SUV-y zabiją Renault Scenic? Niepewna przyszłość minivana

23 37

Renault zastanawia się nad przyszłością modelu Scenic. Duża popularność segmentu SUV składnia do rezygnacji z kolejnej generacji minivana.

Renault Scenic w obecnej postaci pojawił się w 2016 roku, tak więc następna generacja mogłaby trafić na rynek w latach 2022-2023. Szef Renault, Thierry Bollore nie jest pewien, czy producentowi opłaca się kontynuować model z segmentu, który ze względu na rosnącą sprzedaż SUV-ów, cieszy się coraz mniejszą popularnością wśród klientów. „Przy rozważaniach nad kolejną generacją [Scenica], musimy postawić sobie pytanie: czy będziemy oferować wyłącznie SUV-czy, czy będziemy kontynuować segment MPV?” – powiedział w wywiadzie dla magazynu Autocar. „Jesteśmy zadowoleni z tego, co robimy ze Scenikiem, ale segment zmienia się z roku na rok. Obecnie wciąż spełniamy potrzeby klientów” – dodał.

Mimo wszystko zdaje sobie sprawę, że są kierowcy, których samochody z podniesionym prześwitem nie przekonują. „Oferowanie gamy składającej się nie tylko z SUV-ów jest bardziej interesujące” – powiedział.

SUV-y i crossovery przyciągają do salonów mnóstwo klientów przez co tracą inne segmenty i jednym z nich jest segment minivanów. Tendencję widać nie tylko w sprzedaży, ale również w ofertach producentów, jak choćby Citroena. Producent właśnie wprowadza do sprzedaży kolejny uterenowiony model, kompaktowego C5 Aircrossa a i Renault z popularnym Capturem, odświeżonym Kadjarem i największym Koleosem ma w tej kwestii coś do powiedzenia. Mimo to sprzedaż MPV, co widzimy na przykładzie modelu Scenic i Grand Scenic, spada. W roku 2004 sprzedaż tych pojazdów w Europie wyniosła prawie 320 tys. egzemplarzy, teraz sięga ok. 105 tys. pojazdów rocznie, ale jak mówi Bollore w tym roku Renault spodziewa się lepszego wyniku.

„Lojalność klientów Scnica jest na bardzo wysokim poziomie. Wiele zrobiliśmy w kwestii designu, ponieważ jednym z powodów odchodzenia klientów od MPV jest właśnie design. Renault stworzyło rynek MPV i myślę, że utrzyma w segmencie pozycję lidera” – powiedział szef Renault Europe Jean-Christophe Kugler.

Źródło: Autocar.co.uk

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
19 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
18 Autorzy komentarzy
DramekDramekDramekZibiMarcin Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
spoogie
Gość
spoogie

Szczerze to się nie dziwię bo obecna wersja jest kompletnie od czapy i ma się nijak do trzech pierwszych. Miejsca z tyłu mało, zlikwidowano trzy osobne fotele (zniknął tez jeden isofix), felgi jak do kamaza z dość drogimi dedykowanymi oponami. Ktoś nie wiedział co z tym autem zrobić.

ToJa
Gość
ToJa

Ale i tak jest najlepiej sprzedającym się MPV w Europie. Wygląda obłędnie i to też robi różnicę. Faktycznie stracił trochę funkcjonalności, dokładnie się nie wgryzałem, ale stanowi przyjazną alternatywę dla dużych, ciężkich, ciasnych SUV.

ryjas
Gość
ryjas

5008 i 3008 robią dokładnie tą samą robotę jako auta rodzinne i wcale nie są ciężkie. Dodatkowo jako SUVy sa droższe (bo przecież za SUVa można więcej zaśpiewać i wolniej to traci na wartości).

Zibi
Gość
Zibi

A ja jeżdżę scenikiem z 2002 już 6 lat i jest niezawodny

Eskey
Gość
Eskey

Przepraszam ale opony nie znów takie drogie. Do Laguny płace podobna cenę. Co do miejsca, nie wiem jak w innej wersji ale w Grandzie miejsca jest od…. jedyne do czego mogę się przyczepić to jednak spora usterkowość.

Jacek
Gość
Jacek

Drogie opony? Opony kosztują akurat tyle samo co np do Citroena Picasso, wiec to argument od czapy.

3 Scenic w rodzinie;)
Gość
3 Scenic w rodzinie;)

Przepraszam ale myli się Pan.
Brednie o braku miejsca są rozprzestrzenianie przez motogazetki, z jakiego powodu? Nie mam pojęcia. Bo fakt przewiezienia 7 osób dorosłych bez żadnych komplikacji i rzekomego ścisku, tak jak twierdzą gazetki, świadczy o czymś zupełnie innym. Nawet trzeci rząd spokojnie pomieścił braci o wzroście ok 1.9m.
Opony wyszły mnie praktycznie tak samo jak Scenica III, więc też nie ma co narzekać.
Fakt, zrezygnowano z trójdzielnej kanapy. Ale jak często było to wykorzystywane?

Jedyne do czego można się przyczepić to te półki na fotelach, które rzeczywiście mogą niektórym osobą zachaczać o nogi.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Trzeba oddzielnie rozpatrywać wersję Grand. „Zwykły” Scenic jest słabo rozplanowany, więcej miejsca i przestrzeni jest w Kadjarze, który ma bardzo podobne wymiary zewnętrzne.
Wersja Grand jest dłuższa o 20 cm, ma też większy rozstaw osi, więc i miejsca jest tam wyraźnie więcej.

Jacek
Gość
Jacek

Nie zauważyłem aby Kadjar miał więcej miejsca. Jest wręcz przeciwnie. Kadjar ma zdecydowanie mniej miejsca. Mniejszy bagażnik, mniejszy rozstaw osi, jest węższy. Do tego ma na środku tunel środkowy co powoduje, że 5 miejsce jest bezużyteczne. Tylna kanapa w porównaniu do Scenica to przepaść.

Kadjar zdecydowanie ma minus. To konkurencja Qasqai i Dustera.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Dane katalogowe swoje, życie swoje :) Miałem 1h czasu czekając na odbiór samochodu z przeglądu w ASO i dość dokładnie obmacałem oba te modele. Po ustawieniu fotela kierowcy „pod siebie”, w Kadjar z tyłu było więcej miejsca na nogi. I do tego wygodniej się siedziało, wg mnie wgłębienia w Scenicu są wyprofilowane pod dziecięce postury :) Być może tunel środkowy w Kadjarze nie jest najszczęśliwszy. Ale z kolei w Scenicu gdy odsunąłem środkową konsolę do tyłu, żeby wygodniej oprzeć rękę, to na środkowym siedzisku z tyłu zostało dramatycznie mało miejsca na nogi. Bagażnik Kadjara „na papierze” mniejszy, też wg mnie… Czytaj więcej »

Jacek
Gość
Jacek

Ja z tyłu na szczęście nie jeżdżę ;) Też miałem okazję porównać oba auta, bo w tym roku zmieniałem wysłużonego C4P. Kadjar też przez moment był na tapecie, ale odpadł jako auto nie nadające się na dzieciowóz. Brak stolików, brak płaskiej podłogi, brak rolet tylnych okien, gorsza właśnie tylna kanapa. Z żoną uznaliśmy, że w Scenic jest wystarczająco miejsca z tyłu. Owszem jest ciut mniej niż w C4PII. Ale coś za coś po prostu. Konsola centralna owszem, jak otworzysz na maksa to z tyłu nie ma miejsca na nogi. Ja na szczęście jej nie przesuwam, bo przy maksymalnie wsuniętej mi jest najwygodniej. Generalnie jakbym dziś miał dokonywać… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Jak się robi takie kolorowe awatarki?

Zibi
Gość
Zibi

Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem ze kadjar jest większy od krótszego scenica. Mam scenica i miałem tez okazje przejechać się kadjarem i powiem krótko : scenic bije na głowę wykończeniem, komfortem i przestronnością!:)

Rafał
Gość
Rafał

Miałem Scenica I i II. Chciałem trójkę ale niestety polityka firmy względem silnika benzynowego nie była zgodna z moją.
Czwórka to już kompletny odlot.
Nie ma sensownego silnika benzynowego do tego auta co go w głównym stopniu dyskryminuje.
Nie dziwmy się więc że jest coraz mniej chętnych na takie auto.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Krotki Espace 4 jest dobra alternatywa dla Scenica. Duzo miejsca w srodku, dlugosc auta akceptowalna (poziom Laguny), a do tego kapitalny benzyniak 2.0 turbo. No i zwykle automaty, a nie EDC.

Łukasz
Gość
Łukasz

Espace IV ma też świetnego diesla 2.0.z resztą w scenic iii też był montowany

Marcin
Gość
Marcin

Ale mnóstwo osób nie jest zainteresowanych dieslem. Brak normalnej benzyny powoduje – van powinien mieć 150 KM – , że klienci szukają innych pojazdów. Do tego te mizerne pojemności baków… Powinno być ze 60-80 dm3

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Dlatego uwazam, ze Espace 4 generacji w krotkiej wersji jest odpowiedzia na wiekszosc problemow. Ma bardzo dobrego benzyniaka 2.0T, bardzo fajnego diesla 2.0 DCI, ktory w wersji 173KM juz ladnie napedza auto nawet z kompletem pasazerow, a zawsze mozna wykrzesac 200KM i 420Nm programem. Ma tez bardzo dobre automaty Jatco 6 biegowe, klasyczne hydrauliczne skrzynie, bak ma 90 litrow (!!!) i co wiecej jest duza podaz fajnych wersji. Sam patrzylem na Scenica ale dominuja 1.5 DCI, a w automatach EDC, znalezc 2.0 DCI z automatem i jasnym srodkiem jest baaardzo ciezko, a Cytryna GP nie ma dobrego benzyniaka, nie mowiac… Czytaj więcej »

Patryk
Gość
Patryk

Rynek MPV zabili sami producenci próbując połączyć minivana z SUVem. Wyszło coś co ma wady jednego i drugiego, a nie ma żadnych zalet. Małe bagażniki i brak trzech oddzielnych foteli, drogie zawieszenia i ogólne koszty utrzymania, ciasnota w środku. Wystarczy porównać Mazdę MPV i Mazdę 5 czy Renault Espace IV i V.
To tak jak połączenie samochodu z motocyklem. Powstaje quad czyli… stoisz w korku kiedy pada deszcz :wink:

Jacek
Gość
Jacek

Czyli jakby w Scenicu zrobili te 3 niezależnie fotele to byłoby w porządku? Bo tylko tym się deszcz facto różni od poprzedniej wersji czy od konkurencji jaką jest C4 Picasso.

I owszem. Te 3 niezależne fotele są minusem. Ale to mały minus patrząc na cały samochód, na ilość schowków, komfort jazdy, użyteczność. Tutaj wg mnie na głowę bije C4PII. I piszę to jako osoba, która C4PI jeździła 7 lat, i jako osoba która chciała kupić C4PII ale wybrałem finalnie Scenica.

Poprzednio właśnie C4P wygrał ze Scenic III :-)

Dramek
Gość
Dramek

Dodam od siebie. Jako poprzedni właściciel Kadjara i jako właściciel drugiego Grand Scenica 4 opiszę swoje spostrzeżenia. Ok. Kupiliśmy z żoną mając synka 3/4 letniego Kadjara. Auto napewno ładne i wygodne . Niestety z mało funkcjonalnym bagażnikiem. Ogólnie przyjemne autko 0 problemów i skrzypień. Ale zaplanowaliśmy 2 dziecko. Żona będąc w ciąży zamówiła wózek dziecięcy i pojechaliśmy do sklepu Kadjara sprawdzić czy się zmieści. No i tu niestety ogromny zawod. Nie wszedł do bagażnika.(wózek spory) Zawiedzieni pojechaliśmy do renault i wzięliśmy do jazdy próbnej Grand Scenica i pojechaliśmy jeszcze raz. I wózek się zmieścił na. Zostało dużo miejsca na zakupy.… Czytaj więcej »

Dramek
Gość
Dramek

Po roku jak dowiedzieliśmy się że wyszła wersja 140tce z automatem podjęliśmy decyzję o ponownej wymianie (znowu po roku) I teraz jeździmy dosłownie tym samym autem z tym samym wyposażeniem ale z większym silnikiem i z automatem. Jesteśmy bardzo zadowoleni bo aktualne średnie spalanie to 6.5 l. Dużo bardziej żwawy i fajnie współgra z automatem. Mam wrażenie że poprawiono tunel środkowy. Dalej. Uważam że ktoś kto pisze że Kadjar jest większy w środku nie ma racji Grand Scenic jest ogromny do tego przesuwana kanapa. Siedzenia mimo braku 3 osobnych nie przeszkadzają nam. Ostatnio odwiedzili nas rodzice i jechaliśmy w 6… Czytaj więcej »

Dramek
Gość
Dramek

Tunel przesowana środkowy extra. W kadjarze denerwowało mnie że napoje przeszkadzają w zmianie biegów. Bo są przy samym podlokietniku. W scenicu nic a nic odsuwasz konsole i nawet się z nimi nie stykasz i masz ogromny schowek. Schowek u psazera ogromny . Super auto polecam dla rodzin dużych i małych. Ostatnio podeszla pani mającą Sharana nowego i też wózek spytała mnie jakie to auto bo zauważyła że mamy więcej miejsca mimo większego wózka. Na wieść że to tylko grand Scenic i że jest Espace jeszcze większy była w szoku że mamy taki bagażnik. I że istnieje większy. I że nowy… Czytaj więcej »