Mercedes, Toyota i Ford to marki, które miały najwięcej akcji przywoławczych w Polsce. Mercedes 19, Toyota i Ford po 12. Oznacza to, że już po wyprodukowaniu samochodów i sprzedaniu klientom, znaleziono w nich poważne wady, które muszą być zgłaszane do regulatora rynku a posiadacze są wzywani na naprawy.
Trzy pierwsze miejsca w tym niechlubnym rankingu zajmują odpowiednio Mercedes, Toyota i Ford. Posiadacze tych aut musieli najczęściej odwiedzać autoryzowane serwisu. W przypadku Mercedesa było to 19 razy, natomiast Toyota i Ford odnotowały po 12 akcji przywoławczych. Najgorsze pod względem ilości przywoływanych do naprawy samochodów okazały się Volvo, Mercedes, Toyota, Audi oraz Hyundai.
Świetnie za to wypadło Renault – francuska marka wezwała do serwisu zaledwie 278 samochodów.
Niechlubny ranking ilości naprawianych aut w ramach akcji serwisowych
(w kolejności od najczęściej naprawianych przez serwisy)
1 | Volvo | 61 295 |
2 | Mercedes | 29 776 |
3 | Toyota | 22 169 |
4 | Audi | 13 669 |
5 | Hyundai | 12 854 |
6 | Ford | 12 067 |
7 | SEAT | 11 579 |
8 | Peugeot | 8 080 |
9 | Mazda | 6 035 |
10 | Citroen | 5 491 |
11 | Volkswagen | 4529 |
12 | Opel | 3681 |
13 | Honda | 2831 |
14 | Lexus | 2512 |
15 | Kia | 2068 |
16 | Jeep | 1602 |
17 | Subaru | 1318 |
18 | Fiat | 449 |
19 | Mitsubishi | 361 |
20 | Land Rover | 352 |
21 | BMW | 286 |
22 | Renault | 278 |
23 | Skoda | 239 |
24 | Porsche | 178 |
25 | Isuzu | 89 |
źródło: UOKiK, Samar