Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Nie oddaliśmy Fiata, razem z rodziną Peugeot pracujemy nad jego rozwojem – mówi prezes Stellantis

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-25
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 2 minut
949 10
A A
2

Warto przeczytać!

Odszedł Wojciech Korwin-Piotrowski. Wspomnienie o podróżniku i jego Citroënie 2CV

Kup klasyka i jeździj nim cały rok, i latem i zimą! Wywiad z Michałem Kumiegą

Retromobile 2023 – relacja własna. Kampery – indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym!

Nowy Peugeot 3008 III to SUV Coupe. Sensacyjne doniesienia na temat nowych silników!

We Włoszech narasta krytyka związana z działaniami Stellantis wobec Fiata. Przed zarzutami broni firmę John Elkann, prezes koncernu. Udzielił on wywiadu dziennikowi La Stampa, w którym odniósł się do zarzutów o sprzedaż rdzennie włoskiej marki i oddanie jej w obce ręce. W sprawie pojawia się też polski wątek.

„Jeśli porównamy firmę z 2003 roku i tę dzisiejszą, to zobaczymy, że przychody tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach ’22 roku poszły z 22 miliardów do 130 miliardów euro. Przy produkcji zatrudniano wtedy 49 tysięcy osób produkujących 22 modele dla 4 marek, dziś jest to 280 tysięcy, które produkuje ponad 100 modeli dla 14 marek” – powiedział John Elkann. „Wzmocniliśmy markę Fiat, do tego stopnia, że w przyszłym roku elektryczny Fiat 500 będzie eksportowany także do USA. Ponownie wprowadziliśmy na rynek marki Maserati i Alfę Romeo oraz ponownie wprowadzamy Lancię.”

Elkann chwalił też inne działania koncernu. „Produkujemy we Włoszech i sprzedajemy na całym świecie modele cieszących się dużym powodzeniem marek niewłoskich, takich jak Jeep.” – powiedział prezes Stellantis. „Poszliśmy w kierunku, który mój dziadek obrał już w ciągu swoich 30 lat jako szef firmy, i zrealizowaliśmy tę wizję w dwóch światach, w które wierzył: w Ameryce i we Francji. Nic nie zostało oddane. Kupiliśmy Chryslera, by stworzyć FCA. I połączyliśmy się z PSA, tworząc Stellantis, którego jesteśmy największym udziałowcem, z bardzo przejrzystym systemem zarządzania: ja jestem prezesem wykonawczym, a u naszego boku stoi rodzina Peugeot, z którą mamy umowę o współpracy. Razem wspieramy długoterminowy plan rozwoju.” – podsumował.

Tymczasem włoskie związki zawodowe oraz niektórzy politycy ostrzegają przed eksportem włoskich miejsc pracy do innych krajów. Jako przykład podają m.in. Polskę, gdzie Stellantis ulokował produkcję Jeepa Avengera, samochodu roku 2023.

źródło: La Stampa


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: FiatJeepPeugeotStellantis
Udostepnij329Tweet206Udostepnij58
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more