Jak już informowaliśmy Renault przymierza się do ekspansji w klasie wyższej. Niestety nowatorski projekt Vel Satis nie spotkał się z wielkim zainteresowaniem bogatej klienteli. Chyba jednak na tym rynku nie króluje odważna stylistyka, lecz klasyczne linie…
Volvo, to marka od lat słynąca z dbałości o bezpieczeństwo, o ugruntowanej pozycji na rynku i w dodatku dochodowa. Nic dziwnego, że Ford nie ma ochoty się jej pozbywać. W związku z tym Renault zaczął się przyglądać Jaguarowi, który także należy do Forda. W tym przypadku jednak niemiecki koncern nie powinien stwarzać wielkich problemów – Jaguar stale przynosi straty. Niewielkie, ale jednak straty, więc przywiązanie Forda do tej marki nie powinno być zbyt silne. Czy więc po 16 latach panowania Forda w Jaguarze ten ostatni zmieni właściciela?
Jaguar, to klasyka, esencja brytyjskiego stylu w motoryzacji, ponadczasowa stylistyka i symbol luksusu. Moim zdaniem Jaguar silniej zaakcentowałby posiadanie przez Renaulta marki premium, niż Volvo (z całym szacunkiem i uwielbieniem, jakim darzę Volvo). Poza tym Jaguar – jako marka mniej dochodowa – może kosztować Francuzów mniej, niż ewentualny zakup Volvo ;-) Jest to też producent bardziej niszowy, ale jeśli mówimy o klasie wyższej, to nie myślimy o sprzedaży milionów pojazdów, prawda?
KG
Najnowsze komentarze