poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Największa opona świata w Monachium

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-05-10
w Wiadomości
Czas czytania 3 minut
28 1
0
25
UDOSTĘPNIEŃ
84
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach

Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?

Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?

Ruszyły największe na świecie targi budownictwa przemysłowego i górniczego Bauma 2010. Od ponad 50 lat, co trzy lata, do stolicy Bawarii zjeżdżają przedstawiciele największych firm związanych głównie z branżą budowlaną, by na powierzchni wystawienniczej 555 tys. m², móc zaprezentować swoje produkty i najnowsze rozwiązania w dziedzinie górnictwa odkrywkowego, podziemnego, budowy dróg, autostrad oraz obiektów inżynieryjnych.

Michelin podczas targów Bauma prezentuje jedną z największych atrakcji targów (dosłownie i w przenośni) – największą oponę na świecie MICHELIN XDR 59/80 R 63. Ta 63-calowa opona ma ponad 4 metry wysokości, 1,5 m. szerokości, waży 5,3 tony i może przyjąć obciążenie aż 100 ton. Dodatkowo, jej żywotność jest wydłużona o 25% w porównaniu do opony XKD1, dzięki czemu pomaga zredukować koszty operacyjne i zwiększyć produktywność. Ta gigantyczna opona pozwoli projektować i produkować jeszcze większe wozidła, które będą pracować w kopalniach na całym świecie. MICHELIN XDR 59/80 R63 jest zbudowana z 890 kilogramów stali, które wystarczyłyby do złożenia dwóch małych samochodów, oraz 3.850 kilogramów gumy, z której można byłoby wyprodukować ponad 600 opon do samochodów osobowych.

Ponadto Michelin wystawia na targach również dwa nowe rodzaje opon – MICHELIN X-TRACTION i XHA2, które jeszcze bardziej zwiększą wydajność ładowarek i technologicznych wozideł sztywnoramowych, co znacząco wpłynie na produktywność wielu firm budowlanych, kamieniołomów, żwirowni, piaskowni oraz tych wszystkich firm, gdzie ładowarki i wozidła sztywnoramowe stanowią podstawę biznesu. Pierwsza z nich, X-TRACTION, to opona zaprojektowana dla technologicznych wozideł sztywnoramowych, używana w kamieniołomach, kopalniach odkrywkowych oraz przy budowie dróg, autostrad czy też linii kolejowych. X-TRACTION to całkowicie nowa generacja opon produkowanych przez Michelin od 2004 roku dla wozideł używanych w górnictwie odkrywkowym. Opona ta była do tej pory produkowana w jednym rozmiarze, przeznaczonym do wozideł o nośności stu ton – 27.00 R 49. We wrześniu 2010, wachlarz opon MICHELIN X-TRACTION zostanie poszerzony o rozmiar 24.00 R35, a w 2011 o dwa kolejne rozmiary – 21.00 R 33 i 18.00 R 33.

X-TRACTION z trzema nowymi rozmiarami, zwiększy wydajność maszyn, jednocześnie redukując konsumpcję paliwa o 5%. Dodatkowo, dzięki innowacjom takim jak Cooling System w strefie barkowej opony czy też całkiem nowa koncepcja karkasu – C2, będzie można zredukować nagrzewanie się opon, w związku z czym pojazdy będą mogły poruszać się w ruchu ciągłym z jeszcze większymi prędkościami.

Druga z nowych opon to MICHELIN XHA2. Michelin prezentuje jej dwa nowe rozmiary – 20.5 R25 i 29.5 R25. Wprowadzone w 2009 roku na rynku wymiany, od początku lipca 2010 będą również dostępne jako pierwsze wyposażenie nowych maszyn. MICHELIN XHA2 zapoczątkowuje nową generację lżejszych opon, które nie dość, że redukują konsumpcję paliwa i są ekologiczne, to są wytrzymalsze dzięki czemu zmniejszają się koszty ich eksploatacji. Dodatkowo, nowy bieżnik redukuje wibracje, poprawiając komfort jazdy kierowcy.

Odwiedzając stoisko Michelin na BAUMA 2010 będzie można również zobaczyć X-SUPER TERRAIN AD, X-CRANE oraz X-MINE D2, jak również opony kompaktowe takie jak MICHELIN XMCL i MICHELIN XZSL.

Źródło: Michelin Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C2
Udostepnij10Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Skrzynia dwusprzęgłowa EDC teraz dostępna w gamie Megane

Następny

Szkoła z Rybnika zwyciężyła w jubileuszowym finale konkursu „Bezpieczeństwo dla wszystkich”

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Szkoła z Rybnika zwyciężyła w jubileuszowym finale konkursu „Bezpieczeństwo dla wszystkich”

Renault modernizuje swoją fabrykę w Cordobie

Peugeot 5008 najlepszym samochodem z silnikiem wysokoprężnym!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Lennox Levis - Dacia Duster i Sandero odnotowały najlepsze w historii wyniki sprzedaży w Hiszpanii
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault Kiger – już 50.000 egzemplarzy wyprodukowano w Indiach
  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.