Słowo „najtańszy” zazwyczaj kojarzy się ze skromnym, żeby nie powiedzieć biednym wyposażeniem, ale z biegiem lat producenci oferują klientom coraz więcej już w najtańszym modelu. Opel Grandland ma tylko dwie wersje wyposażenia a w podstawie otrzymamy całkiem sporo m.in. dwustrefową klimatyzację oraz 10-calowy ekran dotykowy.
Nowy Opel Grandland startuje w polskich salonach z poziomu 144.900 zł. Różnica pomiędzy francuskim a niemieckim bliźniakiem jest zatem znacząca. Nowy Peugeot 3008, który dzieli w Grandlandem platformę STLA Medium kosztuje u dealerów o 25 tys. zł więcej. Samochody należą do segmentu kompaktowych SUV-ów i mają prawie ten sam zestaw jednostek napędowych. „Prawie” ponieważ elektryczna wersja Grandlanda czeka jeszcze na wersję „Long Range”, która oferuje zasięg do 700 km na jednym ładowaniu. SUV Opla jest tańszy także od Renault Australa, który został wyceniony na 149.200 zł w podstawowej wersji wyposażenia.
Nowy Opel Mokka już jest. Co zmienił face lifting?
Opel Grandland 2025 – co w podstawie a co za dopłatą?
Konfigurator Grandlanda jest już dostępny na stronie internetowej Opla dzięki czemu możemy skomponować wymarzoną wersje nowego SUV-a. Zamiast mnogości poziomów wyposażenia, niemiecka marka postawiła na prostotę. Dostępne są wyłącznie dwa warianty. Za wspomnianą kwotę 144.900 zł otrzymujemy Grandlanda Edition napędzanego hybrydowym układem 1.2 o mocy 136 KM. Do wyboru jest także ładowalna hybryda oraz napęd elektryczny, ale wiąże się to z większym wydatkiem. Opel Grandland plug-in hybrid kosztuje 187.400 zł a jeśli preferujemy bezemisyjną jazdę musimy wydać w salonie przynajmniej 198.900 zł.
Kwota podstawowa uprawnia nas do zakupu egzemplarza w metalicznym kolorze Miedziany – Impakt, który znamy z oficjalnych zdjęć prasowych Opla. Każda fanaberia związana ze zmianą lakieru a do wyboru mamy jeszcze czerń, biel, srebrny, oliwkowoszary i zielony, wiąże się z dopłatą w wysokości 2900 zł. W standardzie otrzymujemy 19-calowe felgi aluminiowe o wzorze Anthra a jeśli wydamy dodatkowo 400 zł będą to obręcze o szlifie diamentowym. W wersji Edition nie ma możliwości zmiany tapicerki a co za tym idzie, we wnętrzu będą dominowały szarości. Fotele przednie regulowane są manualnie w 6 kierunkach (góra-dół, przód-tył, pochylenie oparcia).
Podgrzewane fotele w pakiecie
Podgrzewane siedzenia z atestem AGR, którymi szczyci się Opel otrzymamy wraz z dodatkowym pakietem Komfort w cenie 5000 zł, który oferuje również podgrzewaną kierownicę, kamerę cofania i elektryczną klapę bagażnika.
Standardowe wyposażenie obejmuje 10-calowy ekran dotykowy z bezprzewodowym połączeniem Apple CarPlay i Android Auto oraz cyfrowe wskaźniki. W wyższej wersji wyposażenia GS, ekrany łączą się w panel o przekątnej 16 cali, ale zakup wiąże się z wydatkiem w wysokości minimum 159.900 zł.
Pakiet Tech do wariantu Edition składający się z ładowarki indukcyjnej, tylnej kamery oraz systemu Multimedia Navi ze wspomnianym 16-calowym ekranem oraz systemem Clean Cabin to wydatek 5000 zł.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Najnowsze komentarze