Ile kosztuje najtańszy używany samochód marki Citroën od pierwszego właściciela i na co możemy liczyć? Postanowiliśmy sprawdzić jak wyglądają ceny na rynku wtórnym.
Do naszego zestawienia wybraliśmy samochody deklarowane jako bezwypadkowe, sprawne, z numerem VIN, zarejestrowane w kraju i pochodzące od pierwszego właściciela. Najtańszą propozycją jest Citroën Xsara Picasso, który okazuje się być zresztą dość popularny wśród najtańszych aut na rynku. Oryginalny kształt, przestronne wnętrze, bardzo praktyczne, stosunkowo nowoczesna deska rozdzielcza, niezły komfort jazdy – Picasso ma swoje zalety. W momencie premiery ostro konkurował z Renault Scenic a ilość egzemplarzy, która trafiła na rynek gwarantuje, że mimo wieku jeszcze długo nie powinno być problemów z dostaniem do niego części – i nowych i używanych.
Citroën Xsara Picasso występował zarówno z silnikami benzynowymi jak i znakomitymi dieslami HDi. W naszym zestawieniu najtańszy samochód ma pod maską napęd 2.0 HDi o mocy 90 KM. To dobra, oszczędna i bardzo tania w serwisie jednostka. Jednak nad zakupem diesla trzeba się dzisiaj poważnie zastanawiać – jeśli ktoś szuka auta na dłużej może zostać niemiło zaskoczony wprowadzeniem Stref Czystego Transportu (SCT), które już za 3-4 lata będą bardzo restrykcyjnie ograniczać wjazd diesli do miast. Kraków, który pierwszy przyjął SCT, zakazuje wjazdu starszych diesli na cały swój obszar!
Zobacz: nowe samochody Citroën
Drugi na liscie najtańszych używanych aut jest Citroën C3 z bardzo oszczędnym silnikiem 1.4 HDi. To znakomita propozycja dla osób, które nie chcą zbyt wiele płacić za paliwo. C3 to typowe auto miejskie klasy B. Jego sylwetka nie zestarzała się nawet dzisiaj a w środku znajdziemy wygodne siedzenia, także komfort zawieszenia jest wyższy niż u niemieckiej czy japońskiej konkurencji w tym segmencie.
Trzeci na poniższej liście jest znowu Citroën Xsara Picasso, tym razem z benzynowym silnikiem 1.8i. W tym przypadku zwraca uwagę niski przebieg a właściciel deklaruje, że jest na pewno prawdziwy. Picasso był w rękach jednej osoby od momentu zakupu w salonie Citroëna w Bydgoszczy przy ul. Fordońskiej (Exmot). Egzemplarz wygląda na bardzo zadbany a właściciel deklaruje, że zrobił w nim m.in. progi.
Dopiero na piątym miejscu, za kwotę 10.000 zł, można kupić Citroëna C5, a więc hydropneumatyka. Tutaj oferowany jest samochód z benzynowym dwulitrowym silnikiem – dobry wybór na dzisiejsze czasy. Rocznik 2005, czyli już po faceliftingu, komfort gwarantowany.
A na naszej liście znalazły się też takie modele jak mały miejski C1 (za 9000 zł) czy kompaktowy C4 (wyceniony na 10.400 zł). Ciekawa propozycja to C5 z dwulitrową benzyną z przebiegiem niecałych 100.000 kilometrów.
10 najtańszych używanych samochodów marki Citroën od pierwszego właściciela
Marka i model |
Rocznik |
Przebieg |
Silnik |
Cena |
|
1 |
Citroën Xsara Picasso |
2005 |
298.300 |
2.0 HDi |
4.500 zł |
2 |
Citroën C3 |
2005 |
172.000 |
1.4 HDi |
5.500 zł |
3 |
Citroën Xsara Picaso |
2001 |
177.130 |
1.8i |
7.500 zł |
4 |
Citroën Xsara Picaso |
2009 |
216.766 |
1.6i |
8.500 zł |
5 |
Citroën C5 |
2005 |
206.000 |
2.0i |
8.900 zł |
6 |
Citroën C1 |
2005 |
111.000 |
1.0 |
9.000 zł |
7 |
Citroën C5 |
2003 |
98.820 |
2.0i |
10.000 zł |
8 |
Citroën C4 |
2006 |
138.000 |
1.6 HDi |
10.400 zł |
9 |
Citroën C5 |
2008 |
252.000 |
1.6 HDi |
10.900 zł |
10 |
Citroën C3 |
2010 |
146.000 |
1.4 HDi |
11.672 zł |
źródło cen: Otomoto.pl na dzień 11.12.2022 r.
Najnowsze komentarze