wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Niesamowity finał Citroën Racing Trophy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-10-17
w Wiadomości
Czas czytania 5 minut
8 0
0
7
UDOSTĘPNIEŃ
24
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Tego nie spodziewał się nikt! Kiedy na ostatnim piątkowym odcinku specjalnym Jan Chmielewski z Szymonem Gospodarczykiem dotarli do mety na szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej wydawało się, że to już szczyt możliwości niewielkiego Citroëna C2-R2 MAX. Wyniki drugiego dnia rajdu udowodniły jednak, że potencjał rajdowej „cedwojki” w połączeniu z nieprzeciętnymi umiejętnościami kierowcy może zdziałać cuda. Trudno bowiem inaczej nazwać drugą pozycję w klasyfikacji generalnej, jaką na finałowym oesie rajdu zanotowali Tomasz Porębski z Tomaszem Spurkiem. Ten niebywały sukces ukoronował liczne rezultaty w pierwszej dziesiątce, osiągane na pozostałych oesach przez pozostałych kierowców C2-R2 MAX. Do koszyka z sukcesami załóg spod znaku szewrona dorzucić jeszcze trzeba kolejny w tym sezonie triumf w nieoficjalnej klasyfikacji samochodów napędzanych na przednią oś.

Walka o mistrzowskie tytuły pomiędzy Tomaszem Porębskim, a Marcinem Dobrowolskim trwała do ostatniego metra finałowego odcinka specjalnego. Przed jego rozpoczęciem różnice pomiędzy czołową dwójką były symboliczne, więc o odpuszczaniu nie mogło być mowy.

Ostatecznie zwycięzcą okazał się Porębski, a była to wygrana potrojna. Triumf w polskiej edycji Citroën Racing Trophy połączył on z tytułami Mistrza Polski w klasach A6 i R2B. Kolejny rok z rzędu drugie miejsce w wymienionych kategoriach przypadło braciom Marcinowi i Michałowi Dobrowolskim. Rodzinna załoga już teraz zapowiada, że w myśl zasady „do trzech razy sztuka” wywalczą najwyższą pozycję w przyszłym sezonie.

Obrońca mistrzowskich tytułów z roku 2008 – Jan Chmielewski, pilotowany przez Szymona Gospodarczyka, mimo problemów w trakcie sezonu ostatecznie uplasował się na trzecim miejscu. Czwarta pozycja przypadła znanej z regularności załodze Ariel Piotrowski/Anna Wodkiewicz, a tuż za nimi finiszowali Tomasz Gryc z Krzysztofem Zubikiem.

Marcin Dobrowolski (1 miejsce): Mogę mieć pretensje tylko do siebie. Przed ostatnim odcinkiem miałem bardzo małą stratę i mniej więcej w połowie ostatniego oesu obrociło nas przy dużej prędkości, wpadliśmy do rowu, musieliśmy cofać i tam właśnie tytuł mistrzowski powędrował do Tomka Porębskiego. Ogólnie jestem jednak zadowolony, bo rywalizacja była świetna, zawodnicy również, a na dodatek jesteśmy nasz szóstym miejscu w generalce.

Tomasz Porębski (2 miejsce): Dwa ostatnie oesy to był dla nas wielki stres. Marcin Dobrowolski zniwelował całą swoją stratę z drugiego dnia, więc musieliśmy pomimo złych warunków walczyć do samego końca. Kilka sekund wystarczyło, żeby być na mecie przed Marcinem i w ten sposób jesteśmy Mistrzami Polski! Taki był plan na ten rajd, udało się go zrealizować, więc jesteśmy bardzo szczęśliwi.

Jan Chmielewski (3 miejsce): To był bardzo trudny rajd, a my nie mogliśmy uszkodzić samochodu, ze względu na jutrzejszy wyjazd na Rajd Antibes i to trochę odbierało mi skupienia. Podczas sezonu nie zawsze świeciło nam słońce, ale po wypadku na Rajdzie Polski cieszymy się, że udało się wrócić do ścigania i osiągnąć taki wynik jaki mamy.

Tomasz Gryc (4 miejsce): Pierwszy dzień ścigało nam się super, miałem dużą radość i przyjemność z jazdy. W sobotę ani razu nie trafiliśmy z oponami, więc było strasznie trudno i jechało się fatalnie. W stosunku do początku sezonu na pewno wiele się nauczyliśmy, wiem że potrzebuję jeszcze dużo treningu po mokrym.

Szymon Kornicki (5 miejsce): Był to mój pierwszy rajd w tym sezonie przejechany bez przygód, wprawdzie trochę wolniej niż konkurenci, ale i tak jestem bardzo zadowolony z czystego przejechania wielu kilometrów oesowych. W naszych wynikach widać progres, a zimę z pewnością poświęcimy temu, żeby straty do najlepszych jak najbardziej zmniejszyć.

Ariel Piotrowski (6 miejsce): Wczorajszy dzień rajdu podobał mi się bardziej, dzisiaj odcinki sprawiały wrażenie zrobionych nieco na siłę. Wszystko było OK, za wyjątkiem jednej śrubki, która wczoraj zadecydowała o tym, że nie mogliśmy walczyć o wyższą pozycję. Takie są rajdy, nic na to nie poradzimy. Jesteśmy na czwartej pozycji w Citroën Racing Trophy – mogło być lepiej, ale co zrobić…

Nieoficjalne wyniki rajdu w Citroën Racing Trophy:
1. Marcin Dobrowolski 1:39:45,0
2. Tomasz Porębski +1:06,7
3. Jan Chmielewski +1:28,8
4. Tomasz Gryc +1:48,8
5. Szymon Kornicki +4:13,8
6. Ariel Piotrowski +13:49,5

Źródło: Citroën Polska
 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C2
Udostepnij3Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Peugeot 3008 I 2.0 HDi – dzień 9: w stronę Polski, deszczu i śniegu

Następny

Nowy Citroën C3 i Wieża Eiffla – show w duchu Créative Technologie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy Citroën C3 i Wieża Eiffla - show w duchu Créative Technologie

Peugeot 3008 - dzień 10: czas podsumowań

Citroën zmienia oblicze - pierwszy polski salon w duchu Créative Technologie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kasia - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Dawid - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.