czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nasz wywiad: W przyszłości będziemy korzystać z kokpitu w zupełnie inny sposób. Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-02-28
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
72 3
0
64
UDOSTĘPNIEŃ
213
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu

Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja

Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”

Grupa Renault zacieśniła w ubiegłym roku współpracę z firmą Dassault Systèmes, która specjalizuje się w oprogramowaniu do projektowania i wizualizacji 3D oraz do zarządzania cyklem życia produktów. Jak partnerstwo wpłynie na rozwój pojazdów Renault i jakie ma znaczenie dla klientów? Rozmawiamy z Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności.

Współpraca Grupy Renault i Dassault Systèmes trwa już od 20 lat – jak wyglądały jej początki?

To prawda, nasza wspólna podróż trwa już od ponad dwóch dekad. W 2009 roku Renault – aby zwiększyć efektywność oraz podnieść jakość produktów – wybrało V6 PLM (Product Lifecycle Management) jako swoje nowe, globalne narzędzie w procesie rozwoju produktów. Zdalny dostęp do cyfrowych makiet uprościł współpracę między rozproszonymi zespołami inżynieryjnymi. Program „New PDM”, bazujący na platformie 3DEXPERIENCE od Dassault Systèmes, doczekał się w Grupie Renault swojego dziesięciotysięcznego użytkownika w 2016 roku. To wydarzenie było kolejnym ważnym osiągnięciem w ramach transformacji działu inżynieryjnego w kierunku globalnego i ukierunkowanego na współpracę zespołu, realizującego projekty zgodnie z koncepcją „right the first time”.

Zobacz także: Nowe Renault Megane E-Tech Electric – pierwsza jazda (dająca dużo radości)

W roku 2018 roku Grupa Renault, przy użyciu platformy 3DEXPERIENCE, zmigrowała swoje innowacyjne procesy do chmury i zaprezentowała światu koncept miejskiego auta dostawczego z napędem elektrycznym o nazwie Renault EZ-FLEX. Ten eksperymentalny model powstał po to, by lepiej zrozumieć problematykę dostarczania towarów do odbiorców końcowych w inteligentnych miastach przyszłości.

Renault EZ-Flex

Natomiast w roku 2021 Dassault Systèmes i Groupe Renault połączyły siły z firmami Atos, STMicroelectronics oraz Thales w ramach inicjatywy Software République, nowego europejskiego ekosystemu ukierunkowanego na innowacje i zrównoważoną mobilność. Jednym z ostatnich ważnych osiągnięć jest powołanie nowej inicjatywy wspierającej plan strategiczny Grupy Renault o nazwie „Renaulution”, w ramach którego platforma 3DEXPERIENCE w chmurze będzie wykorzystywana w skali globalnej na potrzeby tworzenia oprogramowania dla nowych pojazdów oraz usług związanych z mobilnością.

Jakie są największe/najciekawsze osiągnięcia/przełomowe projekty obu firm na przestrzeni ostatniej dekady?

Do części z nich nawiązałam już w poprzedniej wypowiedzi. W tym miejscu warto podkreślić, że dziś  koncerny motoryzacyjne, ze względu na różne wyzwania oraz konkurencję na rynku, muszą nieustannie podnosić efektywność. Komunikacja wewnętrzna powinna przebiegać szybko i sprawnie na każdym etapie, począwszy od projektowania, przez produkcję, a skończywszy na sprzedaży i marketingu. Nasz ostatni projekt realizowany z Grupą Renault ma charakter nie tylko inżynieryjny, ale obejmuje dużo większy zakres, bo koncentruje się na współpracy pomiędzy działem inżynieryjnym z innymi działami Renault. Efektywność pracy inżynierów ma bezpośredni wpływ na działy produkcji, sprzedaży i kontroli jakości. Nasz projekt jest w równej mierze ukierunkowany na unifikację oraz wirtualizację nie tylko produktu, ale całej firmy. To jest prawdziwa transformacja.

Zobacz także: Nowy SUV Renault Austral to najważniejsza premiera marki w 2022 roku

Ostatni aspekt współpracy Dassault Systèmes z Grupą Renault dotyczy wdrożenia platformy 3DEXPERIENCE. Czy mogłaby Pani w prostych słowach przybliżyć nam to rozwiązanie oraz wymienić obszary, w których będzie ono wspierać Grupę Renault?

Przyświeca nam prosta idea: od modelu przez symulację do projektu w celu skonstruowania oraz zoptymalizowania nie tylko auta, ale także wrażeń użytkowych. Dzięki wykorzystaniu technologii wirtualnych kopii bliźniaczych platforma 3DEXPERIENCE pozwala projektować, symulować, optymalizować i wytwarzać produkty, a także wspierać je w zakresie usprawnień oraz zmieniających się potrzeb serwisowych w całym cyklu życia. Główną zaletą naszej platformy jest to, że zapewnia tzw. pojedyncze źródło wiedzy, co w praktyce oznacza, że są na niej dostępne wszystkie dane z różnych systemów czy działów. Dane te są dostarczane w sposób, który pozwala w odpowiednim momencie podejmować właściwe decyzje.

Co kluczowe, prawidłowa współpraca jest ważna nie tylko w kontekście firmy, ale także całej sieci wartości, ponieważ pozwala wyeliminować jednotorowość nie tylko w obszarze przechowywania danych, ale także sposobu myślenia. Dane i uczestnicy procesu stanowią jeden połączony system, który musi pracować efektywnie, aby zapewnić sobie długofalowy sukces. Naszą platformę wyróżnia fakt, że poza kompleksowymi danymi projektowymi czy inżynieryjnymi zapewnia naukowe podejście stanowiące pierwiastek „rzeczywistości”, który ma za zadanie uzupełnić świat wirtualny. To olbrzymia wartość, którą rozwiązania Dassault Systèmes mogą dostarczyć naszym partnerom. Jak już wspomniałam, 3DEXPERIENCE wspiera działania w zakresie produkcji, w tym łańcuch dostaw. Oznacza to planowanie produkcji – od pracowników po łańcuch dostaw – w celu osiągnięcia jak największej wydajności. Warto także wspomnieć, że dzięki oprogramowaniu 3DEXCITE nasza platforma pozwala symulować wrażenia użytkowe. Klienci mogą obcować z wirtualną kopią auta lub innego produktu, aby sprawdzić, jak będzie wyglądać w danej konfiguracji, zanim jeszcze rozpocznie się proces produkcyjny.

Czy może pani zdradzić, które pojazdy Grupy Renault powstają dzięki wykorzystaniu platformy 3DEXPERIENCE?

Jak wiadomo, oferta Grupy Renault obejmuje wiele modeli, a my jako Dassault Systèmes cieszymy się z naszego wkładu w strategiczny plan grupy o nazwie „Renaulution”. Niestety, na tym etapie nie mogę ujawnić szczegółów.

Czy sam fakt korzystania z platformy 3DEXPERIENCE ma jakikolwiek wpływ na klientów Grupy Renault?

Platforma 3DEXPERIENCE pozwala skrócić czas dostawy aut do klientów. Skraca ona także czas produkcji dzięki bardziej efektywnym procesom inżynieryjnym oraz nowym metodom współpracy, które owocują dodatkowo obniżką kosztów. Wyróżnikiem 3DEXPERIENCE jest to, że w procesie projektowania pozwala ona kompleksowo symulować wrażenia użytkowe klientów, a nie tylko podzespoły auta i ich działanie. Pozwolę sobie użyć następującego przykładu: w przyszłości będziemy korzystać z kokpitu w zupełnie inny sposób niż dzisiaj. Zmieni się również sam sposób projektowania kokpitów, m.in. dzięki inżynierii systemowej. Dzięki umożliwieniu współpracy w ramach platformy liderom z różnych dziedzin, firmy mogą projektować, tworzyć i dostarczać klientom zupełnie nowe wrażenia, bazując na wspomnianej inżynierii systemowej.

Zobacz także: Nowy Renault Scenic potwierdzony, ale skoro nie minivan, to co?

Nad jakiego rodzaju innowacjami dla branży motoryzacyjnej pracuje obecnie Dassault Systèmes?

Branża motoryzacyjna stopniowo przesuwa się od modelu sprzedaży aut na rzecz usług mobilności, co ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonej mobilności. Poprzez możliwości naszej platformy będziemy wspierać takie inicjatywy. Analizując kierunki rozwoju mobilności, należy uwzględnić także takie kwestie, jak sieci wartości oraz miasta i infrastrukturę przyszłości. W tym obszarze Dassault Systèmes sprawnie współpracuje z partnerami i klientami.

Jednym z przykładów jest nasza współpraca z NTT Communications na rzecz zrównoważonych inteligentnych miast w Japonii. Będziemy wykorzystywać technologie wirtualnego bliźniaka i big data do poszukiwania rozwiązań dla wyzwań dotyczących zrównoważonego rozwoju i odporności w wielu dziedzinach, począwszy od zagadnień związanych z elektryfikacją w mobilności. „Infrastruktura i miasta” jest strategicznym sektorem gospodarki, który wymaga nowego podejścia do innowacji i tworzenia zrównoważonych doświadczeń w ramach mobilności.

Jakie są plany/cele Dassault Systèmes w kontekście nowych projektów, partnerstw i technologii na rok 2022 i kolejne lata?

Obecnie pracujemy nad rozwiązaniami dla zautomatozowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Zainwestowaliśmy w firmę AV Simulation, która zapewnia środowisko testowe dla pojazdów autonomicznych. Oferuje ona symulacje rzeczywistych scenariuszy, które są kluczowe dla systemów ADAS. Ważne jest, aby symulować z dużym wyprzedzeniem, czy czujniki działają tak, jak tego oczekujemy. Na przykład, kiedy pojazd wykrywa, że piesi przechodzą przez jezdnię i jak zachowuje się w różnych warunkach pogodowych?

Dzięki warstwie naukowej dodanej do symulacji można przetestować i zbadać każdą z tych sytuacji w świecie wirtualnym i uzyskać prawidłowe wyniki za pierwszym razem w świecie rzeczywistym. Systemy ADAS odgrywają kluczową rolę w dekarbonizacji mobilności. Wyzwanie związane z mobilnością jest bowiem wyzwaniem systemowym. Musimy rozwiązać ten problem kompleksowo, pracując z wirtualnym bliźniakiem danego obszaru, optymalizując wszystko, począwszy od dróg poprzez warunki pogodowe, aż po zachowanie ludzi. W ten sposób możemy zaprojektować miasta, zdolne do radzenia sobie z wyzwaniami dotyczącymi także mobilności. Dzięki zastosowaniu technologii możemy w znacznym stopniu przyczynić się do zapewnienia bardziej zrównoważonej przyszłości.

Zobacz także: Dacia i Renault: silnik 0.9 TCe 90 KM; niewielka pojemność, duże możliwości. Opinie, awaryjność, spalanie

W kwietniu ubiegłego roku zorganizowaliśmy wewnętrzny konkurs dotyczący zrównoważonego rozwoju. Zwycięski zespół przygotował projekt recyklingu akumulatorów obejmujący zdefiniowanie, optymalizację oraz obsługę całego procesu. Tego typu projekty nabierają kluczowego znaczenia w kontekście rosnącej popularności e-mobilności. A my, dzięki naszym rozwiązaniom, możemy je wspierać.

Zrównoważone innowacje leżą u podstaw przemysłu XXI wieku – są główną siłą napędową innowacji we wszystkich sektorach gospodarki i postępu we wszystkich dziedzinach życia społecznego. W sektorze transportu i mobilności współpracujemy ze startupami, ale także z dużymi firmami, takimi jak Renault, nie tylko nad rozwojem i produkcją niskoemisyjnych samochodów, ale także nad stworzeniem mobilności zeroemisyjnej. Jesteśmy optymistami, wierzymy, że ta wizja stanie się rzeczywistością.

Bardzo dziękujemy za rozmowę!

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Dassault SystèmesEZ-FLEXRenault
Udostepnij26Tweet16Udostepnij4
Poprzedni

Używana Dacia Duster I: budżetowy przebój rynku wtórnego

Następny

DS Automobiles partnerem Paris Fashion Week 2022

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

DS Automobiles partnerem Paris Fashion Week 2022

Audi A3 i Mazda 3 kontra nowy Peugeot 308. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2022

W kilkadziesiąt godzin zebrał pieniądze, kupił potrzebny sprzęt i ruszył na Ukrainę. "Trzeba pomagać, trzeba działać"

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • MIŚ - Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Aktualności ze świata motoryzacji

  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych
  • UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.