W trzeciej edycji konkursu na najlepszy zelektryfikowany samochód roku – eTrophies – organizowanego przez francuskie Stowarzyszenie Mediów Motoryzacyjnych AMAM, Nissan otrzymał aż dwie nagrody. Wyróżnione zostały dwa modele: Juke i Ariya.
W Paryżu ogłoszono wyniki trzeciej edycji konkursu eTrophies, organizowanego przez francuskie Stowarzyszenie Mediów Motoryzacyjnych (AMAM). W tegorocznych zmaganiach wzięło udział aż 21 modeli, od samochodów miejskich po duże SUV‑y. Po 48 godzinach warsztatów, ocen i testów jury złożone z 25 dziennikarskich ekspertów wybrało najlepsze zelektryfikowane samochody roku.
Nissan był jednym z nielicznych producentów, którym w tej edycji udało się zdobyć aż dwie nagrody eTrophy. Stowarzyszenie uhonorowało w ten sposób dwa kultowe modele ze zelektryfikowanej oferty marki: Juke Hybrid oraz w 100% elektrycznego modelu ARIYA.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Nissan Juke Hybrid: eTrophy 2024 za najlepszą ergonomię
W tym roku wnętrze kultowego miejskiego crossovera Nissana przeszło znaczące modyfikacje, zyskując przeprojektowaną konsolę centralną i deskę rozdzielczą bardziej zorientowaną na kierowcę. Wyposażenie kabiny zostało także wzbogacone o nową tapicerkę z materiału Alcantara® oraz ulepszenia w zakresie wykończenia. Juke jest teraz wyposażony w opcje łączności nowej generacji, z dodatkowymi funkcjami i z większym środkowym ekranem.
Ekran zestawu wskaźników w Nissanie Juke N-Sport, powiększony do 12,3 cala, wyświetla tarczę prędkościomierza oraz inne niezbędne dane, a jego obsługa jest niezwykle łatwa i intuicyjna, między innymi dzięki przyciskom szybkiego wybierania. Kierowca może skonfigurować ekran o wysokiej rozdzielczości (1920 x 720 pikseli) tak, aby pojawiały się na nim informacje dostosowane do jego preferencji i potrzeb.
Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, znajdujący się pośrodku deski rozdzielczej, ma teraz przekątną 12,3 cala i został pochylony o 8 stopni w stronę kierowcy, aby ułatwić mu dostęp do przycisków dotykowych. Nowy system informacyjno-rozrywkowy ma bardziej intuicyjny ekran główny, który można indywidualnie skonfigurować za pomocą widżetów pozwalających na szybki dostęp do często używanych funkcji – podobnie jak na ekranie smartfona. Nie zrezygnowano jednak z fizycznych elementów sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją. Ponadto system informacyjno-rozrywkowy oferuje funkcje rozpoznawania głosu i rozumienia języka naturalnego. Oprócz bezprzewodowego interfejsu Apple CarPlay w samochodzie bezprzewodowo działa teraz także Android Auto. Kolejnym rozwiązaniem docenionym przez jury jest przycisk skrótów umożliwiający dostosowanie ustawień systemów wspomagania jazdy poprzez zaledwie dwa kliknięcia.
Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata
Nissan ARIYA –eTrophy 2024 za najlepsze wnętrze
Pierwszy w 100% elektryczny crossover Nissana oferuje komfortową i bezemisyjną jazdę w otoczeniu przypominającym elegancki i minimalistyczny japoński salon, co zostało wysoko ocenione przez jury.
Nissan ARIYA może się poszczycić najprzestronniejszą kabiną w swoim segmencie. Od wyjątkowej ilości miejsca na nogi po panoramiczny dach i elektrycznie regulowaną środkową konsolę, ARIYA na nowo definiuje pojęcia komfortu i wyrafinowania.
Minimalistyczna deska rozdzielcza perfekcyjnie komponuje się z wnętrzem samochodu, zachowując taki sam elegancki styl. Zastosowano w niej haptyczne elementy sterowania, których dotknięcie wywołuje wibracje, a przez to wrażenie kontaktu z mechanicznymi przełącznikami. Selektor przełożeń wygodnie leży w dłoni, sprzyjając zrelaksowanej pozycji za kierownicą. Wyświetlacz składa się z dwóch ekranów o przekątnej 12,3”, na których prezentowane są najważniejsze informacje, takie jak na przykład stan naładowania akumulatora, zasięg czy wskazówki nawigacji.
Informacja prasowa: Nissan Polska
Najnowsze komentarze