Producenci wykorzystywali sporty motorowe jako pokaz swoich możliwości. Harry Martens, właściciel firmy HML, zaprezentował własne umiejętności modyfikując Citroena DS w samochód rajdowy, który spełnia przepisy FIA.
Citroën DS zapisał się na kartach historii licznymi rajdowymi sukcesami m.in. w Rajdzie Monte Carlo w 1959 i 1966 roku. Zwycięstwa zainspirowały firmę HML do modyfikacji modelu DS. Podstawą dla realizacji projektu był DS 23 Injection z 1975 roku.
Samochód otrzymał sportowe fotele, pasy oraz klatkę bezpieczeństwa. Harry Martens przebudował silnik, hamulce hydrauliczne, wymienił chłodnicę na większą a oryginalną skrzynię biegów zamienił na 5-biegowy półautomat. W pojeździe wykorzystano nowoczesny system zarządzania silnikiem oraz wspomaganie kierownicy DIRAVI, które charakteryzuje się zmienną siłą wspomagania w zależności od prędkości. Rozwiązanie pochodzi z Citroenów SM i CX.
Realizacja projektu nie należała do łatwych, ale prace dostarczały wielkiej radości, zwłaszcza podczas poszukiwań niestandardowych rozwiązań takich jak hydrauliczny hamulec ręczny na tylnej osi. Pomysł wymagał metody prób i błędów i pochłonął tygodnie, by zaplanować sposób wykonania.
Harry poświęcił Citroenowi DS aż 2000 godzin pracy, ale było warto. Wszystkie elementy działają bez zarzutu i pozwalają na regularne starty w rajdach.
Najnowsze komentarze