poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nasz wywiad: Peugeot, Renault i Citroën mają w sobie coś niebywałego – Monika Habas, Miłośnicy Francuzów

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-04
w Citroen, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
202 9
0
181
UDOSTĘPNIEŃ
602
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

Peugeot, Renault i Citroën to marki, które mają w sobie coś niebywałego, coś co przyciąga tysiące sympatyków na całym świecie. To właśnie z zamiłowania do francuskich samochodów narodziła się grupa Miłośnicy Francuzów, która w tym roku organizuje swój pierwszy ogólnopolski zlot. To wyjątkowa okazja do spotkania w gronie pozytywnie zakręconych ludzi o zbliżonych pasjach. Rozmawiamy z Moniką Habas, administratorką Grupy i organizatorką imprezy.

Skąd wzięła się Twoja pasja do francuskich samochodów i która z marek jest Ci najbliższa?

To wyszło w sumie całkiem spontanicznie. Kiedyś z poprzednim partnerem pojechaliśmy Peugeotem 406 kombi, na spotkanie klubu Peugeota 406 w Warszawie i tak to się zaczęło. Potem od spotkania do spotkanie i narodził się pomysł żeby założyć coś swojego, niebywałego. Coś, czego wtedy jeszcze nie było. Tak powstali Miłośnicy Francuzów.

Francuskie samochody mają elegancję i wyróżniają się od marek powszechnie znanych. Francuzi wiedzieli jak zaprojektować samochód, żeby wyróżnić się na rynku. Taki DS czy Citroën 2CV, to w mojej ocenie kwintesencja francuskiej elegancji. Poza tym, lubię obalać stereotypy, które się do nich niechlubnie przykleiły, a przecież francuzy to przecież takie wdzięczne samochody. Trzeba o nie tylko odpowiednio dbać, jak o wszystko. Najbliższymi dla mnie markami są Peugeot i Renault.

Zobacz także: Ten Peugeot 205 1.9 130 KM z pierwszego rocznika został sprzedany drożej niż najdroższy model z salonu!

Jakim modelem jeździsz na co dzień?

Na co dzień służy mi dzielnie Peugeot 106 z 1997 roku, napędzany silnikiem 1.1 o mocy 60 KM. Czasem zdarza mi się jeździć Renault Megane Grand Scenic II z 2004, z silnikiem 2.0 16v z 4 biegowym automatem.

Za co najbardziej cenisz swojego lwa, co jest w nim wyjątkowego?

Mojego lwa cenię przede wszystkim, za wygodne fotele, są naprawdę komfortowe i mięciutkie. Po kilkunastu godzinach jazdy czy to w trasie, czy w mieście nie czuje się zmęczenia. Idealnie sprawdza się w codziennej eksploatacji.

Autko zdaje egzamin w mieście a parkowanie to żaden problem. Mieści się wszędzie i wbrew pozorom jest bardzo pakowne. Można przewieźć w nim nawet przedmioty o większych gabarytach. Po złożeniu kanapy mamy do dyspozycji naprawdę sporą przestrzeń bagażową. Ja zwyczajnie uwielbiam ten samochód.

Jak oceniasz koszty eksploatacji i awaryjności Peugeot 106?

Jak przystało na takiego „staruszka” 106 czasem ma swoje „fochy”, potrafił się zepsuć w najmniej oczekiwanym momencie. Cały czas coś mu dolega, ze względu na codzienną eksploatację, ale dbamy z partnerem o niego na tyle, żeby zapobiegać większym awariom.

Koszt eksploatacji jest taki, jak na dzisiejsze czasy przystało – spory. Samo paliwo dużo kosztuje  części również podrożały.

Czym zajmujesz się na co dzień, czy ma to związek z samochodami francuskimi?

Na co dzień jestem kurierem miejskim, rozwożę przesyłki od klienta do klienta tego samego dnia. Tak, ma to związek z moim Peugeotem 106, który służy mi do tego idealnie, ponieważ wożę przede wszystkim koperty. Do transportu gabarytów też dobrze się sprawdza, to bardzo wdzięczny samochód.

Zobacz także: Renault Laguna GT 2.0T 4Control kontra Porsche S 3.2: który samochód wygrał?

Skąd wziął się pomysł organizacji I Ogólnopolskiego Zlotu Miłośników Francuzów?

Pomysł wziął się spontanicznie po udanym zlocie na 30 lecie Peugeota 106 we wrześniu. Mówię do uczestników, że skoro raz nam się udało, to czemu nie zrobić zlotu wszystkich marek? Ja kocham trzy marki francuzów i nie mogę skupić się tylko na jednej, W końcu prowadzę profil o Peugeot, Renault i Citroenie. I tak się to zaczęło. Wydarzenie jest widoczne od września a na początku maja ma już ponad 600 zainteresowanych.

Co jest najtrudniejsze w organizacji takiej imprezy, czy udało się pozyskać partnerów?

Hmm najtrudniejsze… Namówić ludzi na to czego jeszcze nie było, na zlot trzech różnych, tak na prawdę konkurencyjnych marek. Pozyskać sponsorów też nie jest łatwo, nie wszyscy chcą deklarować się na taki pierwszy zlot. Jeśli jakaś firma ściśle związana z motoryzacją miałaby ochotę jeszcze nas wspomóc to zapraszam do kontaktu. Mamy kilku partnerów, także lokalnych z Sochaczewa, nadal nad nimi pracujemy, im ich więcej tym lepiej. Staramy się też o patronat honorowy miasta.

Ilu uczestników się spodziewasz?

Na dzień dzisiejszy wydarzenie ma 620 uczestników (na dzień 03.05.2022) i ich liczba rośnie. Oby jak najwięcej. Do 10 czerwca trwa rejestracja i opłaty, przedłużyliśmy je trochę. Zapraszamy jak najszybciej. Nie ma na co czekać, zlot już za dwa miesiące.

Zobacz także: Citroën C5 X – czy jest tak komfortowy jak poprzednicy? Testy we Francji

Jakie atrakcje odbędą się w podczas zlotu?

Piątek jest zawsze takim zjazdowym i organizacyjnym dniem integracyjnym z grillem. W sobotę o poranku planujemy śniadanie niespodziankę.

Zaprosiliśmy OSP Brochów, który zorganizuje pokaz pierwszej pomocy i zaprezentuje samochód, spędzą z nami cały dzień. Przewidujemy bańki mydlane i malowanie buziek dla najmłodszych oraz moc konkursów zarówno dla dorosłych i dzieci – m.in. o motoryzacji francuskiej i sprawnościowy. Chcemy pojechać do Sochaczewa, pozwiedzać Muzeum Kolei Wąskotorowej, pracuje nad tym jeszcze, zrezygnowaliśmy jednak z przejazdu do Warszawy. Wieczorem pobawimy się przy dźwiękach serwowanych przez DJ -a, ale DJ to tło również do rozmów przy grillu lub ognisku. Przez cały zlot chcemy zapewnić atmosferę Francji, żeby uczestnicy poczuli się tak, jakby na 3 dni się tam przenieśli. Plan dnia cały czas jest dopracowywany ale już jest udostępniony w wydarzeniu.

Bardzo dziękujemy za rozmowę! Serdecznie zapraszamy wszystkich na I Ogólnopolski Zlot Miłośników Francuzów

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 1062CV406CitroenDSPeugeotRenaultScenic
Udostepnij72Tweet45Udostepnij13
Poprzedni

Sandero najlepiej sprzedającym się samochodem wśród klientów prywatnych

Następny

Ofensywa jakościowa Opla w pełnym rozkwicie

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Ofensywa jakościowa Opla w pełnym rozkwicie

Citroën ë-Relay teraz z lepszą ceną i większą pojemnością akumulatorów

Dacia Duster 1.2 TCe 125 KM kontra Audi A6 2.4 177 KM V6? Zaskakujące porównanie silników

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.