Czterdzieści startów w Mistrzostwach Świata, w tym trzy zwycięstwa – to największe sukcesy Philippe Bugalskiego na arenie międzynarodowej. Zdecydowana większość z nich odbyła się za kierownicami rajdówek francuskich. Początkowo Bugalski związany był z marką Renault (modele 21 Turbo, Clio 16s, Clio Williams, Clio Maxi, Megane Maxi), z którą wygrał Rajd Korsyki w roku 1996, po czym przesiadł się do Citroëna (Xsara Kit Car, Saxo Kit Car, Xsara WRC) i zwyciężył – w 1999 roku – w Katalonii i na Korsyce.
W Mistrzostwach Świata Citroën Xsara Kit Car była konkurencyjna dla aut WRC na asfaltowej nawierzchni i tylko tam mogła im zagrozić. Niewątpliwie talent i umiejętności Philippe Bugalskiego znacząco się do tego przyczyniły. Inni znani kierowcy startujący tym samochodem, to Bruno Thiry, Jesús Puras i oczywiście Sebastien Loeb (wszyscy w Mistrzostwach Europy i w Mistrzostwach Świata). Xsarę Kit Car „zabiła” FIA podwyższając limit masy własnej samochodów startujących w WRC.
Philippe Bugalski w latach w latach 2001-2003 był fabrycznym kierowcą Citroëna. Wystartował w tym czasie w trzynastu rundach WRC, za każdym razem Xsarą WRC. Niestety nie ukończył aż sześciu z nich, w pozostałych jednak docierał na metę zawsze w pierwszej dziesiątce. Raz – w Katalonii w roku 2002 – wskoczył na najniższy stopień podium.
W roku 2003 Bugalski zakończył karierę kierowcy rajdowego, co zbiegło się z początkiem wielkich sukcesów Sebastiena Loeba.
Philippe zmarł wczoraj, 10. sierpnia 2012 roku, w wyniku obrażeń odniesionych po upadku z drzewa w ogrodzie przy swoim domu w Seine-et-Marne. Miał tylko 49 lat.
KG; zdjęcie: Wikipedia
Najnowsze komentarze