SUV, którego kanciasty tył zwiastuje większą pakowność. Renault Symbioz stara się łączyć nowoczesny design z ergonomią. W bazowej wersji Evolution jest bardziej praktyczny, niż romantyczny. Co nie oznacza, że pozbawiony atutów.
Renault Symbioz produkowany w bieżącym roku należy jeszcze do gamy 2024. Na chwilę obecną, w bazowej wersji samochód tegorocznej produkcji kosztuje 128.900 zł. Jeśli chodzi o jednostkę napędową – to producent, póki co, niezmiennie proponuje jedną możliwość. Symbioz jest dostępny tylko jako E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. Wymienione 145 KM daje czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 w połączeniu z silnikiem elektrycznym oraz rozrusznikiem wysokonapięciowym HSG. Sama z siebie jednostka benzynowa jest wolnossąca i ze swej natury nie osiągająca oszałamiających wyników jeśli chodzi o moc.
Przy pełnym naładowaniu i zatankowaniu producent obiecuje 1000 km zasięgu. Katalogowe spalanie w cyklu mieszanym to 4.7 l/100 km. Pojemność bagażnika przy kanapie odsuniętej do tyłu to 492 l. Jest to wartość wyjściowa, którą poprzez składanie foteli etc. można zwiększyć do 1.582 l. Brzmi obiecująco i tak jest. W przeciwieństwie do Renault Arkana Symbioz jest pojazdem, w którym jest więcej przestrzeni, także na głowę ;) wyższego kierowcy i pasażera. Nieopadająca linia dachu prezentuje się może mniej efektownie, ale zdecydowanie daje większą przestrzeń w środku.
Zobacz: Nowy Renault Symbioz Iconic, czyli na bogato. Co ma najdroższa wersja dostępna w polskich salonach?
Renault Symbioz E-Tech full hybrid Evolution – wyposażenie
W cenie bazowego Renault Symbioz dostać można samochód felgach typu Flexwheel, które maskują nieco fakt, że są stalowe. W porównaniu z tym czym obdarzyła marka wyższe warianty jest jednak wizualna różnica. Kolor bez dopłat, niezmiennie, niezależnie od wariatów jest czerwony. Tapicerka w podstawie jest ciemna, materiałowa.

Jeśli chodzi o wyposażenie to jest całkiem bogate jak na wariant wyjściowy: automatyczna klimatyzacja, auto posiada prócz czujników parkowania tyłem kamerę cofania. Na pokładzie jest też system multimedialny OpenR link z ekranem o przekątnej 10,4-cali i aktualizacja oprogramowania Over the Air. Bazowy Symbioz ma również szereg systemów bezpieczeństwa: system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW), funkcję inteligentnej zmiany prędkości (ISA), regulator i ogranicznik prędkości, system wspomagania ruszania pod górę, aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system kontroli bezpiecznej odległości oraz system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA). Co może być ważną informacją dla nielubiących tak dużego wsparcia – Symbioz ma funkcję dezaktywacji systemów ADAS.
Zobacz: Renault Symbioz: 5 rzeczy, które podobają mi się w nowym SUV-ie jedna do poprawy
Dla zainteresowanych wyposażenie Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 Evolution:
MULTIMEDIA
- wyświetlacz wskaźników i zegarów 7″
- system multimedialny openR link 10,4″
- aktualizacja oprogramowania over the air
- antena w kształcie płetwy rekina
KOMFORT I WNĘTRZE
- szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
- karta Renault Hands Free
- kanapa tylna przesuwna, dzielona w układzie 1/3 – 2/3
- tapicerka materiałowa w ciemnym kolorze
- konsola środkowa z podłokietnikiem
- funkcja ECO
- fotel kierowcy i pasażera z regulacją manualną wzdłużną/oparcia (+wysokości w fotelu kierowcy)
- kierownica pokryta skórą ekologiczną
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- szyby tylna i boczne przyciemniane
- lusterko wewnętrzne dzień/noc
- lusterka boczne elektrycznie sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
- oświetlenie sufitowe, lusterka w osłonie przeciwsłonecznej z oświetleniem + uchwyt na bilet
- tylne światła LED+ światła stop LED
- światła do jazdy dziennej LED
- czujnik deszczu
PROWADZENIE POJAZDU
- zestaw do naprawy uszkodzonej opony
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- kamera cofania
- funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA)
- regulator i ogranicznik prędkości
- czujniki parkowania tyłem
- system wspomagania ruszania pod górę
- automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
- klimatyzacja automatyczna
BEZPIECZEŃSTWO
- funkcja połączenia alarmowego e-Call
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z możliwością odłączenia
- kurtyny powietrzne
- sygnał niezapiętych pasów
- możliwość dezaktywowania systemów ADAS
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- system kontroli bezpiecznej odległości
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- fabryczne ograniczenie prędkości do 180 km/h
- mocowania fotelików ISOFIX
- przygotowanie do instalacji alkomatu
- system wspomagania nagłego hamowania
Zobacz: Poznaj bliżej Renault Symbioz
Najnowsze komentarze