• Najnowsze

Niezwykły elektryczny Bugatti z… 1926 roku

2020-11-27
Renault Megane eVision

Nowe Renault Megane-e z systemem My Link. Google na pokładzie samochodu

2021-01-18

Nowy Citroën C5 2022 sfotografowany na ulicy, tym razem w Europie w mniejszym kamuflażu

2021-01-18
Dacia Spring

Nowa Dacia Spring – kiedy trafi na polski rynek?

2021-01-18
Dacia Sandero, cena, cennik

Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie

2021-01-18

Komfortowa wyprzedaż 2020 w Citroënie. Opusty do 7.000 zł

2021-01-18

Tajny projekt Citroena: ciągnik 4×4 testowany w opactwie

2021-01-18

Nowa Dacia Grand Duster została stworzona przez twórcę projektu Renault Kadjar

2021-01-18
Renault Ezoom Yi

Renault Ezoom Yi – nowy elektryczny sedan trafi do Europy

2021-01-18

Nowy Citroën C4 chwalony przez Niemców z Auto Bild. „kompaktowy crossover Citroëna imponuje”

2021-01-18

Jakie są motoryzacyjne oczekiwania naszych Czytelników?

2021-01-17
poniedziałek, 18 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Niezwykły elektryczny Bugatti z… 1926 roku

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-11-27
w Historia
Czas czytania2min czytania
55 4
2
61
UDOSTĘPNIEŃ
168
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Tajny projekt Citroena: ciągnik 4×4 testowany w opactwie

Legendarny Citroen DS na opakowaniu czekolady Wedla z PRL

Renault Monasix V6 – z żyklerem, karburatorem i bezrentowymi oponami

Moda na pojazdy elektryczne dopiero się do nas zbliża a nie wszyscy wiedzą, że Ettore Bugatti zbudował samochód elektryczny w 1926 roku. Ten niezwykły pojazd nie był jednak przeznaczony do sprzedaży, ale powstał dla jego syna, Rolanda. Był bardzo luksusowy i dopracowany, mógł jeździć do przodu i do tyłu a maksymalna prędkość wynosiła 20 km/h. Nic więc dziwnego, że Roland został inżynierem i zajmował się przemysłem samochodowym, prawda?

Historia marki Bugatti jest bardzo ciekawa, chociaż chyba nie potoczyła się tak, jak zamierzał jej twórca. Firma Automobiles Ettore Bugatti była francuskim producentem samochodów o wysokich osiągach, którą utworzono w 1909 roku w Molsheim (dzisiaj wschodnia Francja, przy granicy z Niemcami). Założył ją Ettore Bugatti. Jego samochody słynęły ze swojego oryginalnego, dopracowanego wyglądu i wielu zwycięstw w wyścigach. Niestety Bugatti zmarł w 1947 roku. Fabryka działała jeszcze kilka lat, zarządzana przez Rolanda Bugatti, ale nie odniosła większych sukcesów. Produkowała Bugatti Type 101, następcę modelu 57. Między 1951 i 1952 wyprodukowano osiem sztuk, z czego sześć sprzedano. W czasie działalności fabryki łącznie wyprodukowano 8000 samochodów.

Firma wyprodukowała ostatni model w latach 50. XX wieku. Potem została zakupiona przez francuskiego producenta samochodów i samolotów Hispano-Suiza. Dopiero w 1987 roku włoski przedsiębiorca kupił markę i starał się ją ożywić jako konstruktora ekskluzywnych samochodów sportowych.

Dziś marka Bugatti należy do grupy Volkswagen, który zakupił ją w 1998 roku.

Galeria

Newsletter

Originally posted 2018-12-27 08:08:47.

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: samochód elektryczny
Udostepnij31Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

Gdzie projektanci DS Automobiles pracują nad nowymi modelami?

Następny

Dacia i Black Friday: „skorzystaj z dzisiejszego kodu i otrzymaj 0% rabatu na Dustera”

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Dacia Duster

Dacia i Black Friday: „skorzystaj z dzisiejszego kodu i otrzymaj 0% rabatu na Dustera”

Najbliższe testy: nowy Peugeot 3008, Peugeot 5008, DS 7 Crossback E-Tense, używany Renault Kadjar, Mégane i Dacia Duster z LPG

Renault Trafic Space Class

Test: Renault Trafic SpaceClass – eleganckie biuro na czterech kołach

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • ŁukaszWwa o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Grzegorz o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Anonimowo o Nowa Dacia Spring – kiedy trafi na polski rynek?
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Kierowca o Nowa Dacia Grand Duster została stworzona przez twórcę projektu Renault Kadjar
    • max o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Maro o Nowe Renault Megane-e z systemem My Link. Google na pokładzie samochodu
    • Krzysztof Gregorczyk o Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowe Renault Megane-e z systemem My Link. Google na pokładzie samochodu
    • Nowy Citroën C5 2022 sfotografowany na ulicy, tym razem w Europie w mniejszym kamuflażu
    • Nowa Dacia Spring – kiedy trafi na polski rynek?
    • Nowa Dacia Sandero – oficjalny cennik w Polsce! To najtańszy hatchback w segmencie
    • Komfortowa wyprzedaż 2020 w Citroënie. Opusty do 7.000 zł
    • Tajny projekt Citroena: ciągnik 4×4 testowany w opactwie
    • Nowa Dacia Grand Duster została stworzona przez twórcę projektu Renault Kadjar
    • Renault Ezoom Yi – nowy elektryczny sedan trafi do Europy
    • Nowy Citroën C4 chwalony przez Niemców z Auto Bild. „kompaktowy crossover Citroëna imponuje”
    • Jakie są motoryzacyjne oczekiwania naszych Czytelników?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    2
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.