypunktowe pasy bezpieczeństwa
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- 3 zagłówki w 2. rzędzie siedzeń
- system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni)
- 7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe i pomiędzy miejscami z przodu)
- połączenie alarmowe eCall
Zobacz: Ile kosztuje nowy Renault Scenic E-tech w różnych wersjach, na polskim rynku?
Najnowsze komentarze