Renault 19 16v i jego rywali uwieczniono na tym niezwykłym zdjęciu, które wykonał jeden z francuskich magazynów w 1990 roku. Nie ma tutaj żadnego fotomontażu, zdjęcie zrobiono aparatem analogowym.
Wykonanie takiego zdjęcia nie jest łatwe. Trzy samoloty, które lecą tuż nad samochodami, muszą zachować odpowiednią prędkość przelotową, w tym przypadku jest to ponad 100 km/h. Gdyby leciały wolniej, to nie utrzymałyby się w powietrzu. Każdy z samochodów również musi zachować odpowiednią prędkość i miejsce w szyku. Całość wymagała wielu przygotowań i prób.
Renault 19 pojawiło się na rynku w roku 1988. Był to samochód, który rozpoczęto projektować w 1984 r. Po czterech latach intensywnych prac i 7,5 mln kilometrów jazd testowych ujrzał światło dzienne. Projekt nadwozia i wnętrza przygotowało studio Renault Design we współpracy z Giorgio Giugiaro. Samochód produkowano we Francji, Hiszpanii i Portugalii a poza Europą także w Argentynie, gdzie powstawał aż do roku 2001.
Renault 19 16V było wówczas nowością. Wersja 16V posiadała silnik benzynowy 1.8 o mocy 137 KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Kolejna odsłona w fazie II R19 miała już nieco mniejszą moc z uwagi na zastosowanie katalizatora.
Zobacz: nowe samochody Renault
Wersja 16v miała na wyposażeniu m.in.
- ABS
- podwójne zespolone reflektory
- 15-calowe felgi aluminiowe z oponami o rozmiarze 195/50 R15
- tylny spojler
- sportowe siedzenia
- komputer pokładowy
- utwardzone i obniżone zawieszenie
- trójramienną, sportową kierownicę
Wersja 16V była produkowana z klasycznym nadwoziem i jako kabriolet. Obecnie samochody te osiągają bardzo wysokie ceny, najdroższe egzemplarze nawet 50.000 zł.
Najnowsze komentarze