Nowa Dacia Sandero to nowoczesny samochód budżetowy, bazujący na płycie podłogowej Renault Clio V. W szranki staje z nim Toyota Yaris IV. Czy Sandero może przejąć klientów od Toyoty? Ma ku temu wszelkie predyspozycje.
Do porównania wybraliśmy najtańsze wersje z klimatyzacją. W przypadku Dacii jest to wersja Sandero Comfort, w przypadku Toyoty Active.
Nowa Dacia Sandero jest znacznie tańsza od Yarisa, wygląda przy tym bardziej okazale. W szczególności gdy porównujemy owe najtańsze wersje, jak na zdjęciu powyżej, widać jak bardzo dojrzałe i nowoczesne jest nadwozie Dacii. To duży postęp w stosunku do poprzedniego modelu. Dacia wygląda też na znacznie szerszą i to widać, gdy wsiądzie się do wnętrza. Wystarczy porównać wymiary w danych technicznych by zrozumieć przyczynę: Sandero na szerokość bije wiele kompaktów, podczas gdy Yaris mieście się raczej w dolnych rejestrach kategorii miejskiej.
Bagażnik Sandero to ponad 320 litrów, Yaris oferuje nieco ponad 280 litrów.
Reklama: Umów się na jazdę próbną nową Dacią Sandero. Wygodnie, przez internet.
Porównanie wnętrza wypada na plus dla Dacii. Jest ono bardziej nowoczesne a srebrne wstawki ożywiają je. Powyższe zdjęcie ujawnia też pewien stylistyczny zabieg, który ma powodować że Toyota Yaris ma wydawać się szersza, bo konsola i nawiewy zachodzą mocno na drzwi. Dacia nie musi nic udać, prawie 1,85 m szerokości wnętrza deklasuje tu konkurencję. Oba samochody oferują manualną klimatyzację. Do Dacii można zamówić dodatkowo automatyczną klimatyzację za 1.200 zł.
Zobacz: nowa Dacia Sandero już od 40.900 zł. Także z fabrycznym LPG.
Porównanie silników również daje zwycięstwo Dacii – silnik turbo 1.0 TCe nie daje szans słabej jednostce Yarisa. Dacia ma 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny już od 2100 obrotów, Toyota oferuje zaledwie 95 Nm, przy czym silnik trzeba kręcić aż do 4300 obrotów, co oznacza większy hałas i zużycie paliwa. W wersji z silnikiem TCe 90 KM, którą porównujemy, skrzynia w Dacii ma 6 biegów, Toyota oferuje ich tylko 5.
Dacia jest też najtańszą propozycją w tym zestawieniu. Wersja z fabryczną klimatyzacją kosztuje 52.900 zł, za tysiąc zł więcej można ją kupić z fabryczną instalacją LPG z silnikiem o mocy 100 KM. Toyota LPG nie oferuje. Obaj producenci oferują 3 lata gwarancji z limitem do 100.000 kilometrów.
Porównanie danych technicznych: Dacia Sandero kontra Toyota Yaris
Nowa Dacia Sandero Comfort |
Nowa Toyota Yaris |
|
Długość |
4.088 mm |
3.945 mm |
Szerokość |
1.848 mm |
1.695 mm |
Wysokość |
1.499 mm |
1.510 mm |
Rozstaw osi |
2.604 mm |
2.560 mm |
Bagażnik |
328 l |
286 l |
Wersja |
Comfort |
Active |
Silnik |
1.0 TCe 90 KM |
1.0 |
Maks moment obr. |
160 Nm od 2100 obr |
95 Nm przy 4300 obr |
najtańsza wersja z klimatyzacją w standardzie |
52.900 zł |
60.900 zł |
Najnowsze komentarze