sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nasz wywiad: Nowa Dacia, Citroën, Peugeot i Renault w jednym miejscu, bez wychodzenia z domu. Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-08
w Citroen, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
204 8
0
Carsmile.pl

fot. Łukasz Król

182
UDOSTĘPNIEŃ
606
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Aby wynająć lub kupić nowy samochód nie musimy jeździć od dealera do dealera, by przekonać się, gdzie asortyment i cena są najbardziej atrakcyjne. Na polskim rynku funkcjonuje firma Carsmile, która współpracuje ze wszystkimi markami obecnymi na polskim rynku. W ofercie znajdziemy wiele samochodów francuskich grup motoryzacyjnych. Dużym zainteresowaniem cieszy się: Dacia Duster, Citroen C3 i Peugeot 208. Nie zabrakło również oferty modeli dostawczych. Dlaczego warto skorzystać z usług firmy? Rozmawiamy z Michałem Knitterem, wiceprezesem Carsmile.

Jak długo Carsmile istnieje na polskim rynku i jakie dokładnie usługi oferuje?

Rozpoczęliśmy działalność operacyjną w czerwcu 2018 roku uruchamiając naszą pierwszą platformę carsmile.pl, którą odwiedza miesięcznie pół miliona użytkowników. Carsmile.pl służy do długoterminowego wynajmu oraz leasingu, a od niedawna też zakupu na kredyt, nowych samochodów. Na Carsmile.pl mamy odrębną sekcję dla elektryków, których popularność bardzo szybko rośnie i spodziewamy się, że niedługo będzie to bardzo ważna część naszego biznesu z punktu widzenia bogatej oferty i coraz większego zainteresowania ze strony użytkowników. Za pośrednictwem Carsmile.pl oferujemy też nowe motocykle, które można kupić online na kredyt lub w leasingu.

W lipcu uruchomiliśmy odrębną platformę dla samochodów używanych – Otomoto Klik. Każdy sprzedawany tam pojazd jest zaopatrzony w Cyfrowy Paszport Pojazdu, w którym przedstawiony jest rzeczywisty stan techniczny samochodu. Dzięki temu – decydując się na auto używane – możemy się czuć niemal tak bezpiecznie, jak kupując nowy samochód. Każdy samochód objęty jest 12-miesięczną gwarancją, a kupujący może je zwrócić w ciągu 14 dni, gdyby się rozmyślił.

Zobacz także: Nowa Dacia Jogger: polski konfigurator jest już dostępny. Oto najtańszy 7-miejscowy model na rynku

Pól roku temu uruchomiliśmy też odrębną platformę Casrmile.PRO z nowymi samochodami dostawczymi. Jest ona adresowana do profesjonalistów, a ścieżka wyboru pojazdu i wyposażenia jest nieco inna niż na naszej flagowej platformie Carsmile.pl. Tu chodzi przede wszystkim o to, aby dopasować model pojazdu, jego funkcje i wyposażenia do wykonywanej działalności gospodarczej i związanego z nią transportu ludzi oraz towarów.

Jakimi atutami odznacza się oferta Carsmile i jaką ma przewagę nad zakupem bezpośrednio w salonie dealerskim?

Trzy lata od startu mamy trzy różne e-salony, które pokrywają niemal 100-proc. rynku, jeśli chodzi o samochody lekkie (do 3,5 tony) i motocykle. Mamy pojazdy nowe i używane. Jesteśmy marketplacem współpracującym praktycznie z całym rynkiem motoryzacyjnym.

Użytkownikowi dajemy ogromny wybór i możliwość porównania różnych modeli, form finansowania oraz wersji wyposażenia w jednym miejscu, bez wychodzenia z domu. Wszystko odbywa się zdalnie, proces zakupu przebiega elektronicznie, bez papierologii. Dajemy użytkownikowi możliwość sprawdzenia, na jakie auto go stać. Nasz inteligentny algorytm oblicza ratę za samochód 300 tysięcy razy na dobę!

Dla dealerów jesteśmy z kolei partnerem umożliwiającym im bardzo łatwe wejście w świat e-commerce. Udostępniamy im narzędzie w postaci naszego e-salonu. Ponosimy duże wydatki na marketing oferowanych u nas pojazdów, dzięki czemu dealer nie ma żadnych dodatkowych kosztów pozyskania klienta. Mamy też własny dział sprzedaży telefonicznej, dzięki któremu sprzedajemy trzy razy więcej samochodów niż gdybyśmy ograniczyli się tylko do aplikacji internetowej. Mamy dużą wiedzą i doświadczenie w sprzedaży online, którą dzielimy się z rynkiem dealerskim. Sprzedajemy miesięcznie ok. pół tysiąca samochodów.

Zobacz także: Luksusowy DS 7 Crossback, DS 4 i DS 9 mają nowe cenniki. Ceny w górę!

Jakie samochody francuskich koncernów oferujecie?

Współpracujemy z wszystkim markami obecnymi w Polsce i oferujemy wszystkie modele, które w danym momencie są dostępne w ofercie dealerów.

Który z samochodów francuskich grup motoryzacyjnych cieszy się w Carsmile największą popularnością a który ma najbardziej przystępną cenę?

Zestawienie Top 5 modeli najchętniej oglądanych w tym roku przez naszych użytkowników wygląda następująco: Dacia Duster, Citroen C3, Peugeot 208, Citroen Jumper i Renault Trafic. Widzimy szczególnie dużą popularność francuskich marek wśród użytkowników poszukujących aut dostawczych. Generalnie popularność samochodów francuskich rośnie, również ze względu na coraz lepszą współpracę Carsmile z dealerami działającymi w tym segmencie.

Co do najniższej ceny, przykładem może być Dacia Sandero, która kosztuje 812 zł netto w wynajmie na 3 lata z serwisami, oponami oraz ubezpieczeniem (wkład własny 5 tys. zł netto). Citroen C3 kosztuje 1129 zł netto miesięcznie (wkład własny 6500 zł netto).

Zobacz test: Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 KM EDC; czy wyjazd kamperem w taką chłodną pogodę to dobry pomysł?

Czy klienci mogą liczyć na atrakcyjne rabaty?

Zawsze staramy się negocjować dla klientów jak najlepsze warunki, a jako „hurtowy” nabywca możemy liczyć na znacznie większe rabaty u dealerów niż osoba prywatna kupująca auto dla siebie lub do firmy.

W tej chwili, jak wiadomo, ze względu na duże opóźnienia w dostawach aut do Polski, rabaty uległy wyraźnemu zmniejszeniu. Do tego średnio co 2 miesiące mamy zmiany w cennikach i podwyżki. Dotyczy to całego rynku, a więc także marek francuskich. Widać jednak, że kwestia rabatu nie jest obecnie dla naszego użytkownika najważniejsza. Zdecydowanie najważniejszym kryterium wyboru jest czas oczekiwania na samochód. W przypadku marek francuskich wynosi on w tej chwili średnio 5-6 miesięcy. W przypadku innych marek bywają terminy dużo gorsze.

W jaki sposób Carsmile próbuje dotrzeć do klientów w Polsce, jak wygląda promocja firmy?

Prowadzimy wiele działań mających na celu promocję naszych trzech platform: carsmile.pl, carsmile.PRO i otomotoklik.pl. Z uwagi na fakt, że działamy online, skupiamy się na pozyskaniu użytkownika w internecie. Współpracujemy z influencerami, mamy własny kanał na Youtube, a oprócz tego prowadzimy szerokie działania z zakresu tzw. performance marketingu (rozliczenie za wynik) we współpracy z największymi portalami. Na rynku aut używanych wprowadziliśmy projekt bez precedensu na świecie: Cyfrowy Paszport Pojazdu.

Jesteśmy też bardzo aktywni PR-owo. Przygotowujemy mnóstwo specjalistycznych analiz poświęconych w szczególności aspektom ekonomicznym korzystania z pojazdu. Nasze raporty są bardzo cenione przez media. W tej chwili na przykład skupiamy się na konsekwencjach Polskiego Ładu dla posiadających czy leasingujących auta.

Warto też zwrócić uwagę na to, co dzieje się na naszych platformach. One cały czas żyją, mamy bardzo dużo promocji, pokazujemy okazje cenowe, co chwilę coś się u nas zmienia, co powoduje, że użytkownicy nawet po kilka razy w ciągu dnia do nas zaglądają. Inne platformy internetowe nie są tak aktywne, a jeśli mówimy o stronach dealerów czy marek samochodowych, to tam jakiekolwiek zmiany są wprowadzane bardzo rzadko, zwykle dopiero wtedy, gdy pojawia się jakiś nowy model. Nasza „żywa” strona to jest z pewnością wyróżnik na rynku.

Zobacz test: Nowy Citroën C3 Shine 1.2 110 KM 2020 – bardziej komfortowo się w mieście już chyba nie da

Jakie firma ma plany rozwoju na przyszłość (nowe samochody, usługi, akcje promocyjne)?

Jesteśmy bardzo aktywni i cały czas wdrażamy nowe projekty. Ten rok był niezwykle dynamiczny, bo uruchomiliśmy dwie wspomniane już wcześniej nowe platformy, rozpoczęliśmy sprzedaż motocykli, ale też bardzo rozwinęliśmy ofertę elektryków. Jest to możliwie m.in. dlatego, że od końca ub.r. wchodzimy w skład globalnych struktur GRUPY OLX, do której należy w Polsce platforma OTOMOTO czy serwis 3-2-1 Sprzedane. W przyszłym roku chcemy bardzo mocno skupić się na dalszym rozwoju segmentu pojazdów elektrycznych, w którym dostrzegamy ogromny potencjał, m.in. ze względu na program dopłat do aut w leasingu oraz w wynajmie. Chcemy, aby osoby kupujące elektryka otrzymywały od nas kompleksowe wsparcie, obejmujące m.in. stacje ładowania czy wiedzę niezbędną do tego, aby podjąć decyzję o przesiadce do samochodu elektrycznego.

W 2022 roku chcemy też bliżej przyjrzeć się możliwości ekspansji zagranicznej. Mamy już zweryfikowany w Polsce model biznesowy, jednocześnie stoi za nami duży, międzynarodowy inwestor. Jest to więc mocna podstawa do tego, aby zrobić ten kolejny krok w rozwoju i spróbować swoich sił poza Polską.

Na początek przyszłorocznego sezonu motocyklowego chcemy też uruchomić ofertę jednośladów na abonament. Jesteśmy po pierwszych testach tego rynku i efekty są obiecujące.

Bardzo dziękujemy za wywiad!

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Carsmile.pl
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208C3CitroenDaciaDusterJumperPeugeotRenaultSanderoTrafic
Udostepnij73Tweet46Udostepnij13
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 49/2021

Następny

Renault Zoe po testach EuroNCAP. Dlaczego otrzymał zero gwiazdek?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Zoe Euro NCAP, zero gwiazdek

Renault Zoe po testach EuroNCAP. Dlaczego otrzymał zero gwiazdek?

Dacia Spring, Euro NCAP

Nowa Dacia Spring po testach EuroNCAP. Wynik: jedna gwiazdka

Nowy Nissan Qashqai otrzymuje maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.