Pod koniec ubiegłego roku Peugeot zakończył produkcję 308 GTi, ale po debiucie modelu 508 Sport Engineered pojawiły się nadzieje na mocniejszą wersję kompaktu. Niestety, właśnie zostały rozwiane przez markę.
Poznaliśmy już szczegóły dotyczące nowego Peugeot 308 wraz z gamą jednostek napędowych. Oferta będzie składała się z benzynowych silników 1.2 PureTech o mocy 110 i 130 KM oraz diesla BlueHDi o mocy 130 KM. Dla większych emocji francuska marka przewidziała hybrydy ładowalne o mocy 180 i 225 KM. Po cichu liczyliśmy na bardziej sportową wersję modelu, zwłaszcza po premierze 360-konnego Peugeot 508 Sport Engineered, ale 308 PSE niestety nie będzie.
Plotki o hot-hatchu, które od pewnego czasu krążyły w mediach rozwiał dyrektor produktu Peugeota, Jerome Micherone w rozmowie z magazynem motoryzacyjnym Top Gear. „Jeśli przyjrzymy się rynkowi pod względem sportowych wersji oraz norm emisji CO2, zobaczymy, że ten rynek się załamał” – odpowiedział na pytanie o następcę 308 GTi.
Nie jest to wprawdzie jednoznaczne „nie”, ale nie wygląda to obiecująco. „Nie widzimy jeszcze rynku dla tego modelu” – dodał. Nowy Peugeot 308 zamiast sportowej, doczeka się wersji elektrycznej, co potwierdziła marka podczas premiery. Nie wiemy tylko kiedy Peugeot zamierza zaprezentować 308 na prąd.
Źródło: Top Gear
Najnowsze komentarze